یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شاخص بورس امروز (شنبه) در نخستین دقایق معاملات با بیش از 19هزار و 741 واحد افت به کانال 504هزار و 109 واحدی رسید.

چهارمین مرحله یارانه حمایت‌های معیشتی ساعت 24 امشب واریز می‌شود.

رشد کم‌سابقه قیمت‌ها، برخی افراد را برای سرمایه‌گذاری روانه بازار ارز کرده است که کارشناسان نسبت به آن هشدار می‌دهند؛ یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: بخشی از رشد قیمت، ناشی از تاثیر روانی تصمیم FATF و شیوع کروناست و محرک کافی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد.

جدیدترین پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی جهان در سال 2020، حاکی از افزایش میزان بدبینی مدیران عامل بنگاه‌ها نسبت به شاخص مزبور است. بر این اساس نتایج نظرسنجی بیست و سومین گزارش سالانه اخیر شرکت خدمات مشاوره و مدیریتی PWC، افزایش میزان بدبینی مدیران عامل منتخب بنگاه‌های جهان، نسبت به «بهبود رشد اقتصادی جهان» و همچنین «افزایش درآمد بنگاه‌ها» در سال‌جاری میلادی را تایید می‌کند.

دو نهاد معتبر بین‌المللی ریسک‌های بزرگ جهان و نگرانی‌های مدیران بنگاه‌ها در سال جاری میلادی را اعلام کردند. شرکت PWC از نگاه 1581 نفر از مدیران عامل در دنیا، به 6 نگرانی در سال 2020 رسیده است و ارزیابی‌ها از افزایش میزان بدبینی نسبت به رشد اقتصادی حکایت دارد. در گزارش اکونومیست نیز 5 ریسک بزرگ جهان معرفی شده که ویروس کرونا تازه‌وارد فهرست است. این ریسک امید به افزایش اطمینان و بهبود...

در روز انتهایی هفته گذشته رشد دلار نسبت به روزهای قبل کندتر شد و در کنار آن، از سطح قیمت سکه کاسته شد. اگرچه در کل هفته گذشته قیمت دلار رشد 9 درصدی را ثبت کرد، اما شواهد حاکی از آن است که روند قیمتی دلار در هفته جاری تغییر خواهد کرد. به اعتقاد برخی فعالان، پس از ثبت این رشد در هفته گذشته، بازار نیاز به یک اصلاح قیمت خواهد داشت و معامله‌گران خرید‌های خود را در قیمت‌های پایین عرضه خواهند...

حالا کم کم تاثیر کرونا بر بازار‌های ایران نیز قابل ردیابی است چرا که شیوع این ویروس شمار مشتریان و شکل خرید را به شدت دستخوش تغییر کرده است.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، گفت: عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح امروز پرداخت می‌شود.

کشف 2 کامیون زنجبیل قاچاق در تهرانمعاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف دو کامیون حامل زنجبیل قاچاق در پایتخت خبر داد.

ارز‌های دیجیتالی ابزار جدیدی برای تبادل‌های مالی است که در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال بیت‌کوین است. بیت‌کوین نخستین‌بار در سال 2008 میلادی توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، 1.52 دلار یا 2.7 درصد سقوط کرد و در 53.43 دلار بسته شد. در آغاز معاملات امروز تا ساعت 7:24 به وقت تهران، این شاخص 60 سنت یا 1.12 درصد افت کرد و به 52.83 دلار رسید.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه خارج از FATF با نظام بانکی دنیا ارتباطی تحریم ناپذیر برقرار شده، گفت: حواشی تصمیم FATF، تلاش سودجویان، نوسان غیرساختاری و ناپایداری در بازار ارز بوجود اورد.

مشتریانی که وجوه مربوط به قرارداد خود را پرداخت نموده اند (قرارداد تکمیل وجه) و تقاضای تحویل خودرو با مدل سال 99 را دارند، در صورت تمایل می‌توانند با تکمیل فرم پیوست (فرم درخواست تعویق موعد تحویل به سال 99) رضایت خود را اعلام تا صدور سند و تحویل خودرو آن‌ها با مدل 99 در سال آتی صورت گیرد.

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند: با وجود آنکه در حال سپری کردن هفته‌های پایانی سال جاری هستیم، اما حجم مراجعات شب عید نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته به بنگاه‌های املاک بسیار کمتر است.

در هفته‌ای که گذشت دماسنج اصلی بازار سهام 9 درصد دیگر صعود کرد و به این ترتیب بورس تهران تنها 6 درصد تا 3 برابر شدن در سال 98 فاصله دارد. بازدهی 200 درصدی سهام در حالی می‌تواند در هفته آتی به وقوع بپیوندد که بازار‌های رقیب و تورم، در قیاس با رشد سهام به کلی جامانده تلقی می‌شوند. تداوم ورود نقدینگی به بازار سهام و صعود بی‌وقفه قیمت‌ها به چرخه‌ای خودتکرار تبدیل شده که نمودار قیمت بسیاری...

: ویروس کرونا که از هفته گذشته رسما ورودش به ایران تایید شد، به جان بازار خودرو نیز افتاد.