یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

هرچند در روز‌های پایانی سال، شاهد تهدید سلامت کارکنان بواسطه ویروس منحوس کرونا بودیم، اما توانستیم با کنترل‌های شبانه‌روزی و پایش‌های مستمر و به کارگیری سازوکار‌های متنوع در پیشگیری از ابتلای کارکنان، امکان ورود این ویروس را به ایران‌خودرو به حداقل برسانیم.

طبق این دستورالعمل با توجه به اینکه در قانون، جبران کسری پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه است، برعهده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار گرفته است، اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای کلیه بیمه‌نامه‌های صادره قبلی، منتفی است. از این رو در صورتی که بیمه‌گذاران برای جبران خسارت‌های مالی تقاضای افزایش تعهدات مالی را داشته باشند، شرکت‌های...

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، قانون بودجه سال 99 را ابلاغ کرد.

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 99 را تشریح کرد و گفت: 15 درصد افزایش حقوق سنواتی به اضافه 50 درصد افزایش امتیازات فصل دهم برای حقوق کارکنان دولت در سال 99 در نظر گرفته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 99 را تشریح کرد.

شقاقی با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز کارفرمایان زیر بار افزایش بیش از 20 درصدی حداقل حقوق نخواهند رفت، گفت: به دلیل اینکه اقتصاد کشور در رکود قرار دارد، کارفرمایان معتقد هستند بیشتر از 20 درصد توانایی افزایش حقوق را ندارند و اگر بخواهد در این زمنیه فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود، بنگاه‌های تولیدی به مرز تعطیلی کشیده خواهند شد، از سوی دیگر با توجه به استدلال آن‌ها هزینه مواد اولیه...

رییس کل بیمه مرکزی گفت: نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال 99 به علت افزایش مبلغ دیه، حدود 25 درصد افزایش می‌یابد.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه اولین بسته حمایتی دولت از 3 میلیون نفر اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا 27 اسفند به حساب سرپرستان واریز شد.

نام محصول باید با مفهوم خودرو هم‌خوانی داشته باشد و ویژگی‌های ذاتی را مانند سرعت، قدرت و حرکت دارا باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد ستاد مقابله با کرونا در این وزارتخانه، با بیان این که متأسفانه این ویروس روی شرایط اقتصادی کشور تأثیراتی گذاشته، جزئیات مجموعه اقدامات این وزارتخانه را در حوزه‌های گمرک، بورس، بیمه، مالیات برای مقابله با این ویروس تشریح کرد.

در سال 98 جهش ارزی اتفاق افتاد، آینده سال ارزی با افزایش جدی مواجه نخواهد بود. این افزایش قیمت در بازار دلار از فشار‌ها در برابر افزایش قیمت بعدی جلوگیری می‌کند، چون نقدینگی به شدت کاهش پیدا کرده است. فشار‌های تحریم و کسری بودجه می‌تواند دوره ثبات ارز را کوتاه‌تر کند. اما به‌هرحال نقدینگی فعلی قدرت خرید کمتری دارد در مقایسه با قدرت خرید مثلا سال 96 و طرف عرضه بسیار تضعیف شده است.

بهنام محسنی، سرپرست معاونت توسعه تکنولوژی فرابورس ایران، در گفتگو با «سنا» در تشریح تفاوت‌های دو نماد «کرونا1» و «کرونا2» اظهار کرد: در گواهی نیکوکاری در نماد «کرونا1» منافع اصل پولی که پرداخت می‌شود، به وزارت بهداشت هدیه و هبه می‌شود در نتیجه در این نماد صرفا خرید می‌تواند انجام گیرد و چیزی به‌عنوان فروش نداریم؛ اما در نماد «کرونا2» اصل پول بخشیده نمی‌شود و پولی را که بابت خرید گواهی...

برخی فعالان باور داشتند رشد ابتدای اسفندماه بیشتر ناشی از بازگشت ایران به لیست سیاه FATF بود. به باور آنها، نوسان‌گیران و سفته‌بازان با جوسازی پیرامون این اتفاق توانستند به راحتی انتظارات بازار را تحت‌تاثیر قرار دهند. با این حال، برخی فعالان باور داشتند، اثر این اتفاق خیلی زود از بازار خارج شد و آنچه موجب ادامه روند افزایشی شد، شیوع ویروس کرونا در ایران و ریسک‌هایی بود که به دنبال آن...

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های درگیر با این ویروس بسته‌های حمایتی را تدوین کرده‌اند به «شاتا» گفت: کشور‌های درگیر شیوع بیماری کرونا نیز با هدف کاهش آثار منفی اقتصادی بیماری کرونا بسته‌های حمایتی و ابزار‌های متناسبی را به‌کار گرفته‌اند که در این خصوص می‌توان به کشور‌های چین، مالزی، ایتالیا، کره جنوبی و... اشاره کرد.

بانک مرکزی بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌هایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده بودند را از بازپرداخت تسهیلات بانکی در اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 معاف کرد.

مدیرعامل سایپایدک از مردم خواست برای تامین قطعات یدکی حتما به نمایندگی‌ها و یا عاملیت‌های مجاز فروش قطعه مراجعه کنند و از نصب قطعات تقلبی بر روی خودروی خود به شدت پرهیز کنند.