یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در توییت خود، این تصمیم کمیسیون تلفیق را که به مثابه «لطف خدا» توصیف کرده، مرتبط با هفته ها پیگیری و برگزاری جلسه اقناعی برای نمایندگان دانست.

بانک مرکزی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدامات لازم برای کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب به صورت موقت را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که بر اساس آن، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت به 50 میلیون ریال افزایش یافت.

رییس کل بانک مرکزی با توجه به تعطیلی یا کاهش فعالیت برخی از کسب و کار‌های کشور به علت شیوع کرونا، به مدیران بانک‌ها توصیه کرد در زمینه تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام ها، همراهی لازم را با مشتریان داشته باشند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: براساس هدف مقابله با پولشویی، انتقال وجه با مبلغ بالاتر از 200 میلیون تومان، برای اشخاص حقیقی بوسیله کلیه تراکنش‌های بانکی مشروط به درج بابت و در صورت نیاز منوط به ارائه «اسناد مثبته» شد.

ابلاغیه‌ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در روز گذشته منتشر شد که طبق آن صدور کد برای مشتریان جدید بعد از یک ماه و بعد از قبولی این افراد در آزمون حکایت دارد؛ موضوعی که مخالفان، آن را زیر پا گذاشتن حقوق افراد و موافقان و سبب جلوگیری از آسیب رسیدن به تازه وارد‌ها می‌دانند.

عضو اتاق بازرگانی ایران از روند خروج کامیون‌ها و صدور کالا از مرز عراق خبر داد.

بخش زیادی از املاک عرضه شده به بنگاه‌های معاملات ملکی سطح با یک تورم قیمتی نسبت به ابتدا و میانه زمستان مواجه شده‌اند.

دیروز سکه پس از 3 روز به زیر کانال 6 میلیون تومانی بازگشت. روز شنبه، فلز گران‌بهای داخلی، 370 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 5 میلیون و 650 هزار تومان رسید. این کمترین قیمت فلز گرانبهای داخلی از اول اسفندماه بود. سکه تنها در 19 دی ماه نسبت به دیروز افت بیشتری را تجربه کرده بود. در آن مقطع زمانی سکه از کانال 5 میلیونی به کانال 4 میلیونی بازگشته بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه‌بندی و اعتراض فرهنگیان، از طرفی اجرای 50 درصد افزایش فوق العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با صدور این حکم، نسبت به اجرای حکم رتبه بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نشود البته این فرهنگیان عزیز را راضی نمی‌کند.

شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در سطح کشور کاهش یافته است.

محمود خیامی بنیانگذار گروه صنعتی ایران خودرو، ایران ناسیونال سابق، روز گذشته در لندن درگذشت.

طراحان لایحه بودجه سال 99 آن را نسخه‌ای برای عبور از تحریم‌ها و برنامه کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی می‌دانند. در مقابل، مخالفان لایحه بودجه را غیرواقع‌گرایانه توصیف می‌کنند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از تدوین نقشه راه این خودروساز به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌های موتور، گیربکس، خودرو‌های برقی و هیبریدی، تکنولوژی و محصولات جدید خبر داد و گفت: در این مسیر، پروژه‌های توسعه‌ای جدیدی را تعریف کرده‌ایم. طراحی، توسعه و بومی‌سازی پلتفرم مطابق با اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ایران‌خودرو و همچنین پیشرانه‌های...

تصویر بخشنامه سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی ارسال می‌شود.

براساس ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، فرآیند صدور کد معاملاتی برای مشتریان جدید در بازارسرمایه تغییر کرد.

کشور‌هایی مثل ترکیه، افغانستان، ترکمنستان و دولت مرکزی عراق واردات از ایران را متوقف کرده‌اند.