یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

معاون مدیرعامل در کیفیت ایران خودرو ادامه داد: تضمین اجرای طرح تکوین پروژه‌های محصولات و قطعات با چابک‌سازی فرآیند تاییدیه قطعات و اجرای فرآیند بازنگری شده تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید و همچنین ارتقای آدیت پروژه ها با اجرای آدیت های تخصصی و جزئی در فرآیند تولید محصولات جدید دنبال خواهد شد.

جدول تعرفه و حقوق ورودی کالاهای وارداتی که به تصویب دولت رسیده است، برای اجرا از فروردین سال 99، با امضای معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی نوشت: با تامین منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری بین 15.8 تا 77.3 درصد اضافه می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: بسیاری از اعضای شورای عالی کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری از شهرهای خود در نشست شورای عالی کار حضور می یابند که طبعا امکان مسافرت در شرایط فعلی برای آنها وجود ندارد.

تاکنون بیش از 723 هزار و 319 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین 33 هزار و 993 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به ایتالیا با 10 هزار و 779 نفر، اسپانیا با 6803 نفر، چین با 3304 نفر، ایران با 2640 نفر و فرانسه با 2606 نفر بوده است.

«جسیون جونگ» از شرکت ریفانگ در چین که مشتریانی اروپایی دارد می گوید: ما با همه توان و امکانات وارد تولید شده ایم اما بازارها درهایشان بسته است صادرات ما به کجا خواهد رفت سوالی است که فعلا برای آن پاسخی نداریم.

اکنون که پیش بینی می شود تقاضا برای نفت نسبت به سال گذشته 15 یا 20 میلیون بشکه در روز معادل 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد، تحلیلگران می گویند به کاهش تولید نفت فراتر از گروه اوپک نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به دلیل کرونا متوقف شد و پس از عادی شدن شرایط دوباره این مسئله دنبال می‌شود.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 13 هزار و 136 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 545 هزار و 661 واحد رسید.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که منابع ارزی مسدودشده ایران در خارج از کشور هنوز آزادسازی نشده و در اختیار ایران قرار نگرفته است.

در حالی که تبعات منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا سوق داده است، قیمت طلا علیرغم افت اندک در معاملات دیروز بزرگترین رشد هفتگی خود از زمان بحران مالی سال 2008 را تجربه کرد. جدیدترین خبرها از بازار طلا را بخوانید:

نوبخت: پیشنهادی به دولت آمد که منابع مالی برای اعمال این افزایش وجود داشته باشد / حقوق بازنشستگان تا سقف 2.8 میلیون تومان افزایش می‌یابد / بیش از 700 هزار تومان به حقوق برخی بازنشستگان افزوده خواهد شد

شرکت "آر بی سی کپیتال" در این باره گفت: اخبار نگرانی‌ها درباره امکان خرید و تحویل طلای فیزیکی را بزرگ کردهاند اما اگر تعطیلی‌های بیشتری در زنجیره تامین روی دهد، در این صورت نگرانی‌های مذکور منطقی خواهد بود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: افرادی که در اسفندماه سال گذشته بسته حمایت معیشتی دریافت کردند، فروردین ماه امسال نیز جزو مشمولان خواهند بود.

ساعت کاری بانک‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان، همچون شرایط فعلی تا 21 فروردین ادامه دارد.

قانون برنامه ششم به دولت این اجازه را می‌دهد که پرداخت شاغلان با بازنشستگان را متناسب سازی کند. درصدی برای افزایش این حقوق برای متناسب سازی بیان نشده است و تنها راه برای متناسب سازی را به دست دولت سپرده است.