یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با این اقدام، مطالبات زنجیره تامین سایپا تا حد زیادی پرداخت شده و قطعه سازان از بحران‌های احتمالی، به ویژه در این شرایط خاص کشور فاصله گرفتند.

ساعت 24 امشب (سه‌شنبه) اولین بسته حمایتی کرونا با مبلغی بین 200 تا 600 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود.

به گواه اقتصاددانان، جهان صد در صد وارد دوران رکود شده است. رکودی که مثل ویروس کرونا، عالم‌گیر است و اقتصاد همه کشور‌ها را بیمار می‌کند.

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.

جیسون تووی، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: این احتمال وجود کرد که نرخ برابری هر دلار تا پایان سال به 7.5 لیر نیز برسد. ریسک اصلی آن است که مقامات سعی کنند هر طور شده جلوی ریزش لیر را بگیرند و این اقدام می تواند عواقبی دردناک و بلندمدت برای بازار ارز ترکیه داشته باشد.

در مدت گذشته و با شیوع ویروس کرونا در کنار تامین مالی بسته حمایتی سه‌گانه، تاکنون حدود 3610 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بابت تأمین هزینه‌ها پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی در بخش اسکناس فوق‌العاده است، اما وارد این نوسان‌ها و بازی‌هایی که در بازار ارز می‌شود نخواهیم شد و سعی می‌کنیم که به تدریج، آرامش و ثبات را در بازار ارز ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه از یک‌شنبه‌شب تا دوشنبه‌شب سازمان برنامه و بودجه کشور 24 هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت: ساعت 24 سه‌شنبه 27 اسفند 98 هم، 200 الی 600 هزار تومان، بلاعوض به حساب 3 میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

تهران - ایرنا - قطعات 2 و 3 آزادراه شهید همت - کرج، با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

رئیس دانا قلبش برای ایران می‌تپید و آرزوی بزرگ او توسعه ایران و رفاه ایرانی‌ها بود. من رئیس دانا را از نظر شخصیت، بسیار کاریزماتیک می‌دانم. کسی که به راحتی می‌توانست دیگران را تحت‌تأثیر شخصیت برجسته خود قرار دهد و دوست بسیار وفادار و بااخلاقی بود.

رئیس کل بانک مرکزی، در یک پیام اینستاگرامی به نوسانات هفته جاری بازار ارز واکنش نشان داد. همتی در این پیام تلویحا عنوان می‌کند که افزایش روزهای اخیر از سوی عوامل واقعی حمایت نمی‌شود و از دو دلیل و نشانه برای تایید صحبت خود استفاده می‌کند.

جنگ قیمتی نفت اقتصادهای وابسته را تحت فشار گذاشته است. اما ایران به علت تحریم‌ها و فروش کم، نه‌تنها از کاهش بهای نفت متاثر نمی‌شود، بلکه صاحب فرصت نیز خواهد شد. همزمان با نفت، قیمت فرآورده‌ها از جمله بنزین نیز کاهش یافته است. این وضعیت با حذف انگیزه قاچاق، زمینه صادرات بیشتر برای دولت را فراهم می‌کند و حتی فرصتی برای آزادسازی قیمت بنزین و رهایی از معضل دیرینه است.

بازار معاملات ویلا در استان‌های شمالی به برنامه عمومی «خانه‌نشینی در تعطیلات نوروز» واکنش نشان داد. واسطه‌های این بازار با پیش‌بینی تقاضای نزدیک به صفر برای خرید خانه دوم در ایام نوروز اعلام کرده‌اند، عید امسال بدترین دوره به لحاظ رکود معاملات ویلا در مقایسه با عید هر سال خواهد بود که البته منشأ آن متفاوت از رکودهای قبلی است. در سمت عرضه اگرچه مقاومت برای کاهش قیمت دیده می‌شود، اما...

جلسه تعیین دستمزد سال آینده کارگران به دلیل اختلاف نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر سر درصد افزایش حداقل مزد بدون نتیجه پایان یافت.

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو نیز گفت: در کنار تلاش برای رونق خودروسازی، باتوجه به نیاز کشور به ماسک و اقلام بهداشتی، اگر پارچه مورد نیاز تامین شود می‌توانیم گان مورد نیاز کادر پزشکی و درمانی را هم تولید و تامین کنیم.

طبق نتایج، تأثیر شیوع ویروس کرونا بر درآمد خانوارهای ساکن تهران در نواحی مختلف این شهر تفاوت معناداری نداشته است.