یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مقیمی از ابلاغ سیاست نهضت کاهش قیمت تمام شده در ایران خودرو خبر داد و گفت: بخش‌هایی مانند لجستیک و خرید را که نقش قابل توجه و مهمی در کاهش قیمت تمام شده محصول دارند را شناسایی کرده ایم و با تعریف پروژه به دنبال کاهش هزینه در آن هستیم.

فرشاد مقیمی با بیان اینکه هیچ فروش جدیدی برای پژو 405 در نظر نگرفته‌ایم، گفت: عوامل بیرونی و اثرگذار روی قیمت مانند نرخ ارز در حال افزایش است که امیدواریم مجموعه اقدامات صورت گرفته اجازه افزایش قیمت لجام‌گسیخته را ندهند.

اگر سرپرستان خانوار تا فردا شب، 31 فروردین ماه پیامک حاوی کدملی خود ارسال کنند، وامشان تا چهارم اردیبهشت واریز می‌شود.

وزارت کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای از مهلت یک هفته‌ای برای ارسال پیامک تسهیلات بانکی حمایتی کرونا خبر داد.

هدف از خصوصی‌سازی چیست؟ اگر کسب پول برای تامین مخارج دولت و صندوق است در این صورت این کار افتخاری نیست و نشانه به ته دیگ خوردن کفگیر خزانه است. ولی اگر هدف از آن، انتقال تصدی‌گری دولت به مردم است در این صورت باید پرسید که چرا این کار با تاخیر 7 ساله انجام می‌شود؟ اگر یک سال را هم برای انجام مقدمات در نظر می‌گرفتیم چرا 6 سال تاخیر در انجام آن شده است؟

حال اگر آخرین آمار موجود مربوط به نرخ اجاره در پاییز 1398 را در نظر بگیریم، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور 144081 ریال با میانگین مساحت 96 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است (بیش از یک میلیون و 383 هزار تومان در ماه) که نسبت به فصل مشابه سال قبل 32 درصد افزایش داشته است.

گزارش دیوان محاسبات کشور درباره تفریغ بودجه 97 که هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد واکنش‌های زیادی را در بین مسوولان مربوطه به دنبال داشت و سوال‌های زیادی را در افکار عمومی ایجاد کرد؛ مهمترین آن این‌که آیا ارز اختصاص یافته برای کالاهای اساسی گم شده است؟

شاخص دلار مجددا از ورود به کانال 100 واحدی باز ماند.

دومین بسته حمایتی کرونا به مبلغ 200 تا 600 هزار تومان ساعت 24 امشب (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود.

واکنش رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه به بحث معدوم‌سازی: ارتباطی به ضرر تولیدکنندگان به خاطر کرونا ندارد / این کار در صنعت دور از ذهن نیست و گاهی به میزان اندک اتفاق می‌افتد / علت اصلی معدوم سازی اخیر، کمبود دان و نهاده‌های طیور بود؛ نهاده‌ها حتی در بازار سیاه هم پیدا نمی‌شود

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که بانک‌ها مکلف به تسهیل، لی و استمهال اقساط تسهیلات اعطایی به زیان دیدگان کرونا هستند.

میرزایی همچنین در گفت وگو با بخش خبری شبکه اول سیما درباره افرادی که سیمکارت ندارند، گفت: برخی سرپرستان خانوار سیمکارت به نام‌شان نیست. اگر در این چند روز توانستند سیمکارت تهیه و پیام ارسال کنند تا آخر هفته مبلغ وام به حسابشان واریز می شود. اما اگر به هر دلیلی نتوانستند سیمکارت تهیه کنند تا 18 اردیبهشت مهلت دارند.

یارانه بگیران یک که متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی هستند برای ارسال کد ملی به سامانه 6369 از ارسال کاراکتر اضافی خودداری کنند.

به تازگی رییس جمهور به وزیر نفت دستور داده که باتوجه به شرایط فعلی بازار نفت به روند پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های افزایش تولید فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام فروشی نفت، بیش از پیش شتاب دهد.

حدود 4 میلیون خانوار می‌توانند وامی به ارزش یک تا دو میلیون تومان دریافت کنند.