یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

"پیش از آنکه سعیدعسگر، تیرهای کولتش را در مغز اصلاحات خالی کند، سراغ هم محلی خودش یعنی شفیعی رفته بود. عسگر در تحلیل‌های ایدئولوژیک به این نتیجه رسید که شفیع «سرمایه‌دار فاسد» است. در میدان نمازی شهرری و زمانی که شفیع پسرش را به مدرسه می‌برد، عسگر 8 گلوله روی سینه اوخالی کرد."

معاون استاندار تهران تاکید کرد: بجز فروشگاه‌های بزرگ تامین‌کننده مایحتاج ضروری شهروندان همانند شهروند، رفاه و داروخانه‌ها، سایر اماکن تجاری باید تعطیل باشند.

رئیس هیات عامل سازمان ایدرو یادآور شد: اقدامات انجام شده در این مدت مؤید این نکته ارزشمند است که بخش صنعت کشور از چنان ظرفیتی برخوردار است که برای تامین کالا‌های مورد نیاز، حتی کارخانجات و واحد‌های تولیدی که به هر دلیلی راکد بودند، فعال شدند و بسیاری از کارخانجات با تغییر خطوط، به سمت تولید اقلام مدنظر شیفت شدند و به سرعت تغییر کاربری دادند.

مجمع فوق العاده ایران خودرو، با حضور بیش از 63 درصد دارندگان سهام عمده به صورت حضوری برگزار شد و هم زمان بیش از 1800 نفر از سهامداران از طریق سایت اینترنتی و به صورت آنلاین، در فرآیند تصمیمات اعضای مجمع مشارکت کردند. ضمنا امکان طرح سوال از طریق پیامک نیز فراهم شده بود.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ریزش 1.13 درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.1659 دلار مبادله شد. یورو 0.44 درصد پایین رفت و با عقب نشینی از کانال 1.08 به 1.075 دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل 1.4374 دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.4495 دلار سنگاپور مبادله شد.

دلار کماکان به تاخت و تاز در برابر ارز‌های دیگر ادامه می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رئوس برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید را اعلام کرد.

طبق گزارش مرکز آمار تورم سالانه در اسفند به 34.8 درصد رسید که روند کاهشی نشان می دهد.

سقف ذخیره‌سازی سوخت در کارت‌های هوشمند 6 ماه (معادل 360 لیتر) است

بر این اساس بازار در روزهای دوم، سوم و همچنین چهارم فروردین ماه بسته خواهد بود. همچنین در روزهای هفتم و هشتم و روزهای دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم نیز فعال نخواهد بود.

60 لیتر سهمیه بنزین فروردین خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری ساعت 24 شامگاه پنجشنبه (29 اسفندماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.

اشباع شدید عرضه در بازار باعث شده است معامله گران به منظور پیدا کردن خریدار، تخفیفهای بالایی برای محموله های نفت خود عرضه کنند. این مسئله پرسشهایی را در خصوص توانایی عربستان سعودی برای فروش نفت اضافی که در ماههای آینده تولید خواهد کرد، مطرح کرده است.

به غیر از چهار صنف سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و میوه فروشی که کالاهای ضروری مردم را تامین می‌کنند بقیه باید تعطیل باشند.

در این نشست در حالی که خبرها حاکی از این بود که دولت و کارفرمایان با افزایش حداقل دستمزد کارگران به 2 میلیون و 800 هزار تومان توافق کرده‌اند اما به نظر می‌رسد به دلیل اختلاف نظر گروه‌های کارگری و کارفرمایی و عدم تامین نظرات سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در این جلسه باز هم ننتیجه لازم به دست نیامد. بر این اساس تعیین حداقل دستمزد کارگران با توافق همه شرکای اجتماعی به نیمه اول فروردین...

سمند LX، پژو پارس، پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 و همچنین رانا هر یک کاهش یک میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته داشتند. سایپا 111 از 60 میلیون و 500 هزار تومان در هفته گذشته به 61 میلیون تومان رسیده است. سایپا 131 از 59 میلیون به 59 میلیون و 700 هزار تومان، سایپا 132 از 62 میلیون به 62 میلیون و 500 هزار تومان و تیبا 2 از 73 میلیون و 500 هزار تومان به 74 میلیون تومان رسیده است. در گروه سایپا...

تحلیگران برآورد رشد اقتصادی چین که خاستگاه شیوع ویروس کرونا است را به پایینترین حد از زمان پایان انقلاب فرهنگی این کشور در سال 1976 رساندند که به معنای تیره شدن بیشتر دورنمای دومین اقتصاد بزرگ جهان و تقاضای این کشور برای نفت است.