یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت از شش ماه به 9 ماه افزایش یافت.

در معاملات روز چهارشنبه، اوضاع در دیگر بازار‌ها نیز کاهشی بود. قیمت طلا کاهش یافت و به 1.711 دلار در هر اونس رسید. در بازار نفت نیز قیمت‌ها با نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه، کاهش یافت. ارزش نفت برنت در معاملات آتی 51 سنت یا 1.7 درصد کاهش یافت.

اولین مرحله بسته حمایتی 200 تا 600 هزار تومانی به عنوان کمک بلاعوض در 27 اسفند ماه پرداخت شد و طبق آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، دومین مرحله نیز 30 فروردین به حساب آنها واریز می‌شود.

سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران، صنایع ماشین های اداری ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس داشتند.

بزرگترین عرضه اولیه در بورس تهران مربوط به 10 درصد سهام شستا با کشف قیمت هر سهم 8600 ریال انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان از حمایت نقدی این بنیاد از بیش از 48 هزار خانواده محروم سیستان و بلوچستان شامل خانواده‌های در نوبت حمایت کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های آسیب پذیر عشایر، زندانیان نیازمند، فاقدین شناسنامه، اتباع و مهاجرین دارای همسر (زن) ایرانی و خانواده‌هایی که در این استان تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند خبر داد.

دراین گزارش آمده است، براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان ازسبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در دوشاخص (CSI) روند افزایشی و درشاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان (IQS) دارای روند کاهشی و رو به بهبود بوده است.

هیچ عقبه سیاسی در این پرواز وجود نداشته است و علت سیاسی برای آن نیست، بلکه یک کار کاملا اداری انجام شده است.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا همچنین توصیه کرد که مردم مراقب تماس‌ها و پیامک‌های جعلی باشند و در این باره گفت: ما هنوز پیامکی ارسال نکرده‌ایم، اما مردم شروع به ارسال پیام به سرشماره 6369 کرده‌اند که اصلا نیازی به آن و همچنین مراجعه حضوری نیست.

شاخص بورس در بازار امروز (چهارشنبه) که شاهد بزرگترین عرضه اولیه چند سال اخیر در بورس تهران است روند صعودی را در پیش گرفت با رکورد شکنی جدید به کانال 640 هزار واحدی وارد شد.

برای ثبت نام وام یک میلیونی کرونا در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه 99/1/31 از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره 6369 پیامک کنند.

صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد: این صندوق، هیچ پیامی مبنی بر «صدور احکام جدید بازنشستگان» به صورت پیامک یا به هر صورت دیگر در فضای مجازی منتشر نکرده است و چنین پیامی فاقد اعتبار و جعلی است.

هر چند هنوز فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی یعنی تابستان که بیشترین آمار انعقاد قرارداد اجاره را به خود اختصاص می‌دهد آغاز نشده و دو ماه تا آن زمان فاصله داریم، اما برخی موجران با در نظر گرفتن احتمال مدت طولانی انتظار برای اجاره رفتن املاک خود، تصمیم به عرضه زودهنگام آنها در بازار مسکن گرفته‌اند.

مرکز پیش بینی فروش خودرو (LMC) اعلام کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان خرید و فروش خودرو در جهان نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است.

خانوار‌های یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفا با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.

پیش‌بینی می‌شود دولت در سال‌جاری در گام اول به تداوم حضور در پروسه تعیین قیمت خودرو و قیمت‌گذاری دستوری بیندیشد و چنانچه اوضاع خودروسازان را بحرانی تصور کند (که بحرانی است) با افزایش اندک قیمت خودرو در سال‌جاری موافقت کند.