یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: پس از شناسایی نقاط قوت و پتانسیل‌های مناطق هدف و انتخاب مجری و تسهیل‌گران و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی، فرآیند اهلیت‌سنجی فنی متقاضیان و اشتغال‌زایی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت آغاز شد.

براین اساس، واحد‌های روابط عمومی بانک‌ها موظف هستند مخاطرات ناشی از مبادله وجوه نقد را در احتمال ابتلا به بیماری «کووید 19»، به مشتریان خود از طرق مختلف مانند اطلاعات داخل شعب، فایل‌های صوتی و تصویری و نیز بهره‌برداری از امکانات رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی اطلاع‌رسانی کنند.

کار ثبت‌نام طرح اقدام مسکن ملی که حالا در مرحله دوم خود با شیوع ویروس کرونا همزمان شده، با تمهیداتی متفاوت از سری قبل انجام می‌شود. اصلی‌ترین اقدام در این زمینه، فعال کردن امکان ثبت‌نام از طریق پیامک تلفن همراه و بدون نیاز به اینترنت است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی در شهر‌های جدید تهران روز شنبه هفته آینده و در سه شهر ایوانکی، پرند و هشتگرد انجام می‌شود.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون 10 هزار تومان قیمت خورد.

آنچه امروز به جد به آن نیازمندیم، یک آینده‌نگری غیر‌رویایی و واقعی چند ماهه برای اجتناب از بروز یک فاجعه است. مطمئنا تعداد زیادی از افراد از جمله نگارنده این سطور که احساس نگرانی نسبت به پیامد‌های ادامه وضع موجود می‌کنند، آمادگی دارند تا در جهت اجرای آنچه در این نوشته آمد هرآنچه می‌توانند به خدمت بیاورند تا شاید بتوانند از فاجعه کرونای تورمی جلوگیری کنند.

اقتصاددانان مطرح جهان به برخی از پرسش‌ها درباره خسارت‌ها و تبعات ویروس کرونا پاسخ دادند. مهم‌ترین پرسش‌ها پس از شیوع کرونا در جهان حول آثار به جا مانده از این بحران بر اقتصاد جهان است. پرسشگران به‌دنبال آن هستند که بدانند آیا ضربه این ویروس به بدنه اقتصاد جهانی، مهلک خواهد بود؟ آیا می‌توان برآورد کمی از خسارت‌های اقتصادی این ویروس تاج‌دار داشت؟ آیا راهکار برای مدیریت تبعات اقتصادی بحران...

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس گفت: آزادراه تهران - شمال تا خرداد ماه 99 به علت رانش زمین مسدود است.

پس از شیوع ویروس کرونا وزیر نیرو وعده همکاری با مشترکان برای پرداخت قبوض آب و برق را داد که اکنون جزئیات آن اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت تهران اعلام کرد که منطقه ممنوعه و قرمز پایتخت رسما تعیین شده و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود.

با وجود آنکه سقف تسهیلات خرید مسکن از طریق اوراق در تهران به 240 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، اما مطابق آخرین قیمت‌ها در این کلانشهر تسهیلات مذکور فقط 33 درصد از قیمت یک واحد 50 متری را در پایتخت پوشش می‌دهد.

اینترنت رایگان وزیر ارتباطات در حالی برای خدمات ثابت ارائه شده که ضریب نفوذ اینترنت سیار هشت برابر ثابت است، اتفاقی که شاید به دلیل توسعه‌نیافتگی اینترنت ثابت در کشور رخ داده، اما اکنون 66 میلیون مشترک همراه هستند که از 100 گیگ اینترنت رایگان بی‌نصیب مانده‌اند.

بازار سرمایه از نخستین روز هفته جاری وارد مدار نزولی شد که روز گذشته شتاب بیشتری داشت؛ از نظر کارشناسان افت بی‌سابقه قیمت نفت و تصمیم شبانه سازمان بورس، مهمترین علت ریزش بازار سرمایه در هفته جاری تلقی می‌شود، حال باید دید با توجه به سردرگمی فعالان بازار در زمینه ابلاغیه‌های جدید، این روند منفی بازار تا کجا ادامه دارد؟

آخرین مرحله یارانه نقدی سال 1398 امشب ساعت 24 (20 اسفندماه) به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.