یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

کمیسیون عمران مجلس در حال رایزنی با بانک مسکن برای تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط وام است.

شاخص بورس در بازار روز گذشته مسیر معاملات خود را نسبت به روند چند روز گذشته جدا کرد و وارد مدار نزولی شد که کارشناس بازار سرمایه این موضوع را ناشی از سه عامل اصلاح قیمت برخی سهام، خرابی هسته معاملات و ایجاد صف فروش در بازار دانست.

به گفته مسوولان حوزه ارتباطات با اشباع ظرفیت فعلی شبکه موبایل، تنها راه توسعه ظرفیت شبکه، در اختیار گرفتن منابع فرکانسی پایین با امکان سرمایه‌گذاری کمتر و پوشش بیشتر است؛ در حالی‌که این باندهای فرکانسی اکنون در اختیار صداوسیماست.

بهای هر بشکه نفت خام آمریکا ساعت 16 دیروز به سطح 6/ 27 دلار رسید و افتی 4/ 2 درصدی را به ثبت رساند. نفت برنت هم در این روز به 2/ 33 دلار تنزل کرد. عربستان و روسیه قرار بود دوشنبه نشستی اضطراری با موضوع کاهش تولید برگزار کنند که این نشست به پنج‌شنبه نهم آوریل موکول شد.

براساس توافق مدیران عامل بانک‌ها، نرخ سود بانکی 2 نرخی می‌شود. نرخ سود اول برای اشخاص حقوقی و معادل 15 درصد است. نرخ دوم نیز متعلق به اشخاص حقیقی است که به عهده بانک‌ها واگذار شده است. البته اجرای این تصمیم، نیاز به امضای رئیس کل بانک مرکزی دارد. در صورت موافقت، مجزا کردن نرخ سود اشخاص حقیقی و حقوقی برای نخستین بار اجرایی می‌شود. «دنیای اقتصاد» در یک گزارش نظر مخالفان و موافقان این...

روز گذشته از 309 نماد فعال بورسی 169 نماد قیمت پایانی مثبت و 139 نماد قیمت پایانی منفی داشتند. مثبت شدن آخرین قیمت 185 نماد و کاهش تعداد نمادهایی با آخرین قیمت منفی به 124 نماد بیانگر افزایش امیدواری‌ها به بازگشت روند اصلاحی در روزهای آینده است. کشیده شدن ترمز اصلاح و محدود شدن ریزش قیمت‌ها تحت‌تاثیر حضور پرشمار سفارش‌های خرید مهم‌ترین عامل بروز چنین پدیده‌ای به‌شمار می‌آید، امری که...

معاون اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: در این استان 35 هزار واحد تولیدی و کارخانه و همچنین 70 هزار کارگاه تولیدی وجود دارد که این واحدها در این 2 ماه با مشکلاتی مواجه شدند.

رئیس‌کل بانک مرکزی از تصویب وام اعتباری خرید به 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر خبر داد.

یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که برخی افراد هزینه باکلاس بودنشان را می‌پردازند و آن را به جیب سازندگان واحد‌های لوکس می‌ریزند. او مدعی است که قیمت زمین را بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ، بالا می‌برند. ابوالحسن میرعمادی می‌گوید کل سرمایه مملکت روی گسل زلزله شمال تهران در حال هزینه شدن است. این کارشناس بیان می‌کند که چند سال قبل چینی‌ها بازار مسکن کانادا را به هم ریختند، اما آنجا مسئولان...

قرار است فهرست بازگشایی تدریجی واحد‌های صنفی به تفکیک رسته‌های صنفی و بر مبنای شاخص‌هایی 25 فروردین ماه ارائه شود؛ بنابراین مشخص نیست که که فعالیت اصناف در سایر استان‌ها به جز تهران هم به آخر فروردین موکول خواهد شد یا نه.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 4 میلیون نفر از افراد بدون فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 800 هزار تومان خواهد بود، گفت: حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل دو میلیون و 800 هزار تومان است.

با مجموعه تصمیماتی که درباره افزایش حقوق و همسان‌سازی پرداختی به بازنشسته‌ها اخذ شده است، متوسط افزایش حقوق آن‌ها در سال جاری به 30 درصد می‌رسد.

حقوق بازنشستگان بر اساس سازوکار توزیع 10 هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی، بیش از 4 میلیون تومان شد.

در روز‌های گذشته، نامه‌ای درباره توافق بانک‌ها درباره نرخ سود 5/ 17 درصدی منتشر شد. البته این موضع بانک مرکزی است و احتمال دارد با توجه به توافق صورت گرفته از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی در روز گذشته، نرخ سود بانکی برای اشخاص حقوقی تغییر کند.

تصمیم دولت برای واگذاری باقیمانده سهام خود در شرکت‌های فعال بازار سرمایه در حالی از سال گذشته مطرح است که اخبار پیرامون این موضوع نوید از رسیدن به گام آخر می‌دهد.