یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

روز چهارشنبه، بازارساز با تاکتیک جدیدی به جنگ با نوسان‌گیران رفت. در این روز صرافی‌های منتخب بازارساز با فروش از قیمت‌های بالا یا همان حراج هلندی، آربیتراژ قیمتی را که با بازار آزاد وجود داشت، از بین بردند و تحت تاثیر آن میزان نوسان کمی کاهش یافت. در هفتمین روز اسفندماه، صرافی‌های بانکی بر تابلوی فروش، قیمت دلار را به یکباره 800 تومان افزایش دادند و عدد 15 هزار و 600 تومانی را ثبت کردند....

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد که نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری خود منطبق با متغیر‌های واقعی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

ویروس کرونا حدود یک هفته‌ای است که به صورت جدی به ایران وارد شده و این موضوع بر بازار‌های اقتصادی به ویژه خرده و عمده فروشی کالا تاثیر گذاشته است که دست فروشان مترو نیز از کاهش تقاضا بی نصیب نبوده‌اند و در سوی دیگر بازار خرده فروشی قیمت میوه و سبزه رشد داشته است.

یارانه حمایت‌های معیشتی ساعت 24 روز شنبه واریز خواهد شد.

یک عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که آمریکا علیه اقتصاد ایران وضع کرده، ورود به لیست سیاه FATF، تاثیر منفی ناگهانی یا جدی بر کشور نخواهد داشت، اما در بلندمدت نحوه حفظ ارتباط با این نهاد اهمیت فراوانی دارد.

شرکت ایران خودرو امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه طرح پیش فروش محصولات خود را به صورت محدود و با زمان تحویل مهر تا اسفند سال 1400 آغاز می‌کند.

این روز‌ها کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیشتر از هر شغل دیگری در معرض خطر کرونا هستند. اما آرایشگرها، بانکداران، کارگران ساختمانی و نگهبان‌های اماکن شلوغ، فروشندگان، رانندگان تاکسی و... نیز در معرض تهدید قرار دارند.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 160 هزار تومان قیمت خورد.

دیروز کارگران کارخانه هپکو در اعتراض به انجام‌نشدن اقدامات جدی و کافی برای پیشگیری از کرونا دست به تجمع زدند و کارگران راه‌آهن قم نیز در نامه‌ای از اجرانشدن اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انتقاد کردند. کارگران بنگاه‌ها و کارخانه‌های شهر‌های در معرض تهدید کرونا در حالی سر کار می‌روند که هیچ‌گونه بسته‌های بهداشتی از قبیل: ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز بین آن‌ها توزیع نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین عواملی که در روز سه‌شنبه زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار شد، افزایش نرخ حواله درهم بود. نرخ حواله درهم دیروز در مقطعی به بالای مرز 4 هزار و 300 تومانی رفت و موجب شد که قیمت شاخص ارزی نیز در بازار داخلی به محدوده 15 هزار و 800 تومانی برود. زمانی که نرخ حواله درهم به زیر مرز 4 هزار و 300 تومانی بازگشت، قیمت دلار در بازار داخلی نیز رویه کاهشی گرفت و به محدوده 15 هزار و 600 تومانی...

کلیه نمایشگاه‌های فصلی و بهاره با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شده است.

شاخص کل بورس امروز قدم به قدم رشد کرد و در حالیکه در ساعات اولیه معاملات روی محور 503 هزار واحد در حرکت بود، با گذشت زمان از ساعت معامله به ارقام 510 هزار، 512 هزار، 517 هزار و در نهایت 518 هزار واحد رسید.

افزایش مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها، استفاده از اسکناس و خودکار مشترک و افزایش استفاده از خودپرداز‌ها به دلیل غیرفعال شدن رمز‌های ایستا و پیچیدگی استفاده از رمز‌های پویا از جمله عواملی هستند که خطر انتقال ویروس کرونا به مشتریان بانکی را افزایش می‌دهد.

فرهنگیانی که برای خرید مسکن در سامانه مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کردند از امروز می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام باخبر شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز برای واردات ماسک‌های تنفسی خبر داد و گفت: به بانک مرکزی ابلاغ کردیم که واردات ماسک اولویت اول دریافت ارز است و در کنار آن مجوز موقت برای تغییر خطوط تولیدی برخی کارخانه‌ها نیز صادر شده است.

بهمن ماه امسال قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به 14 میلیون و 405 هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل 3.8 درصد افزایش نشان می‌دهد، اما از سرعت رشد آن نسبت دو به ماه گذشته کاسته شده است.