یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در اولین روز بازگشایی نیم‌بند بازار مسکن، معدود فروشنده‌های واقعی از نرخ‌های پیشنهادی قبل کوتاه آمده اند.

در پی اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اتاق اصناف ایران اعلام کرد که هیچ کدام از اصناف تا 23 فروردین اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارد.

بر اساس آگهی‌های منتشر شده، یک دستگاه اچ سی کراس صفر مدل 98 برای فروش 210 میلیون تومان، برلیانس 220 صفر مدل 98 برای فروش 150 میلیون تومان، پژو 207 صندوقدار صفر 220 میلیون تومان، پراید 141 معادل 61 میلیون تومان، تیگو 5 مدل 99 معادل 143 میلیون تومان، حواله تیبا فروردین 99 نیز 55 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

اقتصاددانان می گویند این تازه شروع است و اوضاع وخامت بیشتری پیدا خواهند کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده که بدون اقدام قاطع برای مهار شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری به 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

درحالی که مسوولان ارتباطی کشور معتقدند باند‌های فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز بهترین گزینه برای توسعه اینترنت ثابت و همراه است و می‌تواند کاهش قیمت تمام‌شده اینترنت و افزایش کیفیت آن را به دنبال داشته باشد، وزارت ارتباطات تا کنون با سازمان صداوسیما که این باند‌های فرکانسی را در اختیار دارد، به نتیجه نرسیده است.

حدود 719 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 116 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه 98 در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 3.6 درصد و 4.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

با روش پلکانی که برای شروع فعالیت کسب و کار‌ها در نظر گرفته شده حضور کارکنان در ادارات از هفته آینده از یک سوم به دو سوم افزایش می‌یابد.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 6 هزار و 594 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 574 هزار و 20 واحد رسید.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

همزمان با تداوم روند صعودی قیمت‌ها طی روز گذشته معاملات تعداد زیادی از نماد‌های بورسی در جریان معاملات به علت رشد بیش از 20 درصدی قیمت از سوی نهاد ناظر متوقف شدند. این روند در روز‌های قبل هم منجر به توقف معاملات نماد‌های زیادی در بورس تهران شده بود. با وجود این، شدت و گستره تقاضا طی روز گذشته به اندازه‌ای بود که توقف نماد‌ها عملا تاثیر زیادی بر حجم و ارزش معاملات نداشت و شاهد یکی از...

این اقدامات سایپا باعث شد دبیر ستاد ملی کرونا کشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل سایپا از اقدامات این گروه تقدیر کرده و نیز فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در بازدید از خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده سایپا اقدام مدیران ارشد سایپا را ایفای یک نقش مسئولانه اجتماعی با درک از نیاز اجتناب‌ناپذیر و قطعی کشور در حوزه خدمات‌رسانی عمومی بداند و از این که سایپا ظرفیت و توان خود را برای مقابله...

بانک مرکزی با تکذیب تغییر سود بانکی، اعلام کرد: این بانک برنامه‌ای برای تغییر در نرخ سود سپرده‌ها ندارد.

غلامرضا نظربلند، اقتصاددان: اینک که هم کرونا و هم سقوط آزاد قیمت نفت به جان اقتصاد خسته ما افتاده است، نیازمند بازنگری در اولویت‌های بودجه هستیم. کرونا نه‌تن‌ها چهره جهان را تغییر داده که رشته‌ای از انگاره‌ها، گفتمان، پروتکل‌ها، روش‌ها، رویکردها، مناسبات و سازوکار‌ها را هم به چالش کشیده یا به ضرورت بازنگری آن‌ها حکم رانده است. اکنون در میانه پیشاکرونا و پساکرونا قرار گرفته‌ایم.

محمدباقر نوبخت از افزایش میانگین 800 هزار تومانی تمام بازنشستگان لشکری و کشوری خبر داد.

با افزایشی که برای حقوق در سال جاری اعمال شده، در مجموع هزینه‌های جاری دولت به بیش از 434 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که عمده این رقم بابت پرداخت حقوق خرج می‌شود.