یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سلیمانی با اشاره به برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید در این گروه، تأکید کرد: با آغاز تولید محصولات جدید و بهبود شرایط بازار خودرو، وضعیت اقتصادی سایپا با خروج از شمولیت ماده 141، پایدار خواهد شد و روند روبه‌رشد این گروه شتاب می‌گیرد.

با وجود بحران مالی ناشی از کروناویروس جدید در چین، گزارش‌های اقتصادی حاکی از آن است که بازار‌های مالی این کشور طی حدود یک ماه گذشته مسیر رشد را در پیش گرفته اند و این در حالی است که دقیقا بازار‌های مالی جهان شاهد افت چشمگیری شدند.

ساعت جدید کار بانک‌ها دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری خصوصی اعلام شد.

با شیوع ویروس کرونا و ابعادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی به همراه داشته، این روز‌ها بحث استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران آثار ناشی از آن مطرح است که البته هنوز به طور رسمی از سوی مسئولان اعلام نشده، ولی در هر حال بعید نیست که از منابع صندوق و ذخائر ارزی در این شرایط حساس استفاده شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات درباره اختصاص 100 گیگ اینترنت رایگان ثابت گفت: این حجم متعلق به اینترنت ثابت است و از فردا برای تمام کاربران فعال می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن فردا شنبه 17 اسفند از ساعت 10 صبح در 5 استان و 98 شهر کشور آغاز شود.

زمان واریز آخرین یارانه سال 98یارانه نقدی اسفند سال جاری ساعت 24 روز سه شنبه هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

کاهش دامنه نوسان در بازار سرمایه از پنج به دو درصد، دومین تصمیم مهمی بود که سازمان بورس پس از افزایش حجم مبنا گرفت و زمان اجرای آن را از امروز (17 اسفند) اعلام کرد. اما این تصمیم به اجرا نرسید و توسط وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس که در جریان تصمیم هیات مدیره سازمان بورس نبوده، منتفی شد. با این حال به نظر می‌رسد بورسی‌ها همچنان بر درستی تصمیم‌شان مصمم هستند و دلیل آن را کنترل...

پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس و عدم توافق روسیه بر کاهش تولید بهای نفت برنت روز جمعه 9.4 درصد سقوط کرد که این موضوع نگرانی‌هایی را برای بازار نفت به وجود آورد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن فردا شنبه 17 اسفند از ساعت 10 صبح در 5 استان و 98 شهر کشور آغاز شود.

زنگنه با بیان این‌که شاید ظرف روزهای آتی از طریق برخی رایزنی‌ها، نتایجی حاصل شود، افزود: بازار به کاهش تولید نیاز دارد. وزیر نفت عنوان کرد: نهایی شدن تصمیم روز گذشته اوپک مشروط به همکاری غیراوپک بود و از آن‌جا که غیراوپک همکاری نکرد، توافقی به‌دست نیامد و حتی توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید 1.7 میلیون بشکه‌ای اوپک و غیراوپک هم تمدید نشد.

پیش‌بینی‌ها از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2020 به شدت کاهش پیدا کرده است اما به گفته منابع آگاه، وزیر انرژی روسیه روز جمعه پیام تکراری را به همتایان خود در اوپک پلاس رساند و اعلام کرد هنوز زود است تاثیر شیوع ویروس کرونا ارزیابی شود.

زالی خاطرنشان کرد: در شرایط ویژه کنونی کارکنان ایران خودرو دیزل در روزهای تعطیل نیز در محل کار حضور دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به آماده سازی و تجهیز آمبولانس ها اقدام کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا دو سال پیش، 680 شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کردند که با ممنوعیت واردات، اکنون 9 شرکت واردکننده خودرو باقی مانده‌ء‌اند که آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند.

مدیر ارشد یکی از ایرلاین‌های آمریکایی برآورد کرده که شرکت‌های هواپیمایی در جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا 100 میلیارد دلار ضرر و زیان خواهند کرد.

به نظر می رسد روند کاهشی قیمت دلار در بازار خودرو تأثیر قابل توجهی خواهد گذاشت و همین امر عاملی شده تا مشتریان بازار خودرو دست از خرید بکشند و منتظر ثابت بازار و قیمت ها باشند.