یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) 20 هزار و پنج واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 567 هزار و 664 واحد رسید.

با اعلام اختصاص کارت اعتباری یک تا دو میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر این ابهام ایجاد شد که قرار است کارت اعتباری از سوی شبکه بانکی در اختیار مشمولان قرار بگیرد. این در حالی است که مبلغ مورد نظر به حساب یارانه افراد واریز می‌شود و هیچ نیازی به مراجعه به بانک‌ها نخواهد بود.

بدیهی است چک‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از 21 آذر 99 باشد، تابع قانون زمان صدور هستند؛ اما در عین حال، این امر مستلزم آن است که بانک مرکزی سامانه و سیستمی را راه‌اندازی کند که انتقال چک بر اساس آن سیستم، باشد؛ ولی به هر حال یک بخشی نیز تغییر صدور و ظهرنویسی در وجه چک حامل باید رخ دهد و از نظر قانونی بعد از تاریخ 21 آذر، چیزی به نام چک در وجه حامل نخواهیم داشت.

قیمت خودرو‌ها همان قیمت‌های پیش از عید است و در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو، جایگزین کردن خودرو یا تبدیل به احسن کردن آن نیست.

در حالی که از آغاز سال 99 بیش از دو هفته می‌گذرد، عدم تعیین حداقل مزد کارگران و مشخص نشدن رقم دستمزد حدود 14 میلیون کارگر ایرانی، بلاتکلیفی بسیاری از کارفرمایان و نگرانی جامعه کارگری نسبت به قرارداد‌های کار را به دنبال داشته است.

بازار سرمایه از آخرین روز معاملاتی سال 98 وارد رشد پرشتاب شد، امروز (شنبه) به این روند صعودی ادامه داد و تا این لحظه (10و 27 دقیقه) با بیش از 15 هزار واحد افزایش همراه شده است.

برخی بانک‌ها در روز‌های شیوع کرونا با انجام اقداماتی مانند برداشت بدون رضایت از حساب مشتریان به بهانه‌های مختلف، آن‌ها را مجبور می‌کنند که در شعب حضور یابند.

اوپک و متحدانش سرگرم کار روی توافق برای کاهش بی‌سابقه تولید به میزان 10 درصد از عرضه جهانی نفت هستند.

از میان 464 ردیف تعرفه‌ای، حقوق ورودی 225 کالا نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. همچنین حقوق ورودی 104 کالا افزایش داشته است. 6 ردیف کالایی نیز با کاهش حقوق ورودی روبه‌رو بوده است. مابقی ردیف‌های تعرفه‌ای با اصلاحاتی روبه‌رو شده‌اند. اصلاحاتی که یا نشان از تفکیک ردیف تعرفه‌ای دارد یا در مصوبه جدید ایجاد شده‌اند. براساس آنچه به تصویب هیات‌دولت رسیده است، برخی از ردیف‌های تعرفه‌ای...

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره 360 لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

به باور فعالان، مهم‌ترین عاملی که انتظارات افزایشی را در بازار تشدید کرده است، کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است. کاهش شدید قیمت نفت درآمدهای ارزی کشور را بیش از گذشته کاهش می‌دهد و در نتیجه سمت عرضه ارز می‌تواند تضعیف شود.

در مقاله‌ای که اخیرا اقتصاددانان کشورمان روی درگاه دانشگاه ییل برای تحقیقات مربوط به سلامت منتشر کرده‌اند، با بسط یک مدل اپیدمولوژی سعی شده است که موارد شناسایی نشده به این بیماری تخمین زده شود. نتایج تحقیق در قالب 5 سناریو منتشر شده و محققان برآورد کرده‌اند کرونا تا ابتدای تابستان مهمان ناخوانده ایرانیان باشد. سناریوهای ترسیم شده نشان می‌دهد حتی در حالت خوش‌بینانه و با فرض اینکه از...

در حالی که بازارهای سهام جهانی به دنبال شیوع ویروس کرونا روزهای ناخوشی را می‌گذرانند، اما بورس تهران سال 99 را توفانی آغاز کرد؛ به‌طوری که شاخص کل توانست در ایام نوروز بازدهی 8/ 6 درصدی را به ثبت برساند و در ارتفاع 547 هزار واحد بایستد. بر خلاف سال‌های گذشته که در دو هفته ابتدای فروردین ارزش معاملات سهام افت محسوسی می‌کرد، سال جدید با رکوردشکنی در دادوستد سهام همراه بود. امری که نشان...

کارنامه معاملات مسکن تهران در سال 98 با استناد به آخرین آمار فروش آپارتمان اعلام شد. این بازار، سال گذشته را با صعود قابل توجه قیمت و سقوط دوباره حجم معاملات خرید ملک به پایان رساند. اسفند ماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت نزدیک به 9 درصد نسبت به بهمن افزایش یافت. این تورم ماهانه کم‌سابقه به رغم کاهش 24 درصدی حجم معاملات خرید آپارتمان به ثبت رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد...

عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشته است: درجه اثرگذاری هر سیاست اقتصادی بستگی مستقیم به ابزار‌هایی داردکه در اختیار سیاست گذار است.

با وجود آنکه دولت تمام تلاش خود را برای شکستن رکود و کنترل قیمت مسکن به کار گرفته، این بخش تحت تاثیر پنج متغیر هنوز از خطر رکود تورمی خلاص نشده است.