شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

همه ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به کد بورسی و صرفا از طریق کد ملی تا سقف 2 میلیون تومان در این عرضه شرکت کنند. برآوردهای اولیه از این عرضه تاریخی مجموع ارزش 16 هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که برای موفقیت نیازمند مشارکت 8 میلیونی است.

وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای فراخوان واگذاری (شماره 1) پذیره نویسی واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" را منتشر کرد

شواهد جدید نشان می‌دهد که هزینه قرنطینه برای کشور‌های مختلف، بسیار هنگفت و ویرانگر است.

تهران جزو شهر‌هایی بوده که بیشترین افزایش در هزینه‌های زندگی طی یک سال اخیر در بین شهر‌های جهان را داشته است.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی‌ها و کمبود نقدینگی بعضا مشاجراتی هم صورت می‌گیرد.

فقط 13 روز دیگر از مهلت قانونی دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات کارمندان باقی مانده است؛ آن هم در شرایطی که پرداخت‌ها از اول خرداد مشروط به ثبت اطلاعات و آمار در سامانه کارمند ایران بوده و طبق آن انجام خواهد شد.

محققان می‌گویند با توجه به قطعی بودن آلودگی اسکناس‌ها به طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها به نظر می‌رسد عدم تماس با پول روشی بسیار ساده‌تر و منطقی‌تر از ضدعفونی کردن آن است.

عضو هیأت موسس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن این کاهش تقاضا را ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کند تا آنجا که باعث شد مصرف مرغ گوشتی 30 تا 35 درصد پایین بیاید؛ این کاهش مصرف ناشی از تعطیلی تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها، مراکز تهیه غذا و فست‌فودها، عدم برگزاری مراسم عروسی و ختم و... بود و سبب شد تا قیمت عرضه مرغ در بازار مصرف به کیلویی 9 هزار تومان هم برسد. در این شرایط وقتی مرغداران...

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که به بازار سرمایه ورود می‌کنند به ویژه تازه وارد‌ها از شرکت‌های مشاوره، سبدگردان سهام و ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در خرید و فروش استفاده کنند.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن بر اثر بیماری کرونا در گذشت.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه از عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان در بورس خبر داد.

وزارت اموراقتصادی و دارایی جزییات پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله را اعلام کرد که بر اساس آن، هر شخص می‌تواند تا سقف دو میلیون تومان و با تخفیف 20 درصد سهام این صندوق‌ها را خریداری کند.

رشد‌های 5 درصدی و حتی بیش از این رقم در طول یک روز چنان وسوسه‌کننده است که افراد فعال در مشاغل دیگر که نسبتی با کسب‌وکار پرریسک و سرمایه‌گذاری در بورس ندارند را ترغیب می‌کند تا وارد کارزار سهام شوند و چنان که برخی از اهالی قدیمی سهام با لحنی شوخ‌طبعانه عنوان می‌کنند، «بورس» بخرند.

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در حالی در اسفند سال گذشته به کانال 15 میلیون تومان وارد شد و جهش 9 درصدی در مقایسه با میانگین قیمت 14 میلیو ن. و400 هزار تومانی هر مترمربع مسکن در پایتخت را موجب شد که انتظار می‌رفت در ابتدای سال 99 رکود معاملاتی در نتیجه این جهش قیمتی در بازار مشاهده شود. با این حال، ضربه کاری به بازار مسکن فروردین‌ماه را کرونا به بازار معاملات خرید و فروش آپارتمان وارد...

تغییرات ترافیکی در پایتخت حاوی دو پیام برای دولت و شهرداری تهران است. پیام مهمی که این تغییرات به دولت مخابره می‌کند، این است که حجم سفر‌های روزانه شهروندان به حدی افزایش یافته که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را تقریبا غیرممکن کرده است و به نظر می‌رسد ادامه این روند می‌تواند آژیر خطر شیوع کرونا را به صدا در آورد.