یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رییس کارگروه دستمزد شورای عالی کار گفت: سبد معیشت کارگران چهار میلیون و 940 هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

گروه خودروسازی سایپا طرح پیش فروش 10مدل از محصولات خود را از ساعت 10صبح روز سه شنبه ششم اسفندماه اجرا می کند.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 100 هزار تومان قیمت خورد.

تصویری از پشت پرده مصاحبه وزیر بهداشت پخش شده است که در آن وزیر از مشتی «دلال پدرسوخته مفت‌خور» یاد می‌کند که به نظر می‌رسد بازار ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده را در اختیار گرفته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد در نتیجه کانال‌شکنی قیمت مسکن در بهمن ماه میانگین قیمت فروش آپارتمان‌های مسکونی پایتخت در این ماه در مقایسه با یک ماه قبل از آن معادل 7/ 3 درصد افزایش یافت.

رمزگشایی از آخرین اطلاعیه بانک مرکزی درباره عملیات بازار باز نشان می‌دهد سیاست‌گذار پولی، خرید اوراق بانک‌ها را به‌دلیل بالا بودن قیمت آن رد کرده است.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ثبت رشد 4831 واحدی (معادل 97/ 0 درصد) از مرز 500 هزار واحد عبور کرد و در ارتفاع 503 هزار و 735 واحد ایستاد. با این حساب رشد نماگر اصلی بازار سهام از ابتدای سال 98 به مرز 182 درصد رسید. واکنش سریع بازار ارز به قرارگیری ایران در لیست سیاه FATF و رشد سریع نرخ دلار در روزهای گذشته، با افزایش انتظارات تورمی سهم قابل توجهی از پول‌های سرگردان را به بورس هدایت...

«حسن روحانی» رییس جمهوری در تماس تلفنی با «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، دستور کاهش 50 هزار ریالی نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران - شمال را برای خودروهای سواری صادر کرد.

وزیر راه: اگر مسافران نمی‌خواهند بلیت خود را کنسل کند، می‌توانند آن را به بلیت اوپن تبدیل کرده و هر زمانی که بخواهند، با همان بلیت به سفر بروند.

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال بر مبنای روز‌های عادی و روز‌های اوج سفر تعیین شد.

با وجود آن‌که معاملات مسکن شهر تهران در یک ماه اخیر 20 درصد بالا رفته، در چهار روز اخیر همزمان با احتمال شیوع کروناویروس از حجم مراجعات حضوری برای بازدید واحد‌ها کاسته شده است.

در حالی که قیمت هر کیلو لیمو ترش سنگی در بازار مصرف 6 هزار و 500 تومان تا 10 هزار تومان به فروش می‌رسید قیمت امروز این محصول در برخی از مناطق به نرخ‌های متفاوت 15 هزار تومان، 20 هزار تومان، 31 هزار تومان، 50 هزار تومان و حتی 60 هزار تومان افزایش یافته است.

هواپیمایی ماهان ضمن تایید انجام 4 پرواز باری به مقصد دو شهر «شانگهای» و «پکن» و همچنین پنج پرواز مسافری بعد از دستور توقف پرواز‌ها به چین، اطلاع داد که اکنون این شرکت پرواز برنامه‌ای مسافربری به مقصد چین ندارد.

شاخص بورس امروز (دوشنبه) درنخستین دقایق معاملات با بیش از هشت هزار و 200 واحد رشد از کانال 500 هزار واحدی گذشت.

سخنگوی گمرک ایران خبر داد که مرز مهران از ساعت 10.45 دقیقه صبح امروز (دوشنبه) آغاز به کار کرده است.

با شیوع ویروس کرونا در ایران، انتظار می‌رود که سفر‌های پایان سال کاهش پیدا کند؛ اما به گفته مسئولان و فعالان بازار ارز، با جو روانی حاکم بر این بازار ناشی از قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF و افزایش تقاضای خرد در بازار، قیمت ارز مقداری افزایش یافته، اما انتظار می‌رود با کاهش این جو، قیمت ارز نیز نزولی شود.