یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

زمان پرداخت اولین مرحله کمک حمایتی برای خانوار‌های کم درآمد آسیب دیده از کرونا اعلام شد.

بانک پارسیان ضمن آرزوی سلامتی برای هموطنان و مشتریان گرانقدر خود به مشتریان گرامی تاکید می‌کند تا حد امکان از مراجعه به شعب خودداری کنند

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) هشت هزار و 639 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 494 هزار و 99 واحد رسید.

با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقساط وام قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون هیچ قید و شرطی به مدت سه ماه به تعویق بیفتد، باز هم بانک‌ها نسبت به دریافت اقساط این قبیل وام‌ها اقدام کرده یا از حساب اشخاص برداشت کرده‌اند که ابراز "بی‌اطلاعی یا عدم دریافت ابلاغیه در این رابطه" بهانه شعب شده است.

حداکثر نرخ انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مصوب شد و تاکید شد که کلیه تولیدکنندگان ملزم به رعایت قیمت‌های مصوب هستند.

طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، ویروس ناخوانده، بازار شب عید خودرو را برهم زده و میزان معاملات را به صفر نزدیک کرده است و باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت‌هاست، تا زمانی که تقاضا در بازار وجود ندارد، روند قیمتی خودرو هم نزولی خواهد بود.

بانک مرکزی مصادیق بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌هایی را که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند، اعلام کرد.

شاخص کل بورس تهران دیروز ریزش بیش از 17 هزار واحدی را تجربه کرد. نه تنها دلایل مختلفی از سوی اهالی بازار برای این افت عنوان می‌شود، بلکه برای ادامه مسیر نیز نگاه یکسانی وجود ندارد. گروهی شایعات مربوط به قرنطینه و اخلال در سیستم معاملاتی را مطرح می‌کنند و برخی دیگر، نگرانی‌ها از رکود جهانی، شیوع کرونا و رشد بیش از اندازه سهام را عامل افت قیمت‌ها می‌دانند. برای آینده نیز عده‌ای اصلاح...

کسب‌وکار‌ها این روز‌ها شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کنند. شیوع ویروس کرونا و ترس اجتماعی ناشی از آن، باعث شده است که بسیاری از کسب‌وکار‌ها از رونق بیفتند و تقاضا برای آن‌ها با افت شدیدی روبه‌رو شود. این موضوع در سرلیست نگرانی‌های فعالان اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران نیز قرار گرفت؛ چراکه به اعتقاد آن‌ها بحران کرونا منجر به بروز یک سکته گسترده در گردش مالی...

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که به هیچ عنوان سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، غرفه‌ها و میادین میوه و تره بار و خدمات حمل و نقل تعطیل نخواهند شد.

بورس‌های جهان روز‌های پنج‌شنبه و جمعه بزرگترین زیان در 120 سال اخیر را از سر گذراندند.

سخنگوی گمرک ایران از بسته شدن مرز ایران و پاکستان خبر داد و گفت: البته امکان بازگشت کامیون‌ها به ایران وجود دارد.

مقیمی با اشاره به این که نهضت داخلی‌سازی قطعات از اولویت‌های ایران خودرو است، خاطر نشان کرد: این شرکت با بومی‌سازی 48 قطعه و هشت آیتم مواد اولیه 58 میلیون یورو کاهش ارزبری عاید اقتصاد ملی کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا قطعا سهمیه 60 لیتری در ایام عید نوروز به خودرو‌ها اختصاص نخواهد یافت و این سهمیه در تابستان به کارت سوخت‌ها اختصاص می‌یابد.

گروهی از استادان و پژوهشگران اقتصاد در راستای اهتمام به مسئولیت اجتماعی خود، برای کاهش انتشار کرونا و تسکین زیان‌های اقتصادی ناشی از آن، در یادداشتی مشترک درصدد ارائه بسته پیشنهادی و راهکار‌های سیاستی با تأکید بر بکارگیری ابزار‌های اقتصادی، برآمده‌اند.

معدود فایل‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک از الگوی قیمتی مشخصی در مناطق متناسب با قیمت‌های قطعی معامله شده در هفته‌های گذشته پیروی نمی‌کنند.