یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رویکردی جدید برای مقابله با تاثیرات اقتصادی و اجتماعی کرونا

در مورد تسهیلاتی که برای 23 میلیون خانوار در نظر گرفته شده، بعد از چهار ماه تنفس از پرداخت، کسر اقساط از یارانه و کمک معیشتی که هر ماه به حساب یارانه بگیر واریز می شود، آغاز خواهد شد که در مورد تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی اصناف نیز همین گونه است.

توفیقی با تاکید بر اینکه به طور قطع طی سال‌های گذشته عدالت دستمزدی برای کارگران اجرا نشده است، اظهار داشت: به دلیل اینکه در حال حاضر کارگران با مشکلات معیشتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مقدار افزایش حداقل دستمزد باید به میزانی باشد که قدرت خرید از دست رفته کارگران بازگردانده شود، در غیر این صورت سفره کارگران بازهم کوچک‌تر خواهد شد.

روز چهارشنبه، ساعت شش عصر، جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد کارگران برگزار خواهد شد. اما غیر از سه عضو اصلی، از دیگر نمایندگان کارگری دعوت نشده است.

برخی منابع خبر دادند که شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفا داده دکتر حسن قالیباف اصل جایگزین وی می شود.

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلاء به کرونا صرفا به استناد گواهی مراجع پزشکی مربوطه و بدون نیاز به انجام سایر تشریفات مقرر به صورت علی الحساب و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت می‌شود.

این خودروها تنها از طریق گاز می‌توانند بیش از 400 کیلومتر پیمایش داشته باشند و عملا تعداد مراجعه رانندگان به جایگاه‌های توزیع CNG کمتر می‌شود. دوم، مخازن گاز آن در زیر خودرو و در کف کار شده و فضای صندوق آن کاملا در دسترس بوده و باز است.

رعنایی تاکید کرد: البته پیش‌بینی‌های بنده با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبات اقتصادی با واسطه پارامترهای تاثیرگذار است اما ممکن است همچون سال های گذشته، این افزایش قیمت‌ها بر گردن خودروساز گذاشته و اجازه افزایش قیمت محصولات و در حقیقت اصلاح قیمت ها را ندهد و راضی به زیان دهی آن ها باشد.

سازمان جهانی گردشگری نیز چندی پیش با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد این صنعت بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا می‌تواند با کاهش 20 تا 30 درصدی سفر در سال 2020 و بازگشت آمار سفر به هفت سال پیش، مواجه شود. این سازمان زیان ویروس کرونا را به صنعت گردشگری فعلا 290 تا 440 میلیارد دلار برآورد کرده است.

در حالی که تا پیش از این رانندگان بخش حمل و نقل از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند نبودند و تحت عنوان کارگران آسیب دیده از کرونا امکان ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری را نداشتند، معاون سازمان راهداری خبر داده که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رانندگان بیکار شده اتوبوس و مینی بوس نیز از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

یارانه نقدی فروردین همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سر پرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز از ثبت نام 7000 نفر در سامانه درخواست بیمه بیکاری این استان خبر داد و گفت: کارگران آسیب دیده از کرونا که بیکار شده‌اند و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری نیستند چطور حمایت می‌شوند؟

رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای تکالیف قانونی محول به این بانک، شاخص تورم سالانه و ماهانه را جهت محاسبه میزان مهریه و خسارت تاخیر تادیه چک اعلام کرد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار تحت تاثیر کندی رشد شمار موارد ابتلا به بیماری کووید 19، از بالاترین قیمت خود در یک ماه اخیر عقب نشست.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه با تنفس چهار ماهه به تصویب ستاد اقتصادی دولت رسید، که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.