دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک اقتصاددان، گفت: معمولا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به منظور توسعه زیرساخت‌ها و بخش دیگر هم برای نسل‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما عملا هدف از تشکیل این صندوق‌ها این است که این ثروت برای آیندگان هم مورد استفاده باشد.

مجموعه اتفاقات پیرامون بازار خودرو نشان می‌دهد دولت‌ها عمدتا سیاستگذاری خود را صرف مسائل کوتاه‌مدت حوزه خودرو می‌کنند و برای حفظ سرمایه اجتماعی سعی کرده‌اند از ابزار کنترل قیمت بهره‌برداری حداکثری کنند.

با توجه به بالا بودن تورم در ایران، مقادیر اسمی مالیات‌ستانی همواره صعودی هستند، اما برای تحلیل بهتر لازم است مقادیر «حقیقی» نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ میزان مالیات حقیقی، بیانگر قدرت واقعی مالیاتی است که مودیان مالیاتی می‌پردازند.

در گزارشی تحت عنوان وضعیت اقتصاد جهانی و دورنمای آن، پیش‌بینی شده است رشد جهانی که سال گذشته برابر با 2.7 درصد بود طی سال جاری به 2.4 درصد کاهش یابد.

بررسی آمار و ارقام ورود و خروج پول حقیقی به بورس در 6 هفته معاملاتی اخیر بیانگر این نکته است که در پنج هفته از 6 هفته معاملاتی اخیر، بازار با خروج پول حقیقی مواجه شده است.

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت خودش در یک سمت رانت خلق کند و در سمت دیگر وارد جزئیات امور مالی مردم شود، حتما جایی به بن‌بست می‌خورد؛ چنین رویکردی مطمئنا پایدار نیست اما نمی‌دانم چگونه ناپایداری خودش را نشان خواهد داد. دولت در کشور ما دائم در حال توزیع رانت است که در گذشته از پول نفت بوده و حالا هم دولت با ایجاد بدهی این کار را می‌کند. اعداد رانت‌ها هم بسیار بزرگ شده است؛ دولت فقط 140هزار...

یک مدیر بازرگانی مستقر در چین، گفت: تصمیم برای کاهش تخفیف‌ها به‌عنوان یک تعهدشکنی تلقی خواهد شد و ظاهرا دستور افزایش قیمت‌ها از دفتر مرکزی تهران صادر شده، زیرا آن‌ها از عرضه نفت به تجار مسقل نیز جلوگیری کرده‌اند.

صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ایران در سال جدید میلادی، 8 چشم انداز مثبت پیش‌بینی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد اقتصاد، کاهش تورم و افزایش صادرات اشاره کرد.

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای خطاب به دولت و مجلس، پیشنهاد کرد در ساماندهی تعطیلات پایان هفته، افزایش این تعطیلات به روز‌های جمعه و شنبه مدنظر قرار گیرد.

ما دلمان نمی‌خواهد شفاف باشیم! این شاید مهمترین برداشت از امتناع طلافروشان نسبت به اجرای قانون و ثبت فاکتور‌های فروش در سامانه مودیان باشد؛ زیرا برخی از افراد شاغل در این صنف نگرانند عملکرد آن‌ها شفاف شود و دیگر نتوانند مثل 300 سال گذشته فرار مالیاتی داشته باشند. نکته قابل توجه اینکه به جز طلافروشان، سایر مشاغلی که در شش ماهه ابتدای امسال کمتر از 18 میلیارد تومان فروش داشته‌اند نیازی...

قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه به‌ناگهان 9.22درصد سقوط کرد و هنوز هم نتوانسته است این کاهش را جبران کند.

آمار مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد 10 کشور بزرگ دنیا ذخایری معادل با حدود 24 هزار تن طلا در دست دارند که جدیدترین لیست آن به ترتیب زیر است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتوماتیک مدل 1402 صفر 730 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین دنده‌ای مدل 1402 صفرر 600 میلیون تومان نیز قیمت خورده است.

امروز پنج شنبه، قیمت نفت در بازارهای جهانی، افزایش یافت.

بانک مرکزی در راستای ارتقای سهم تسهیلات خُرد بخشنامه جدید برای وام‌دهی را ابلاغ کرد.

امروز پنجشنبه، بانک مرکزی، ضوابط جدید واردات طلا را ابلاغ کرد.