یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با طرح اعطای اعتبار یک میلیون تومانی به 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر، شرایطی فراهم شده که به کل جمعیت 78 میلیونی یارانه‌بگیر که حداقل 18 میلیون آن در سه دهک بالای درآمدی قرار دارند نیز این تسهیلات اختصاص پیدا کند؛ آن هم در شرایطی که در وضعیت سخت مالی دولت، پرداخت این وام به دهک‌های بالا می‌تواند حدود 4000 میلیارد تومان هزینه با خود به همراه داشته باشد.

وضعیت بورس‌های جهانی روز چهارشنبه، منفی شد؛ چرا که میزان مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا افزایش یافت و وزیران اقتصاد اتحادیه اروپا با بسته نجات برای کمک اقتصادی موافقت نکردند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: با پیگیری حقوقی بانک مرکزی، تلاش آمریکا برای توقیف و انتقال وجوه بانک مرکزی ایران در اروپا خنثی شد.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: هنوز سایت و سازوکار ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی اعلام نشده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: اشتغال‌زایی بنیاد برکت در ابتدا در قالب سرمایه‌گذاری و مشارکت با بنگاه‌ها و واحد‌های صنعتی در مناطق محروم بود که تا به امروز با 370 بنگاه با سهم کمتر از 50 درصد مشارکت داشته است. بنیاد پس از توانمندی و سرپا شدن این بنگاه‌ها سهام خود را واگذار کرده و از آن‌ها خارج می‌شود تا اداره‌شان به دست خود مردم باشد.

هیات وزیران حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی را در سال جاری 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد. پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از 28 میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور به جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ملاک حفظ اشتغال کارگران است و به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت: دولت عراق، در نشست اخیر خود تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مرز مهران در روز 23 فروردین را دردستور کار خودقرار داده بود که وزارت بهداشت این کشور به دلیل برخی از نگرانی‌ها، پیشنهاد تمدید یک هفته‌ای این تاریخ را برای مسدودی این مرز را ارائه کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: متقاضیان وام یک میلیون تومانی در سایت هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند.

ساعت کار بانک‌ها و موسسات اعتباری در مدت زمانی 23 تا 30 فروردین برای ارائه خدمات به مشتریان بانکی 8 تا 14 و برای روز‌های پنج‌شنبه 8 تا 12:30 تعیین شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: بسته‌ای برای حمایت از مستاجران ارائه کرده‌ایم که امیدوارم در قالب آن بتوانیم اجاره یک ماهه مستاجران را تمدید کنیم.

همچنین به همت بسیجیان گروه سایپا در مسیر جاده مخصوص تهران کرج، ایستگاه‌های متعدد سلامت برپا شد که طی آن ماسک‌های تولیدی گروه خودروسازی سایپا توزیع و تب سنجی صورت پذیرفت و خودروهای عبوری نیز ضدعفونی شدند.

روند متفاوت شیوع کرونا در نقاط مختلف باعث ثبت عملکرد‌های متفاوتی از شاخص‌های بورسی شد.

اولین یارانه نقدی سال 1399 ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیکاران ناشی از بیماری کرونا که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌شوند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه از روز شنبه 23 فروردین ماه 75 درصد واحد‌های صنفی در سراسر کشور (به جزء استان تهران) فعالیت خود را از سر می‌گیرند، گفت: لیست مشاغل پرخطر و کم‌خطر احتمالا تا آخر وقت اداری فردا اعلام خواهد شد.