یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

کف و سقف افزایش مبلغ عوارض ساختمانی برای ساخت‌و‌سازهای مسکونی در سال جدید اعلام شد. مدیریت شهری تهران از بین دست‌کم سه معادله برای تعیین نرخ عوارض پروانه‌های ساختمانی سال 99، روش «افزایش به میزان کمتر از تورم عمومی» را انتخاب کرده است. بر این اساس، سال آینده میانگین هزینه مربوط به عوارض ساخت مسکن در پایتخت بین 20 تا 30 درصد نسبت به وضع موجود افزایش پیدا می‌کند. امسال مبلغ عوارض حداقل...

قطب اقتصادی جدیدی در جهان با شیوع کرونا در حال شکل‌گیری است. «فوربس» می‌گوید کرونا موجب افول سلطه اقتصادی چین و از دست رفتن موقعیت برتر این کشور در عرصه تولید جهانی شده است. به نوشته «فوربس» آثار کابوس کرونا الزاما محدود به آسیب‌های اقتصادی کوتاه‌مدت نیست، بلکه چالش‌های بلندمدتی است که برای زنجیره عرضه ایجاد می‌شود که آثار این اختلالات شدید در سراسر بخش‌های خودروسازی، الکترونیک، زنجیره...

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) گفت: حرکت قطار مسافری در مسیر ریلی زاهدان - تهران و برعکس به علت کاهش شدید مسافر و به منظور پیشگیری از ویروس کرونا از فردا 13 اسفند تا اطلاع ثانوی لغو شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از شنبه (17 اسفند) در 5 استان آغاز می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: در خصوص کانال مالی معروف به سوئیس، باید روند کار رادرعمل دید. تاکنون نیز دولت آمریکا غیر قانونی و با اعمال فشار به کشورها، منابع بانک مرکزی را مسدود کرده است.

شیوع ویروس کرونا در ایران، قیمت بلیت هواپیما را در بیش از 10 مسیر پرتقاضا به زیر نرخ مصوب رساند.

چهارشنبه دو هفته پیش (30 بهمن) در مراسمی با حضور رئیس جمهوری، ایران خودرو و سایپا چهار خودروی جدید خود را در حیاط هیات دولت به نمایش گذاشتند. با توجه به بی پولی دو خودروساز، اقتصادی بودن تیراژ تولید و سود دهی آن‌ها محل پرسش است. باید دید خودروسازان قادر به سودده کردن این پروژه‌ها هستند یا خیر؟

همزمان با این بازدید، معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا گفت: پیرو تاکید هیات مدیره و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، ساخت خط تولید بدنه محصولات خانواده X200 شامل ساینا و کوییک با ظرفیت 17 دستگاه در ساعت در شرکت پارس خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

پایش میدانی بازار خودروی پایتخت و نمایشگاه‌های خودرو حاکی از به صفر رسیدن معاملات دارد، موضوعی که به اعتقاد کارشناسان بیش از هر چیز ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 60 هزار تومان قیمت خورد.

این گزارش می افزاید به منظور رعایت نکات بهداشتی، حفظ سلامت همکاران و خودداری از مراجعه مشتریان به شعب و ارباب رجوع به ساختمان های ستاد مقرر شد ضمن اطلاع رسانی جامع به مشتریان بانک از طریق پیامک، با استفاده از ابزار های الکترونیکی (تلفن همراه و...) از خدمات بانکی بهره مند شوند.

ایران پس از توافق برجام از لیست کشور‌های غیرهمکار (لیست سیاه) این کارگروه خارج و وارد لیست خاکستری شده بود و کارگروه به ایران وعده داد در صورت تصویب نهایی کنوانسیون در ایران، نام ایران را به لیست عادی (سفید) وارد می‌کند، اما هم‌زمان این کارگروه به ایران هشدار داد که اگر لوایح مربوط به کنوانسیون‌های مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را هرچه سریع‌تر به تصویب نرسانده و به مورد اجرا...

هفته گذشته اونس طلا بالغ‌بر 7/ 3 درصد ریزش داشت. این سقوط قیمتی همزمان با اصلاح شدید بازار‌های سهام بین‌المللی عامل اصلی آشفتگی بین‌المللی رخ‌داده را گسترش ویروس کرونا معرفی می‌کنند.

تلفیقی‌ها همچنین در بازنگری تبصره 12، دو تصمیم مهم گرفتند؛ اول آنکه رساندن کف حقوق به 2 میلیون و 800 هزار تومان مشروط به سقف 50 درصدی شد. درواقع حقوق‌های زیر 2 میلیون و 800 هزار تومان در صورتی به این سطح می‌رسد که میزان افزایش فراتر از 50 درصد نباشد. با این شرط منابعی که از محل همسان‌سازی برای حقوق‌های زیر 2 میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شد، صرف ترمیم حقوق‌های بالای 2 میلیون...

باتوجه به افزایش تقاضا برای وجه نقد در ایام پایانی سال، بانک مرکزی مجوز افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها را به بانک ها داد.