شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: افرادی که تا امشب (31 فروردین) پیامک به 6369 ارسال کنند، پنج‌شنبه این هفته مبلغ یک میلیون تومان به حسابشان واریز می‌شود.

سخنگوی تعزیرات گفت: رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اعلام کردند اسامی محتکران لیموترش را به قوه‌قضائیه داده‌اند، اما طی صحبت رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با سخنگوی قوه‌قضائیه مشخص شد تا روز گذشته هیچ اسمی به قوه‌قضائیه داده نشده است.

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، براساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران که از فردا فعالیت پاساژ‌ها آغاز خواهد شد؛ بازار طلا و طلافروشان مستقر در پاساژ‌ها هم فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

همچنین یکی از آخرین اقدامات مهم سایپا در زمینه مقابله با شیوع کرونا اعمال تغییرات کاری در تمامی خطوط تولید در سایت‌های مختلف گروه باهدف رعایت فاصله فردی بین کارکنان تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا بوده است که این طرح در نخستین روز تولید در سال جدید مستقیما توسط مدیرعامل گروه سایپا مورد نظارت و بازدید قرار گرفت.

آمار‌ها به ما می‌گویند اینکه بورس فعلی حبابی است، در آن تردیدی وجود ندارد؛ اما طبق پیش‌بینی بابایی تا چهار ماه آینده به نظر می‌آید به یک میلیون واحد می‌رسد و سود‌های تا 50 درصدی به سهام‌داران می‌دهد و بعد از آن ریزش نخواهد داشت؛ اما بعد از آن شاهد ریزش چشمگیری خواهیم بود. اولین گروهی که از آن متضرر می‌شوند، سهام‌داران خرد و همچنین سهام‌دارانی هستند که سهام همین شرکت‌هایی را که سود موهومی...

طبق اعلام اتاق اصناف ایران فعالیت پاساژ‌ها از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته ساعت 24 امشب در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده این بنیاد برای مقابله با بیماری کرونا پرداخت.

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد عرضه سهام ایمیدرو و ایدرو اظهار کرد: عرضه سهام ایدرو و ایمیدرو به مصوبه هیأت وزیران نیاز دارد و در صورت اخذ این مصوبه تا پایان اردیبهشت، مراحل آماده‌سازی برای عرضه در بورس انجام می‌شود که امیدواریم زمینه پذیرش این مجموعه‌ها در نیمه نخست امسال در بازار سرمایه فراهم شود؛ بنابراین در صورت تصویب هیأت وزیران، سهام ایدرو و ایمیدرو تا پایان شهریور عرضه می‌شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که خبر خوب این است که احتمالا منفی شدن قیمت‌ها موقت و گذرا خواهد بود. چراکه در صورت وقوع چنین شرایطی عرضه به سرعت رو به خاموشی خواهد رفت. کاهش قیمت‌ها به‌شدت تولیدکنندگان نفت را تحت‌تاثیر قرار داده است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دنیا در شرایط کرونا با رکود اقتصادی مواجه است، خاطر نشان کرد: صندوق بین المللی پول در این زمینه پیش بینی‌هایی دارد و اعلام کرده است که اقتصاد جهانی به منفی 3 درصد خواهد رسید و گفته رکود اقتصادی در شرق آسیا از رکود اقتصادی سال 90 میلادی که در شرق آسیا اتفاق افتاد بدتر خواهد شد و در اروپا و آمریکا نیز شرایط اقتصادی از رکود اقتصادی سال...

با توجه به اینکه طبق بودجه سال گذشته درآمد‌های مالیاتی معادل 153 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود، طبق گفته رئیس سازمان مالیاتی سال گذشته در مجموع 143 هزار میلیارد تومان وصول مالیات و 25 هزار میلیارد تومان عوارض از محل قانون ارزش افزوده داشته‌ایم که درآمد‌های مالیاتی معادل 102 درصد تحقق یافته‌اند.

نوسان نرخ ارز در مدت اخیر و اختلافی که بین بازار نیمایی و فردوسی به وجود آمد، موجب شده تا سفته‌بازان و دلالان به سمت سوءاستفاده از فضای موجود برای القای افزایش قیمت ارز حرکت کنند، در این بین نگاه برخی تحلیلگران برای پیش‌بینی افزایش قیمت ارز و تاکید بر نزدیک شدن نرخ نیمایی به بازار آزاد قابل تامل است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دلیل لغو پرواز ایران به ایتالیا برای بازگرداندن دانشجویان اعلام کرد و گفت: رایزنی‌ها برای برقراری مجدد این پرواز‌ها ادامه دارد.

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه هفت سناریو محتمل وضعیت بازار مسکن در سال جاری را پیچیده می‌کند گفت: سقف‌های مقاومتی مهمی بر افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن در سال 1399 وجود دارند که می‌توانند قیمت‌ها را در محدوده تورم عمومی حفظ کنند.