دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

فرمانده مرزبانی فراجا از دستگیری یک متهم اقتصادی تحت تعقیب از سوی مرزبانان خبر داد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی، گفت: ارائه صورت‌حساب‌های الکترونیکی اصناف از یکم دی‌ماه الزامی است.

در این اینفوگرافی نیم‌نگاهی به اقتصاد 105 تریلیون دلاری جهان شده است.

وزیر اقتصاد بدهی 100 میلیارد دلاری دولت به صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

آمار‌های سازمان امور مالیاتی کشور نشان می‌دهد نرخ تحقق کل درآمد‌های مالیاتی کشور در 9 ماهه ابتدایی امسال به بیش از 97 درصد رسیده است.

یک اقتصاددان، گفت: عوامل ایجاد نااطمینانی در اقتصاد ایران، تورم، تحریم و کاهش ثبات داخلی و منطقه‌ای است.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران خبر داد: متاسفانه کشور‌های اروپایی بجز ایتالیا به راننده‌های ایرانی ویزا نمی‌دهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرز‌ها انجامیده است.

وزیر اقتصاد، گفت: طبق قانون، هیئت نظارت بر صندوق توسعه ملی باید تعیین کند میزان بدهی‌های قانونی و حسابرسی شده به صندوق چه میزان است.

آمار‌های سازمان امور مالیاتی کشور نشان می‌دهد نرخ تحقق کل درآمد‌های مالیاتی کشور در 9 ماهه ابتدایی امسال به بیش از 97 درصد رسیده است.

ارزش واحد واردات قطعات خودرو در هشت‌ماهه ابتدایی امسال هشت هزار و 298 دلار به ازای هر تن بوده که 3 درصد نسبت به هشت‌ماهه ابتدایی سال گذشته، کاهش داشته است.

کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان جامعه هستند و آموزش صحیح آن‌ها در زمینه اهمیت حفاظت از محیط زیست، می‌تواند نقش مهمی در حفظ این سرمایه ارزشمند داشته باشد.

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان قزوین، گفت: مقرر شده بود 24 هزار واحد مسکن نهضت ملی در قزوین ساخته شود که بنا بر آخرین آمار‌ها تنها 3 هزار واحد آن‌هم به زور و اصرار دولت شاید تا پایان سال برای عرضه، آماده شود.

یک تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: آنچه اهالی بازار سرمایه در مورد تجدید ارزیابی منتظر آن هستند این است که آیا اصلاح زمان معافیت تجدید ارزیابی دارایی‌ها از 5 به 3 سال جدیت پیدا خواهد کرد یا نه و اگر این مباحث مطرح شود، می‌توان برای بازار سرمایه هفته پررونقی را در نظر گرفت.

تحلیلگران ارزی کانال 50 هزار تومانی را محدوده امن دلار در سال جاری می‌دانند. از روز‌های ابتدایی سال، تاکنون، قیمت شاخص ارزی کانال‌های قیمتی 47 تا 55 هزار تومانی را مشاهده کرده، اما عمده نوسانات ثبت شده در کانال 50 هزار تومانی ثبت شده است.

اجاره‌بهای مسکن در یکسال اخیر، بیش از 40 درصد، مطابق نرخ رشد شاخص اجاره مسکن مرکز آمار، افزایش پیدا کرد و هزینه سنگینی به سبد هزینه‌های زندگی خانوار‌ها تحمیل کرد.

علوی پور، نوشت: با مدیریت پروژه ساخت، می‌توانیم نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتر و زمان کمتر و با کیفیت بیشتر به اتمام برسانیم.