شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بانک مسکن بخشنامه جدید افزایش سقف و مدت تقسیط تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به شعب سراسر کشور ابلاغ کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید انتشار فیلم معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه باید به یک تغییر رویه جدی در صنعت مرغداری کشور منجر شود، زیرا در غیر این صورت بسیاری از فعالان این بخش دیگر توان کار نخواهند داشت و ورشکست می‌شوند.

بازار مسکن در اولین ماه از سال 1399 و در شرایط کرونایی با سقوط 70 درصد و 52 درصد سالیانه معاملات به ترتیب در تهران و کل کشور مواجه شد.

از سوی دیگر و در حالی که کاهش تولید خودرو در ایران خودرو، دو رقمی است، گروه خودروسازی سایپا توانسته رقم کاهش تولید خود را در قیاس با سال 97 به حدود یک درصد برساند. سایپا، سال گذشته 414 هزار و 578 دستگاه خودرو تولید کرده که این رقم سال 97 حدود 419 هزار و 845 دستگاه خودرو بوده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی همه مجوز‌های مشاغل خانگی که تاریخ اعتبارشان به پایان رسیده تا اطلاع ثانوی تمدید می‌شود.

نماینده کارگران در مذاکرات مزدی با تاکید بر اهمیت افزایش پایه حقوق، میزان دریافتی کارگران شاغل در سال پیش رو را تشریح کرد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار در پی طرح آمریکا برای بازگشایی اقتصاد خود به پایینترین حد در یک هفته اخیر نزول کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه یک‌سوم وام از محل یارانه به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود، گفت: باقی مانده مبلغ نیز، به واحد‌های کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات پرداخت خواهد شد که بانک مرکزی برای شفافیت اسامی واحد‌ها و مبلغ وام گیرندگان را در سایت خود اعلام خواهد کرد.

با تصمیم شورای‌عالی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مقرر شده است از فردا (اول اردیبهشت) سپرده‌های بلندمدت با نرخ 15درصد افتتاح شود.

سازمان جهانی کار از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواست تا حمایت‌های بیشتری از شاغلان و کسب وکار‌ها انجام دهند.

شاخص بورس در بازار امروز (دوشنبه) به دنبال صعود شاخص بورس از روز‌های گذشته، روند افزایشی را در پیش گرفت و به کانال 700 هزار واحدی وارد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خوردو تهران، دو عامل خودرو‌های کارتکسی (ویرایشی) که باعث افزایش 10 درصدی قیمت‌ها شده‌اند و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودرو‌ها را دلیل افزایش قابل توجه خودرو‌ها در بازار خودرو در اولین روز‌های آغاز معاملات دانست. اما طی روز‌های آینده با آغاز رسمی خرید و فروش‌ها، مجدد بازار به حالت عادی بازگشته و سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی درمورد درخواست وام کشورمان از صندوق بین المللی پول گفت: خانم جورجیووا باید سیاست را کنار گذاشته و وظایف حرفه‌ای خود را به طور کامل انجام دهد تاریخ درمورد اعمال همه ما قضاوت می‌کند و آن داوری به آسانی که فکر می‌کنیم، نخواهد بود.

روز گذشته بازار ارز نیز مانند معاملات بازار سکه دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول روز بخت با کاهشی‌های بازار بود که با فشار فروش، قیمت را حتی تا محدوده 15 هزار و 300 تومانی پایین بردند و از اواسط روز اوضاع به نفع خریداران شد که قیمت را تا نزدیکی محدوده 15هزار و 600 تومانی بالا آوردند.

شاخص کل بورس تهران در فروردین حدود 35 درصد رشد کرد و فاصله خود را تا ابرکانال 700 هزار به کمتر از 5/ 1 درصد رساند.

از فردا همه بانک‌های دولتی و خصوصی رعایت سقف نرخ سود سپرده 15 درصدی را به صورت جدی‌تر اجرا کنند. البته سود سپرده‌های موجود تا تاریخ سررسید آن با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد و نرخ 15 درصد صرفا برای سپرده‌های جدید اعمال خواهد شد.