یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با بالا گرفتن انتقاد‌ها نسبت به تعیین دستمزد 99 کارگران، جلسات بازنگری با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی در این خصوص شروع شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تعطیلی همه طلافروشی‌ها تا 30 فروردین‌ماه، گفت: از اواخر بهمن سال 98 بازار طلا به علت شیوع کرونا، وارد رکودی شدید و کامل شد که این وضعیت با وجود گذشت یک ماه از سال 99 همچنان ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت مسکن ملی در استان تهران به 75 هزار واحد مسکونی خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن قدردانی از عملکرد سایپا و ستاد مبارزه با کرونای این گروه در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی گفت: فعالیت‌های موثر و پیش بینی‌های هوشمندانه در گروه سایپا نقش پررنگی در کاهش شیوع این ویروس در سطح کارکنان این واحد بزرگ صنعتی داشته است.

هنگامی که ایشان سکاندار بازار سرمایه شد با چنین مشی و منشی آستین همت را بالا زد و ایده‌ها و راهبرد‌های سازنده‌ای را برای اقتصاد آن روز کشور پی گرفت و بلوغ و بالندگی بازار سرمایه در دوران مسئولیت ایشان در سازمان بورس و اوراق بهادار نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد. تداوم موفقیت ایجاد شده برای بازار سرمایه در گرو همراهی همه نهاد‌های حاکمیتی و فعالان این بازار است.

وزیر نفت با اشاره به جزئیات توافق نهایی اوپک‌پلاس گفت: بر مبنای این توافق، عرضه نفت کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک طی ماه‌های مه و ژوئن، روزانه 9.7 میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

علی طیب نیا، وزیر پیشین اقتصاد در یادداشتی درباره به تغییر رئیس سازمان بورس نوشت: تداوم موفقیت ایجاد شده برای بازار سرمایه در گرو همراهی همه نهادهای حاکمیتی و فعالان این بازار است.

بازار سهام در کلیت خود حباب جدی ندارد؛ اما حتما در برخی سهم‌ها قیمت‌ها بسیار فراتر از ارزش ذاتی پیش رفته‌اند. در مجموع نه اصلاح تند قیمت‌ها می‌تواند چندان منطقی باشد و نه رشدهای بی‌وقفه و پرشتاب از پشتوانه علمی برخوردار است.

هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار امروز برگزار خواهد شد و یکی از مسائلی که در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، ارائه گزارش دبیرخانه کمیته تنظیم بازار خودرو از فرآیند‌ها و ضوابط سیاست‌گذاری این بخش و همچنین تعیین دستورالعمل تعیین نرخ خودرو (برای سال جدید) است.

در حالی که آگهی دهندگان در فضای مجازی نرخ‌های عجیب و غریبی را برای پرایدهای فایل شده اعلام می‌کنند، نمایشگاه‌داران می‌گویند کسی در این فضا خودرو نمی‌خرد.

وام یک میلیونی که قرار است برای یارانه‌بگیران واریز شود در هر ماه 47 هزار تومان قسط و در مجموع حدود 129 هزار تومان سود بازپرداخت دارد.

با افزایش متوسط 15 درصدی حقوق کارکنان در سال جاری، میانگین حقوق کل به حدود 5.4 میلیون تومان می‌رسد.

معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگیرد قانونی دارد.

آن بحران اصلی که می‌گویم بعدا خود را نشان خواهد داد الان در حال پخت‌وپز است و عوامل ایجاد شدن و شدت گرفتنش دارند کنار هم قرار می گیرند و با هم جفت وجور می شوند. یعنی ما هنوز در مرحله باروری بحران کرونا هستیم و به زمان زایش آن نرسیدیم. شاید به لحاظ پزشکی الان مرحله زایش بحران را رد کرده و در دوران بروز آن باشیم، اما مسأله فقط بعد پزشکی ندارد.

در حالی که یخ بازار مسکن در روز‌های نخست پس از تعطیلات به کندی در حال آب شدن بود، این روز‌ها به تدریج بر حجم عرضه روزانه آپارتمان‌های فروشی در بازار مسکن در گروه سنی میان‌سال‌ها افزوده می‌شود.