یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

روحانی همچنین به جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز دستور داد دستورالعملی را برای طراحی، تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی در محیط های سازمان ها و ادارات دستگاه های دولتی، آماده کند.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 1.68 درصد ریزش و ایستادن در سطح 5067.60 واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

پس از خروج آمریکا از برجام و ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات خودرو که از ابتدای تیرماه سال 1397 آغاز شد؛ مشتریانی که در آن بازه ثبت‌نام خودرو داشته و حتی آن‌هایی که طبق شنیده‌ها در زمان ممنوعیت ثبت سفارش، اقدام به پیش‌خرید خودروهای وارداتی کرده بودند؛ برای دریافت خودروهای خود دچار مشکل شدند.

دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی در برابر ارزهای رقیب نداشت اما روز پنج شنبه به بالاترین حد در یک هفته گذشته صعود کرده بود.

گران است اما هست علی‌رغم پایین آمدن قدرت خرید مردم و گرانی‌های سال‌های اخیر و با توجه به تاثیر منفی شیوع کرونا بر روند تولید در ایران، تهیه مایحتاج روزانه برای شهروندان ایرانی در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد. این در حالی است که طبق تصاویر و اخبار منتشر شده، فروشگاه‌های برخی از شهرهای پیشرفته جهان که تحت هیچ تحریمی نبوده و نیستند در ارائه خدمات دچار مشکل هستند. این گزارش‌تصویری نگاهی...

بازپرداخت طی 27 ماه که 3 ماه آن تنفس است صورت می گیرد و 8 درصد از سود 12 درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون درباره مستمری بگیران تامین اجتماعی وکارگران، ساز وکاری مشخص کرده که پیگیری افزایش حقوق این عزیزان خارج از اختیار من است.

وزارت بهداشت آلمان تمام پرواز‌ها از مبدا ایران به این کشور را برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا تعلیق کرد.

معاون اول رییس جمهوری، دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری یک و دو میلیون تومانی به چهار میلیون خانوار از اقشار آسیب‌پذیر را ابلاغ کرد.

بازار خودرو در سال 98 بسیار آشفته بود، به طوریکه در برخی از اوقات قیمت‌ها به طور ساعتی افزایش پیدا می‌کرد، در این زمینه حتی پراید مرز 70 میلیون تومان را نیز در نوردید، اما این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت‌ها در بازار خودرو با افت مواجه شده چراکه تقاضا تقریبا به صفر رسیده و مشتری برای خرید وجود ندارد. قیمت کارخانه ای خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز پنجشنبه 14 فروردین 99 را...

رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

فرماندار قصرشیرین گفت: عراق اجازه تردد به رانندگان ایرانی کامیون‌های حامل سوخت که از مرز رسمی پرویزخان وارد این کشور شده‌اند، را به سمت مقصدشان برای تخلیه بار آن‌ها نمی‌دهد.

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 7.43 درصد صعود به 21.82 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود 8.29 درصدی به ازای 26.79 دلار در هر بشکه مبادله شد.

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی در پی دستور چین برای آغاز خرید نفت ارزان و پر کردن ذخایر استراتژیک، بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرد.

مشمولان بسته معیشتی کرونا مشخص شدند. شناسایی خانوار‌های نیازمند برعهده وزارت رفاه بود که این شناسایی صورت گرفت و برای نیم دهک پایین کشور که حدود یک میلیون و 500 هزار نفر بودند واریز شد.

بسیاری از غول‌های نفتی وضعیت دارایی‌های خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و ممکن است موج دیگری از تعطیلی پالایشگاه در راه باشد.