یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

تعداد انحراف‌ها و تخلف‌های بودجه‌ای گزارش دیوان محاسبات، بیشتر از آن است که در این متن همه آن بگنجد، اما همین ها نشان می دهد برداشت‌های از خزانه و پول‌های بی‌بازگشت فقط تخلف بودجه‌ای نمی‌تواند باشد که با یک برخورد، حتی اگر صورت گیرد، تمام شده و خسارت آن جبران شود، بلکه ساختاری بستر این برداشت‌ها و تخلف‌ها را فراهم کرده؛ تا جایی که عمر این تخلفات به قدمت ارائه تمامی گزارش‌های تفریغ تاکنون...

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه ذخایر بسیار زیادی داریم که بخاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم از آن بهره‌مند شویم، ادامه داد: ما با یک میلیارد دو میلیاردی که از برخی نهاد‌ها وام می‌گیریم که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؛ ولی از هرجایی که بتوانیم منابع بدست بیاوریم استفاده می‌کنیم. بخشنامه‌ای دیروز به بانک‌ها کردیم و خواستیم که سایر اولویت‌های تسهیلاتی را کنار بگذارند و منابع خود را تجهیز...

با توجه به ابلاغ بخشنامه حداقل مزد کارگران از سوی وزیر کار افزایش حق مسکن کارگران که پیش از این سخنگوی دولت از آن خبر داده بود در صورت توافق گروه‌های کارگری و کارفرمایی و تصویب شورای عالی کار و ارسال به هیات وزیران عملیاتی خواهد شد.

شیرمحمدی: احکام جدید براساس تبصره 12 قانون بودجه و مصوبات هیات وزیران و همچنین جداول امتیازی ابلاغی سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور در دو بخش "افزایش 15 درصدی و همسان سازی" و برای مجموع یک میلیون و 471 هزار و 467 رکورد صادر شده است

با تغییرات ایجاد شده، محاسبات نشان می‌دهد که دریافت کنندگان وام یک میلیونی باید در 30 ماه، هر ماه 35 هزار تومان قسط پرداخت کنند و سود کل دریافتی به حدود 52 هزار تومان می‌رسد. بر این اساس وام یک میلیونی با سود چهار درصد، حدود یک میلیون و 52 هزار تومان بر می‌گردد.

فعالان کارگری با اشاره به تاخیر در ابلاغ مصوبه دستمزد سال 99 و تشکیل جلسات بازنگری مزد، امیدوارند که الحاقیه‌ای در بحث تغییر دستمزد کارگران در راه باشد.

در اولین جلسه خودرویی ستاد تنظیم بازار در سال جدید، به دلیل وجود اختلاف نظر حاضران جلسه، همچنان دستورالعمل قیمت خودرو بلاتکلیف مانده و قرار شد گزارشات ارائه شده توسط کارشناسان مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرند و در جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری ها انجام شود.

شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه درحالی با ثبت رشد 6 هزار واحدی آغاز به کار کرد که این رشد در نهایت به 1299 واحد (معادل 2/ 0 درصد) محدود شد و همزمان شاخص کل هم‌وزن نیز در مدار منفی قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد در این موج اصلاحی چهار عامل اصلی تاثیرگذار بوده‌اند. اثر عرضه‌های اولیه و عرضه بزرگ سهام دولتی در آینده نزدیک، نیاز به اصلاح طبیعی بعد از رشدهای پرشتاب و پیاپی از ابتدای سال، تشدید مشکلات...

جغرافیای خرید طیفی از تقاضای مسکن به لحاظ بیشترین حضور در مناطق مختلف پایتخت بررسی شد. کارنامه بازار شب عید نشان می‌دهد خریدهای تبدیلی به معنای جابه‌جاشدن به آپارتمان بهتر، در منطقه یک تهران با حجم بیشتری نسبت به سایر مناطق انجام شده که این اتفاق ناشی از تفاوت قدرت خرید ساکنان این منطقه است. افزایش چشمگیر قیمت مسکن در منطقه یک تاثیر قابل‌توجهی بر رشد قیمت میانگین داشته است. کانون تقاضای...

معاون شرکت بورس تهران گفت: عرضه شستا در بورس روز چهارشنبه (27 فروردین) قطعی خواهد بود.

میزان خریدوفروش خودرو تقریبا به صفر رسیده است و به‌همین‌دلیل که معامله‌ای انجام نشده است قیمت‌ها نیز مشخص نیست. اگر وضعیت ویروس کرونا سفید اعلام شود، حتما رونقی در بازار خودرو ایجاد می‌شود که اگر موجب گرانی نشود به ارزانی هم نخواهد انجامید.

در حالی قسط وام یک میلیونی یارانه بگیران به 47 هزار تومان می‌رسد و باید از حساب یارانه کسر شود که برای خانوار تک نفره‌ای که فقط یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافت می‌کند، وضعیت دریافت وام مبهم می‌شود.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران به سودگیری از افزایش هفته گذشته قیمت‌ها پرداختند، با کاهش روبرو شد.

هموطنان می‌توانند برای درخواست "خدمات خودرو در محل" با شماره سراسری 096550 و یا 84444، 021 تماس گرفته و از خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا بهره‌مند شوند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: عمده اشتغال یعنی حدود 51 درصد اشتغال و تولید کشور در بخش خدمات است و در حال حاضر 90 درصد از مشاغل خدماتی به خاطر کرونا تعطیل است. در حال حاضر طبق برآورد بین 7 تا 10 میلیون شغل غیررسمی در کشور وجود دارد که کارگران آن نه بیمه می‌شوند نه بازنشستگی دارند.