یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر دو نوع وام نیز پیش بینی شد که از محل 75 هزار میلیارد تومان اعتباری بود که بانک مرکزی از محل منابع بانک‌ها و کاهش ذخیر قانونی آن‌ها پیش بینی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم اواخر اسفندماه وقتی بیشتر هتل‌ها اجباری و اختیاری تعطیل شده بودند، با صدور دستورالعملی، مقررات و پروتکل‌های تعطیلی و بازگشایی موزه‌ها، اماکن و تاسیسات گردشگری و اقدامات بهداشتی و حفاظتی را ابلاغ کرد که «هیچ یک از واحد‌های تعطیل‌شده حق بازگشایی خودسرانه ندارند.»

وزارت کار طی آماری اعلام کرد که بیش از 28 درصد کارگران سابقه شناور دارند،23 درصد هم کارگرانی داریم که سابقه ندارند. ما پیشنهاد دادیم که کاری کنیم که پایه سنوات به همه کارگران تعلق بگیرد. همچنین برای آن دسته از کارگرانی که فرزند ندارند و مشمول حق اولاد نمی‌شوند نیز پیشنهاداتی داشتیم که پذیرفته نشد.

رئیس کل بانک مرکزی در این گفت‌وگو گزارشی را از نحوه پیگیری استفاده از منابع بانک مرکزی در بانک‌های خارج از کشور و سایر منابع در دسترس برای تأمین نیازهای مردم به ویژه مواد مورد نیاز در مبارزه با کرونا، ارائه کرد.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: کسانی که با مراجعه به سایت refahi.ir سهوا گزینه اهدا یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند، یارانه این افراد همچنان برقرار است.

منابع اوپک همچنان اعلام کردند که این کاهش بزرگ امکانپذیر است در صورتی که آمریکا هم به این طرح کاهش بپیوندد اما تاکنون واشنگتن درباره مشارکت خود در این کاهش چیزی نگفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر همین اساس، ضمن عنایت ویژه به این موضوع و پرهیز از توجه به اخبار ساختگی، جعلی و شایعه پراکنی‌ها تأکید می‌شود اخبار و اطلاعیه‌ها در این خصوص را صرفا از منابع و پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این وزارتخانه دنبال کنید.

رییس کل بانک مرکزی ضمن ارسال نامه‌ای برای رییس صندوق بین‌المللی پول، توضیحاتی درباره حق ایران برای بهره‌مندی از کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول و کارشکنی‌های آمریکا، ارائه داد.

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها پروازهای خود را از کشورهای مختلف به حالت تعلیق درآورند و شرکت های هواپیمایی مختلف با حداقل ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

با شروع فعالیت کسب و کارهای ضروری از 23 فروردین ماه، حضور کارکنان دولت نیز به دو سوم افزایش پیدا می کند. البته اعلام شده که مرخصی اجباری یک سوم که برسرکار حاضر نمی شوند، جزو مرخصی استحقاقی افراد نیست و حقوق آن نیز پرداخت می‌شود.

در قاره سبز نیز وضعیت بهتر نیست و تقریبا تمام اروپا در نتیجه گسترش شیوع کرونا به حال تعطیلی درآمده که وضعیت در ایتالیا، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و اسپانیا، پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا از همه وخیم‌تر است.

با توجه به دستمزد یک میلیون و 8365 هزار تومانی کارگران درسال 99، حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری چقدر خواهد بود؟

بهای معاملات نفت روز پنج شنبه با انتظار بازار برای توافق تولیدکنندگان با کاهش تولید و جبران افت شدید تقاضا در بحران شیوع ویروس کرونا، صعود کرد.

نشست تعیین حداقل دستمزد سال 1399 کارگران دقایقی قبل به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد و ورود به رأی گیری اعضا پایان یافت و در نهایت درصد افزایش مزد کارگران 21 درصد اعلام شد.