شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

آمار‌هایی که اواسط فروردین‌ماه از میزان بی سابقه ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) منتشر شد از استقبال مردم از بازار سرمایه حکایت دارد به طوریکه در فروردین‌ماه سال گذشته 55 هزار کد صادر شد درحالی که در فروردین‌ماه سال جاری تعداد کد‌های صادر شده به بیش از 193 هزار کد رسید.

در اتفاقی تاریخی قیمت نفت پایه وست تگزاس برای تحویل در معاملات آتی منفی شد. در این بین کارشناسان بر این باورند که این مساله تاثیر چندانی روی بازار نفت ایران نخواهد داشت و با رفع بحران کرونا و افزایش تقاضا در جهان، وضعیت بازار نفت ایران بهبود نسبی پیدا خواهد کرد.

اپلیکیشن بازار گزارشی از رفتار کاربرانش در روز‌های بعد از شیوع ویروس کرونا منتشر کرده که نشان می‌دهد این ویروس حتی به اپلیکیشن‌های موبایلمان هم نفوذ کرده و به کلی منوی گوشی‌مان را تغییر داده. در روز‌های قرنطینه هر کاربر کافه بازار به طور میانگین دو و نیم بازی و پنج برنامه جدید از اپلیکیشن بازار دانلود کرده است

مبلغ یارانه معیشتی برای خانوار‌های یک نفره، 55 هزار تومان؛ دو نفره، 103 هزار تومان؛ سه نفره، 138 هزار تومان؛ چهار نفره، 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز می‌شود.

سقوط بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا عکس العمل‌های شدیدی فراتر از بخش تجارت به دنبال داشت. در اینجا به توضیح مفهوم قیمت منفی نفت در دنیای واقعی می‌پردازیم.

با پایان مهلت قرارداد‌های ماه مه و نبود خریداران کافی، قیمت این قرارداد‌ها از هجده دلار روز جمعه به محدوده منفی سقوط کرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای تاریخ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را از دو دوره مالیاتی پس از دوره ابلاغ آن تعیین کردند.

در سال 2006 در نشستی بین المللی و بسیار مهم در ژنو سوییس این پیشنهاد تبدیل به مقررات شد. در نشست ژنو محمود خسروی معاون وقت وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه عبدالعلی علی عسکری معاون فنی آن زمان سازمان صداوسیما ورییس کنونی این سازمان حضور پیدا کردند و به عنوان نمایندگان ایران مقرارت جدید را پذیرفتند و امضا کردند.

همانطور که گفته شد روز گذشته اختلاف قیمت نفتخام آمریکا در سررسیدهای ماه مه و ژوئن به حدود 9 دلار رسید. رسیدن به چنین اختلاف قیمتی در سررسید‌های دو ماه متوالی موضوعی نیست که پیش از این رخ داده باشد و نشان از ساختار کونتانگوی شدید در بازار نفت دارد

اسفند سال گذشته بود که خبری مبنی‌بر اعطای دو پایه تشویقی مدیریتی مادام‌العمر برای 11 نفر از مدیران وزارت نفت منتشر شد؛ خبری که دیروز بهانه‌ای بر نگارش گزارشی در خبرگزاری فارس شد. این خبرگزاری در گفت‌وگو با جلیل سالاری، قائم‌مقام اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، این اقدام وزارت نفت را غیرقانونی می‌داند و از دستگاه‌های نظارتی خواسته که به این موضوع ورود کنند.

در حالی‌که متقاضیان بازار اجاره واحدهای مسکونی معمولی و مصرفی هر سال در آستانه شروع فصل جابه‌جایی مستاجران با مشکلات فراوانی بر سر یافتن واحد مسکونی مورد نظر خود متناسب با سطح بودجه وتوان مالی‌شان مواجهند در بخش دیگری از بازار اجاره مناسبات متفاوتی در جریان است.

بعد از رشد 187 درصدی بورس تهران در سال گذشته، شاخص کل سهام امسال نیز به روند صعودی خود ادامه داد و در هجده روز معاملاتی سپری‌شده نماگر اصلی بازار دو ابرکانال را درنوردیده و بر قله 700 هزار ایستاده است. اما ادامه مسیر بورس چگونه خواهد بود؟ 40 کارشناس بورسی با شرکت در نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» به این موضوع در قالب 9 پرسش پرداخته‌اند. بیش از 80 درصد تحلیلگران روندی صعودی را برای بورس 99 پیش‌بینی...

به دلیل آنکه شرکت‌های نفت شیل آمریکا دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند، کار به جایی رسیده که باید برای اینکه خریداران نفت آنها را ببرند، به آنها پول هم پرداخت کنند.

قیمت نفت امریکا به عدد عجیب منفی 12.5 دلار برای معامله در ماه آینده میلادی رسید.

رئیس پلیس راهور افزود: پروتکلها به این افراد ابلاغ شده و پنج روز به آنها زمان دادیم تا پروتکلها را عملیاتی کرده و آماده بازگشایی شوند.

ایرآسیا مانند دیگر شرکت‌های هوانوردی که به علت قرنطینه‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی که کسب و کار و فعالیت آنها را فلج کرده، قصد دارد در هزینه‌ها صرفه جویی کند، اعلام کرده است که در سال جاری به هیچگونه هواپیمای دیگری نیاز ندارد.