یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

محاسبات نشان می دهد که دریافتی ماهانه گروهی که سه یارانه را دریافت می‌کنند در ماه اینگونه است که برای خانوار تک نفره 300 هزار و 500 تومان، دو نفره 394 هزار تومان، سه نفره 674 هزار و 500 تومان، چهار نفره 854 هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و 32 هزار و 500 تومان و برای خانوار به تعداد بالاتر نیز رقم یارانه نقدی به ازای هر نفر محاسبه می شود.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: سیگنالی که بازار سهام مخابره می کند نشان می دهد که تسهیل سیاست پولی علاج کار نیست. با این حال طلا با توجه به تاثیر تورمی سیاستهای مالی دولتهای جهان احتمالا بالاتر خواهد رفت.

واحد های تولیدی تحت نظارت سازمان حمایت و وزارت بهداشت می توانند برای استفاده و تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام به واردات اتانول کنند.

فریبرز رییس‌دانا نویسنده و اقتصاددان صبح امروز در بیمارستان درگذشت.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که کار تامین و توزیع اقلام اساسی را در سطح کشور انجام می‌دهند از جمله سازمان دامپزشکی، گمرک و سایر دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در ایام عید حضور فعالانه خواهند داشت و حتما به صورت شیفتی موارد کاری مرتبط را پیگیری می‌کنند تا زمینه تامین حداکثری انواع اقلام کالایی در سطح کشور فرآهم شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فردا قطعات 2 و 3 آزادراه شهید همت - کرج با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

حدود سه میلیون واحد صنفی در کشور مشغول به کار هستند که چشم به بازار شب عید دوخته بودند؛ انتظاری که با همه‌گیری ویروس کرونا به دلسردی انجامید. واحد‌های صنفی مطالباتی را مطرح کرده‌اند که هم به حفظ اشتغال در این واحد‌ها می‌انجامد و هم منابع مالی دولت و بودجه مالیاتی سال آینده را مد نظر دارد.

مدیرعامل اتحادیه گوشت گوسفندی درباره نکاتی که بایستی حین خرید گوشت توسط مشتری و فروشندگان در این ایام رعایت شود، توضیحاتی ارائه داد.

مدیرعامل شرکت‌های ریلی سفیر با بیان اینکه از ساعت 10 صبح امروز امکان استرداد بلیط از طریق شماره 1539 فراهم شد، گفت: این امر در راستای کاهش تردد شهری و رعایت بهداشت عمومی طی هماهنگی شرکت‌های سفیر و رجا انجام شد.

روند اخیر بازار سرمایه به قدری سهامداران را نقره داغ کرده که عطای این بازار را به لقایش بخشیده اند و به مرور درحال خروج سرمایه‌های خود از این بازار هستند.

علی دینی‌ترکمانی بر این باور است که پس از تعطیلات نوروزی، معمولا انتظار می‌رود که ضرب افزایش قیمت‌ها در فصل اول سال کندتر باشد. اما دینی‌ترکمانی برای کل سال آینده، نرخ تورمی بین 35 تا 40 درصدی را پیش‌بینی می‌کند.

پژوهشکده مرکز آمار، نرخ تورم و رشد اقتصادی در پایان سال جاری را پیش‌بینی کرد. بر این اساس نرخ تورم در انتهای سال در محدوده 35 درصد قرار دارد. همچنین سناریوهای بررسی شده نشان می‌دهد که در خرداد 99، نرخ تورم سالانه در محدوده 6/ 26 درصد تا 2/ 29 درصد قرار خواهد داشت. نرخ رشد اقتصادی نیز که در فصل اول سال جاری معادل منفی 1/ 10 درصد بود، در انتهای سال با بهبود نسبی به منفی 2/ 7 درصد و رشد...

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تمهیدات حمایتی این سازمان در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی آسیب‌دیده از بیماری کرونا را برای مودیان مالیاتی تشریح کرد.

فرآیند پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند آغاز شده و طبق وعده مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، قرار بود تا پایان اسفند به حساب همه مشمولان واریز شود، اما درحالی به روز‌های پایانی اسفند نزدیک می‌شویم که آماری از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام نشده و مسئولان آن در قبال پیگیری‌های خبری نیز حاضر به پاسخگویی نشدند.

امروز (یکشنبه) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات بازار آزاد تهران با قیمت 5 میلیون و 950 هزار تومان، سکه طرح قدیم 5 میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و 750 هزار تومان و سکه گرمی 970 هزار تومان داد و ستد شد.