شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

افزایش کمتر دلار در روز چهارشنبه می‌تواند نشانه‌ای از پایان موقت رفتار افزایشی و بازگشت آرامش به بازار باشد. آن‌ها به این مساله اشاره می‌کنند که این ارز روز چهارشنبه مدت زیادی در محدوده 16 هزار و 200 تومانی گرفتار بود و توان بالا یا پایین رفتن از آن را نداشت.

به گفته تحلیلگران، در حال‌حاضر کاهش شدید قیمت نفت برای قیمت طلا حاوی مفهومی صعودی است. طلا اکنون شاخصی مثبت دارد. نرخ پایین نفت، کاهش ارزش اوراق قرضه و همچنین نرخ بهره در سطح جهانی را به همراه دارد. بانک‌های مرکزی برای اصلاح وضعیت اقتصادی خود دست به اعمال محرک‌های مالی زده و سیستم مالی کشور را با هجمه‌ای از پول نقد مواجه کرده‌اند. همین امر برای طلا یعنی رشد قیمت.

رئیس کل بانک مرکزی گفت که وام یک میلیون تومانی از فردا صبح به تدریج به حساب سرپرستان خانوار‌هایی که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند واریز خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور در جلسه کارگروه ملی برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: در سال 98 نرخ بیکاری به 10.2 درصد کاهش یافته است.

در ضوابط جدید حقوقی ضمن اینکه باید اطلاعات حقوقی کارکنان در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت شود، ضوابط پرداخت پاداش، فوق‌العاده ماموریت و سایر هزینه‌ها نیز مشخص شده که دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

به گفته سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت رفاه، تسهیلات گروه اول مشمولان که تا 31 فروردین پیامک ارسال کرده‌اند، پنج شنبه و بعد از پالایش داده‌ها و پیامک‌های ارسالی واریز خواهد شد.

با اعلام سازمان برنامه و بودجه مبنی بر ارائه لیست متقاضیان دریافت وام یک میلیونی به بانک مرکزی در صبح امروز، احتمالا وام فردا به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار اعتراض مودیان به میزان مالیات را تعیین کردند؛ که بر اساس آن، چنانچه مودی نظر مسئولان مربوط در تعدیل درآمد مشمول مالیات را نپذیرد برای رسیدگی به ما به تفاوت تا مبلغ مورد اعتراض مودی موضوع به هیات اختلاف مالیاتی ارجاع داده می‌شود.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه از تنظیم فهرست متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق با درخواست بانک‌ها و تحویل آن به بانک مرکزی خبر داد.

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منبع طبیعی مجلس با اشاره به کمبود لیموترش و تقاضای بالای مردم برای خرید این محصول گفت: علت اصلی افزایش قیمت این محصول دلالی است.

کاظم پالیزدار: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، این است که برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شد، اصلا این‌طور نبود که دلاری گم شده باشد. همچنان که خود دیوان محاسبات هم بعد از انتشار گزارش اولیه خود، این جمله را تصحیح و شفاف کرد. بر اساس تحقیقات ما، تخلف صورت گرفته، اما دلاری گم نشده است.

یکی از کانون‌های عرضه آپارتمان فروشی مناسب تقاضای مصرفی در بازار مسکن حال حاضر، منطقه چهار واقع در شرق تهران است.

در سال 2002 میلادی، روگوف به دلیل اختلاف نظر با جوزف استیگلیتز و اقتصاددان ارشد سابق بانک جهانی (رومر) و برخی از برندگان جایزه نوبل اقتصادی در کانون توجه قرار گرفت. پس از اینکه استیگلیتز در کتاب خود، جهانی‌سازی و نارضایتی‌های آن، از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی انتقاد کرد، روگوف در نامه‌ای سرگشاده پاسخ داد. او همچنین از سال 2002 به طور منظم در Project Syndicate به نوشتن مشغول است...

به دنبال کاهش شدید قیمت نفت و پر شدن ظرفیت‌های ذخیره ای، تمایل به ذخیره سازی نفت به صورت شناور افزایش یافته است؛ تا جایی که بنابر اعلام اسپوتنیک، تخمین زده می‌شود اکنون حدود 160 میلیون بشکه نفت به صورت شناور ذخیره شده باشد که این رقم 60 میلیون بشکه بیشتر از رکورد ثبت شده قبلی در زمان رکود بزرگ مالی سال 2008 است.

بانک مرکزی زمان واریز وام یک میلیون تومانی به خانوار‌های یارانه‌بگیر را اعلام کرد.

نتایج گزارش شده از سوی شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته بیانگر ثبات در رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و بهبود 4 درصدی نسبت به متوسط صنعت در شرایط سخت تحریمی است.