یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

فراگیر شدن ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن در بازار‌های جهانی، از هفته گذشته بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد و باعث افت شاخص بورس شد که به گفته کارشناسان این روند تا پایان روز دوشنبه در این بازار حاکم خواهد بود.

پس‌از ابلاغ مصوبات فوری برای حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارها، حالا دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه وارد میدان شده است.

ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی برای تهرانی‌ها از ساعت 10 صبح امروز در سه شهر ایوانکی، پرند و هشتگرد آغاز شد.

صندوق بین‌المللی پول تسهیلات و ابزار‌هایی را برای کمک به کشور‌ها در پاسخ به اثرات اقتصادی ویروس چینی در نظر گرفته که یکی از مهم‌ترین این ابزارها، وام‌های اورژانسی است. در این قالب، RCF (تسهیلات اعتباری سریع) و RFI (ابزار تامین مالی سریع) کمک‌های مالی ضروری را برای کشور‌های عضو بدون نیاز به ارائه یک برنامه کامل اقتصادی، مهیا می‌کند. این وام‌ها (تا حداکثر40 میلیارد دلار برای بازار‌های...

با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام از طریق پیامک، ضرورتی به حضور در کافی‌نت‌ها برای ثبت نام وجود ندارد. متقاضیان برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن، صرفا از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir یا سامانه پیامکی به سرشماره 300073640 اقدام کنند.

بررس‌ها نشان می‌دهد یارانه ویژه برای اقشار آسیب پذیر و کسانی که درآمد ثابت ندارند، در هفته پایانی سال واریز خواهد شد. در این راستا سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه مسئولیت اصلی را بر عهده دارند. هر چند نوبخت تاکید دارد سه میلیون خانوار واجد شرایط شناسایی شده اند، اما توضیحات تکمیلی رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد در...

رئیس کل بانک مرکزی از صاحبان کسب و کارهایی که به تشخیص خود مشمول تعویق اقساط وام هایشان به مدت سه ماه می شوند خواست از مراجعه به شعب بانک ها خودداری کنند و تاکید کرد بانک ها اطلاع رسانی ضروری را خواهند داشت.

بانک دی سرمایه های ارزشمندی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نیروگاه دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه اشاره کرد که درآمد حاصل از فروش آن با توجه به چندین برابر شدن ارزش نیروگاه نسبت به زمان خرید نه تنها سود قابل توجهی را برای بانک به ارمغان می آورد و مشکلات صورت های مالی از جمله زیان انباشته را بر طرف می کند بلکه زمینه ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب تری به مشتریان و...

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی اعلام کرد کلیه پروازهای مسافری از اروپا به مدت 30 روز حق ورود به آمریکا را ندارند. البته انگلیس فعلا از این تصمیم مستثنی شده است. پیش تر نیز مقامات آمریکایی، اروپا را کانون جدید شیوع کرونا در جهان معرفی کرده بودند. با توجه به این تصمیم انتظار می رود ضربه سنگینی به ایرلاین‌ها و صنعت گردشگری جهان وارد شود.

گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید خود و در عین حال، ادامه فعالیت تکمیل کاری خودروها تا پایان سال خبر داد.

حدود یک و نیم میلیون خانوار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی در برابر زیان‌های ناشی از کرونا را دریافت خواهند کرد. همچنین دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک الی دو میلیون...

نوبخت: دوشنبه هفته آینده عملیات عمرانی ادامه آزادراه همت - کرج به اتمام رسیده و بهره برداری می‌شود.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون تومان قیمت خورد.

روز پنج‌شنبه قیمت‌های نفت تحت تأثیر کاهش تقاضا و افزایش عرضه بیش از 8 درصد دیگر سقوط کردند.

همچنین قرار است جلسه آتی کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه به ریاست روحانی و با حضور وزرای اقتصادی ذیربط و روسای اتاق های بازرگانی و اصناف تشکیل شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، اعلام کرد: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچگونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.