یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی هشدار داد که بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر زنجیره تامین جهانی نفت ملموس خواهد شد و در سایر بخش‌های انرژی انعکاس پیدا می‌کند.

بازار سرمایه از سال 96 تحت تاثیر برخی از عوامل مانند تورم و افزایش نرخ ارز وارد فاز صعودی شد که این روند تا پایان سال 98 ادامه داشت، حال فعالان بورس نگران روند معاملات این بازار در سال جدید و مشخص شدن مسیر اصلی این بازار هستند.

تعداد ثروتمندان آمریکایی و چینی بیشتر از تعداد ثروتمندان سایر کشورهاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: میزان مصرف بنزین در تهران نسبت به قبل از فروردین 50 درصد کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) نیز اعلام کرده که در ماه مارس مجموع تولید کشور و هزینه‌کرد خانوارهای آن را به 65 درصد شرایط عادی تنزل کرده است. این موسسه پیش‌بینی کرده که هر ماه قرنطینه تولید سالانه کالاها و خدمات فرانسه را 3 درصد کاهش دهد.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی آمریکا اکنون به ایستگاه هشتم رسید و انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا و ایلینویز برگزار شد که طی آن جو بایدن در هر سه ایالت به پیروزی رسید.

رییس بانک مرکزی از مشخص شدن ساز وکار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین 75 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد.

شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی که با شماره 248473 در تاریخ 98/12/27 ابلاغ شده بود از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

بر این اساس واحدهای مسکونی تکمیل شده و در دست تکمیل در طرح اجاره‌داری حرفه‌ای به استیجار برای گروه‌های مختلف درآمدی که توان تامین مسکن خود را ندارند و یا بخش عمده درآمد آنها به اجاره‌بها اختصاص یافته است، با بهای متناسب با درآمد، اجاره داده می‌شود.

اقتصاددان ارشد شرکت بازرگانی کالای ترافیگورا پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در آوریل با از کار افتادن گردش چرخ اقتصاد جهانی بر اثر شیوع ویروس کرونا، بیش از 30 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، رشد قیمت مصالح ساختمانی به خصوص آهن آلات و افزایش حدود 40 درصدی آن، افزایش قیمت مسکن در سال جاری را محتمل دانست.

عربستان در حالی برای افزایش صادرات نفتی خود تلاش می‌کند که قیمت نفت امروز (دوشنبه) پس از فروپاشی سایر بازار‌های مالی و بدتر شدن بحران شیوع ویروس کرونا در روز‌های آخر هفته سقوط کرد تا پایین‌ترین سطح خود را در 17 سال گذشته ثبت کند.

این پرواز‌ها تحت نظارت و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از شهر‌های پکن، گوانجو، شانگ‌های و شنزن صورت می‌گیرد. اقلام بهداشتی با تشخیص وزارت بهداشت و تأمین نیاز تیم‌های بهداشتی کشور وارد می‌شود.

از این منظر، ایران و نفت شل آمریکا به عنوان دو هدف کاهش قیمت‌ها ارزیابی می‌شوند. به گفته هالف، کاهش قیمت‌ها، به همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند، اما برای ریاض و مسکو منافع بلندمدتی دارد. آن‌ها هزینه تولید زیادی ندارند و در عین حال، ذخایر مالی زیادی دارند. در نتیجه می‌توانند بهتر از دیگران، خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت‌های نفت را تحمل کنند. اما دیگر تولیدکنندگان مشکلاتی دارند. از دیدگاه...