شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

قیمت نفت روز جمعه با تصمیم تولیدکنندگانی نظیر کویت برای کاهش زودتر تولید و تصویب بسته نجات اقتصادی دیگری از سوی آمریکا برای مقابله با تبعات پاندمی کرونا، افزایش یافت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در 1744 دلار و 70 سنت ایستاد.

طبق گزارشی که در رویترز آمده است، سود خالص هیوندای موتورز در 3 ماهه منتهی به مارس 2020 میلادی، 463 میلیارد وون معادل 376 میلیون دلار این بوده که از متوسط پیش‌بینی‌های تحلیلگران فعال در بازار خودرو نیز 607 میلیارد وون بعد نیز بسیار کمتر گزارش شده است.

طرح کاهش تولید و نیز تعهد بانک مرکزی کشورها برای انجام محرک‌های اقتصادی به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی انجامید.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: درحال حاضر قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها کیلویی 11 هزار و 500 تومان و تخم مرغ نیز شانه‌ای 22 هزار تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی با تعداد زیادی از طرحهای عمرانی نیمه کاره بدلیل کمبود منابع مواجه است که امکان اتمام این پروژه ها را پیدا نکرده است. طبیعتا یکی از اولویت هایی که ابلاغ کردیم استفاده از این منابع بود.

معاون اعتباری و تجهیز منابع بانک کشاورزی گفت: در اجرای برنامه حمایتی دولت برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا بر خانوارها وام حمایتی یک میلیون تومانی امروز - پنجشنبه به حساب یک میلیون و 593 هزار و 990 نفر سرپرست خانوار واریز شد.

گزارش‌های میدانی از آخرین وضعیت بازار اجاره در شهر تهران از آرامش قیمتی این بازار در مقطع کنونی حکایت دارد. در بخش فروش هم به جز معدود فایلهای مرغوب، رشد قابل توجهی در قیمت ها مشاهده نمی‌شود. البته واسطه‌های ملکی می گویند که وضعیت فعلی ناپایدار است و همه چیز به مدت زمان ماندگاری کرونا بستگی دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات، سیستم بانکی را مجبور به تمکین از اخذ سود 15 درصدی از سپرده‌ها کرد، گفت: اکنون که نرخ واقعی سود سپرده‌ها منفی است، اخذ مالیات بر سود سپرده‌های بانکی موضوعیت ندارد و سازمان مالیاتی برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

امروز (پنج‌شنبه) 17 هزار و 200 میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز خواهد شد.

گزارش جدید سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نشان می‌دهد شیوع کرونا و پیامد‌های ناشی از آن، سه کانال اصلی اقتصاد جهان یعنی عرضه، تقاضا و تامین مالی را مختل کرده است. بخش تولید در چین و بسیاری از اقتصاد‌های پیشرفته نیز متحمل خسارات سنگینی شده است. گرچه داده‌های قبلی یونیدو کاهش مستمر رشد تولید اقتصادی جهان را حتی پیش از شروع بحران «کووید -19» نشان می‌داد، اما این ویروس همه‌گیر ضربه...

فعالان ساختمانی با شرکت در یک نظرسنجی وضعیت بازار ساخت و ساز و مسکن در ماه شیوع ویروس کرونا را تشریح کردند. نتایج نظرسنجی که توسط اتاق تعاون ایران انجام شده است، نشان می‌دهد ساخت‌و‌ساز در 10 شاخص اوضاع نامناسبی به لحاظ افت فعالیت‌ها و رشد هزینه‌ها پیدا کرده است. انتظارات منفی در جامعه سرمایه‌گذاران ساختمانی نسبت به آینده بیش از هر زمان دیگر تشدید شده است. بخشی از این اوضاع ناشی از شیوع...

روند افزایش قیمت‌ها که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود متوقف شد. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، نمودار قیمت‌ها در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

همزمان با بازگشایی بخشی از بنگاه‌های معاملات ملکی در برخی مناطق شهر تهران، محدوده قیمتی آپارتمان‌های مسکونی در محلات مختلف نیز مشخص شدند.

رشد افسانه‌ای بورس درحالی ادامه می‌یابد که به لحاظ متغیر‌های اقتصادی حاکم بر سودآوری شرکت‌ها نظیر نرخ ارز و قیمت‌های جهانی کالا نه‌تن‌ها نشانه مساعدی دیده نمی‌شود بلکه می‌توان گفت: نوسانات در این بخش در هفته‌های اخیر یکسره به ضرر سودآوری شرکت‌ها رقم خورده است.