یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

همزمان با اعلام سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای حمایت کم‌سابقه از بازارهای مالی و کسب و کارها، قیمت جهانی طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه با جهش 116 دلاری مواجه شد.

گفته می شود اپل قصد دارد در سال 2020 چهار مدل آیفون تازه را روانه بازار کند که عبارتند از آیفون 5.4 اینچی با دوربین دارای حسگر دوگانه، آیفون 6.1 اینچی با دوربین دارای حسگر دوگانه، آیفون 6.1 اینچی با دوربین دارای حسگر سه گانه و آیفون 6.7 اینچی با دوربین دارای حسگر سه گانه.

با مبلغی حدود 100 میلیون تومان امکان خرید خودرو‌هایی مانند رنو تندر 90، ام وی ام 315 و پژو پارس LX و موارد مشابه را دارید.

پس از آن که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد، به خرید اوراق قرضه شدت می بخشد و کاخ سفید نیز از احتمال افزایش بسته حمایت از اقتصاد به 2.5 تریلیون دلار خبر داد، نفس تازه ای به بازار ارزهای دیجیتال رسید به گونه ای که تنها در 24 ساعت اخیر (به وقت شرقی) ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی 14 میلیارد دلار افزایش یافته است!

به دنبال امیدواری ها نسبت به نهایی شدن قریب الوقوع بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری دولت آمریکا برای مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

دولت آمریکا برای حمایت از کسب و کارها و تقویت رشد اقتصادی ابتدا یک بسته یک تریلیون دلاری در نظر گرفت که اکنون آن را به 2.5 تریلیون دلار افزایش داده است. بانک مرکزی این کشور نیز طی روزهای اخیر صدها میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کرده است.

رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی آمریکا اکنون به ایستگاه هشتم رسید و انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت های آریزونا، فلوریدا و ایلینویز برگزار شد که طی آن جو بایدن در هر سه ایالت به پیروزی رسید.

وطن خواهی درباره زمان تحویل اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن ملی به پیشرفت فیزیکی مناسبی رسیده و به طور قطع تا قبل شهریور ماه سال جاری اولین واحد‌ها را در پرند به متقاضیان تحویل می‌دهیم. دومین مرحله نیز احتمالا بهمن ماه خواهد بود و انشاالله تمام واحد‌های مسکن ملی پرند در سال جاری به اتمام می‌رسد.

اتحادیه اروپا شامل 27 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

با توجه به اینکه عیدی حق قانونی کارگران است و نپرداختن آن اجحاف بزرگی در حق کارگر است، کارفرمایان باید در اولین فرصت و با حقوق فروردین ماه آن را بپردازند، چون جزو دیون سال گذشته محسوب می شود و کارگران می توانند با مراجعه به هیاتهای حل اختلاف و مراجع قضایی، شکایت و عیدی خود را از کارفرما مطالبه کنند.

خبرساز شدن واردات کاغذ سیگار با ارز دولتی و حواشی مربوط به افزایش مالیات سیگار در سال گذشته موضوعاتی بود که عبارت "مافیای سیگار" را بر سر زبان‌ها انداخت، اما در نهایت هیچگونه شفاف سازی دقیقی در این زمینه صورت نگرفت.

سرعت رشد نقدینگی در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن تا بیش از 28 درصد هم رسید و به این ترتیب، نقدینگی با شتاب بیشتری نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت.

اعلام نرخ بیکاری در تابستان با انتقادهای بسیاری همراه بود چرا که مرکز آمار در گزارش خود سن جمعیت فعال را از 10 سال به 15 سال افزایش داد و دلیل آن را تغییرات جهانی اعلام کرد و مقرر شد که همین سن (15 سال) معیار اندازه گیری باشد.

گودرزی همچنین تاکید کرد که تصمیمات اتخاذ شده تا پایان 13 فروردین ماه پابرجاست و تصمیمات مورد نیاز پس از این تاریخ اتخاذ و به اطلاع عموم شهروندان می رسد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تخلیه روزانه و خرید مجدد کالاهای تجهیزات مقابله با کرونا گفت: واردات ماشین آلات کار بسیار خوبی است که در آینده برای ایران خودکفایی را همراه خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا اثر مستقیمی بر قیمت طلا در بازار ایران دارد، چنانچه افزایش قیمت انس جهانی طلا تا بعد از عید ادامه‌دار باشد قیمت طلا در بازار ایران نیز نوسان خواهد داشت.