دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک کارشناس اقتصادی، گفت: واقعیت این است که بیشترین انتظارات تورمی در ایران از انتخابات آمریکا نشات می‌گیرد و اگر ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا شود شرایط اقتصادی ایران دشوارتر می‌شود.

معاملات هفته گذشته بورس تهران با نوسانات اندک نماگر‌های سهامی پیگیری شد؛ در هفته‌ای که گذشت، شاخص‌کل بورس و هم‌وزن با رشد همراه شدند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، گفت: مزد منطقه‌ای چیز جدیدی نیست و چند باری مفاهیمی در حوالی آن یا دست‌کم با چنین مضمونی مطرح بوده است؛ اما در کلان ماجرا بحثی است که در قانون هم به آن اشاره شده است.

تحلیلگران از جمله دلایل رشد نرخ ارز را «افزایش ریسک‌های سیاسی» و همچنین «حضور تقاضای آخر سال در بازار» می‌دانند؛ در همین راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز چهارشنبه در کانال قیمتی 52 هزار تومانی نوسان می‌کرد در ظهر روز پنج‌شنبه به کانال 54 هزار تومانی رسید.

بر اساس آمار‌هایی که محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار اعلام کرده است. در کشور ما حداقل یک و نیم میلیون نیروی کار بدون پروانه اشتغال و سه میلیون نیروی کار با پروانه اشتغال، مشغول کار هستند. با توجه به شرایط کارگران ایرانی در کشور، حمید حاجی اسماعیلی، کارشناس حوزه کارگری به فرارو گفت شرایط کارگران ایرانی باعث مهاجرت آنان می‌شود و باید تغییراتی در نظام مزد و دستمزد کارگران...

دولت سیزدهم به هیچ عنوان قصد حذف یارانه را ندارد، بلکه هر شش ماه یک بار بر مبنای صدک‌بندی، دهک درآمدی خانوار‌ها را به‌روزرسانی خواهد کرد.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و... به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در تابستان 1402 با سقوط سهم صنعت از رشد تولید ناخالص داخلی روبرو بودیم و از سهم حدود 0.8 درصد در فصل بهار به سهم حدود 0.3 درصد در فصل تابستان رسیده ایم. این در حالی است که در هدف گذاری‌هایی که برای برنامه هفتم شده بود، رشد 8.5 درصد سالانه برای بخش صنعت در نظر گرفته شده بوده. در حالی که آن رشد اندک، روند نزولی را نشان می‌دهد، آن هم با آن ابعاد و با آن...

از اواخر 1800 میلادی و سپس دهه اول 1900 استاندارد ذخیره طلا به عنوان تضمین کننده ثبات اقتصادی یک کشور و یک ذخیره قابل اعتماد از دارایی به ویژه در زمان عدم اطمینان مالی در جهان پذیرفته شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: درباره حقوق کارگران، برای سال آینده، گمانه‌زنی‌ها و پیش‌داوری‌های مطرح است.

مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت، گفت: روند کلی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل مشکلات اساسی برای صنعت ایجاد کرده به خاطر همین از بانک‌های عامل انتظار داریم که سرعت پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند.

فقر در کشورهای مختلف چهره های مختلفی دارد، گاهی این فقر اقتصادی است و گاه فرهنگی و سیاسی، اما در حوزه فقر اقتصادی، فقر مطلق به شرایطی اطلاق می شود که فرد، درآمد خود را با مقدار مورد نیاز برای رفع نیازهای اولیه شخصی مانند غذا، پوشاک و سرپناه مقایسه می‌کند. فقر نسبی نیز، زمانی اندازه گیری می شود که یک فرد نتواند حداقل سطح استانداردهای زندگی را در مقایسه با دیگران و در همان زمان و مکان...

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان سه‌دهه اخیر رسیده است. از سوی دیگر، بسیاری از موسسات معتبر تاکید می‌کنند که کاهش رشد اقتصادی چین در سال2024 ادامه خواهد داشت. چشم‌انداز تورم منفی، بحران املاک و مستغلات، کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان و چالش‌های کسب‌وکار مواردی است که شدت بحران در اقتصاد دوم جهان را تشدید می‌کند.

مزایده می‌گذارند؛ نه یک‌بار که چندبار اما خریداری برای املاک‌شان پیدا نمی‌کنند یا اینکه به‌گونه‌ای قیمت‌گذاری می‌شوند که خریداری برای آنها پیدا نشود. راز املاک‌داری بانک‌ها چیست‌؟ آیا برخی از این مسیر پولشویی نمی‌کنند؟ مهم‌تر اینکه ارزش این املاک چگونه تعیین می‌شود؟ شکاف بین قیمت واقعی و قیمت مورد انتظار بانک‌ها چگونه قابل پر شدن است؟

بررسی بازار خودرو طی چهار روز گذشته نشان از ادامه روند افزایشی قیمت‌ها دارد؛ به طوری که از 23 تا 27 دی‌ماه از بین محصولات مورد بررسی، خودرو‌های داخلی به طور میانگین 21میلیون تومان، یا به تعبیری 3.5درصد، و خودرو‌های مونتاژی به طور میانگین 95.5میلیون تومان، یعنی 7.3 درصد، رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. درصد رشد کل خودرو‌های مورد بررسی در چهار روز گذشته 5.6درصد بوده است. «دنیای اقتصاد» برای...

نتایج بیست و پنجمین سری انتشار اوراق مشارکت دولتی حاکی از کاهش میزان فروش اوراق نسبت به هفته‌های گذشته هستند.