یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با پایان یافتن واریز سود سهام عدالت به نظر می‌رسد برخی از مشمولان هیچ وجهی بابت سود برگه‌های سهام خود دریافت نکرده‌اند. کسانی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند، چه کنند؟

در حال حاضر ماسک، دستکش یک بار مصرف و مواد ضد عفونی کننده به راحتی در بسیاری از فروشگاه‌های عادی و زنجیره‌ای یافت می‌شود و فقط داروخانه‌ها از فروش آن‌ها منع شده اند، به گونه‌ای که عدم فروش آن‌ها وارد چک لیست بازرسی بعضی از دانشگاه‌ها شده است!

هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، بسیاری از ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پرواز‌های خود به مبدا و مقصد شهر‌های مختلف این کشور را لغو کرده و تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

خودرو‌ها در سال تملک، خودرو‌های متعلق به اشخاص موضوع ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی (یعنی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، دستگاه‌هایی که بودجه آن‌ها به وسیله دولت تامین می‌شود، شهرداری‌ها و بنیاد‌ها و نهاد‌های انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری)، خودرو‌های تولید شده و مونتاژ داخل پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده و مونتاژکننده...

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن فردا شنبه 17 اسفند از ساعت 10 صبح در 5 استان و 98 شهر کشور آغاز شود.

گینه استوایی کوچکترین عضو اوپک است که در حال حاضر حدود 120 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند. این کشور آفریقای مرکزی امیدوار بود تولیدش را تا پایان سال 2020 با افزایش تولید پروژه‌های جدید دو میدان آسنگ و سیبا و جبران افت تولید میادین زافیرو و آلبا به میزان 20 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

بازار در روز چهارشنبه دو نیمه متفاوت داشت؛ در نیمه اول روز که برای بخشی از معامله‌گران و تحلیلگران غیرمنتظره بود، قیمت تا نزدیکی سطح 15 هزار و 500 تومانی رشد کرد. در نیمه دوم روز این ارز کمی از سطح یاد شده عقب نشینی کرد و حتی محدوده 15 هزار و 300 تومانی را به خود دید.

در حالی که گفته می‌شود قیمت خودرو‌های داخلی به دلیل کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، افت کرده، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها چند روزی است قیمت بازار آزاد خودرو‌ها را روی خروجی خود قرار نمی‌دهند.

فدرال‌رزرو برای مقابله با ویروس کرونا ناچار به واکنش اضطراری شد. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد برای مقابله با تبعات اقتصادی، نرخ بهره را نیم درصد کاهش می‌دهد. این میزان کاهش از دوره بحران اقتصادی گذشته بی‌سابقه بوده است. کارشناسان اقدام فدرال رزرو را اولین مکانیزم دفاعی سیاست پولی در برابر بحران ناشی از کرونا توصیف می‌کنند. انتظار این بود با کاهش نرخ بهره بازار‌ها تا حدودی آرام شود....

دامنه نوسان در همه نماد‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار و فرابورس از روز شنبه 17 اسفند از پنج درصد به 2 درصد کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، علیرغم اینکه شاخص‌های اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارند و منتظر روال افزایشی قیمت خودرو در روز‌های پایانی سال بودیم، ویروس کرونا، تامین قطعات چینی و خطوط تولید خودروسازان را تا حدودی کاهش داد و سبب شد خریداران به جهت حفظ سلامتی خود خانه‌نشین شوند. اما نباید فراموش کرد که پارامتر‌های افزایش قیمت خودرو از بین نرفته اند.

در ادامه این برنامه مدیرعامل گروه سایپا ضمن بازدید از امکانات و سالن‌های تجهیز شده باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

سایت دیوار خبر داد با قوانین سخت‌گیرانه جلوی گرانفروشی محتکران مواد ضدعفونی را گرفته است و پس از این انتشار آگهی فروش ژل‌های بهداشتی، محلول‌های الکلی و دیگر محصولات پیشگیری از کرونا را ممنوع کرده است.

شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا برای مشتریان در سطح کشور همچون هفته فعلی 8:30 تا 12:30 است.

هستند بانک‌هایی مانند بانک گردشگری که اقدام به ضدعفونی شعب و ارائه خدمات عمومی در شعب خود نمود این بانک در راستای تبیین مسئولیت اجتماعی تمام شعب خودرا با جدید‌ترین دستگاه‌های موجود و ارائه ماده ضدعفونی کننده دست و سطح به مشتریان در بدو ورود از نشر بیماری تا جایی که ممکن است جلوگیری به عمل اورد.

وی در عین حال تصریح کرد: مصوبه مذکور تنها شامل حال مشتریانی می‌شود که از تسهیلات فروش اقساطی و مرابحه استفاده کرده باشند.