دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رفتار جدید سازنده‌ها و شیوع خام‌فروشی واحد‌های مسکونی نوساز، یک ظاهر و یک باطن دارد که دلایل رواج این شکل جدید فروش آپارتمان‌های کلید نخورده را رمزگشایی می‌کند.

در حالی که تحریم‌های اقتصادی ضربات سختی را به پیکر اقتصاد ایران وارد کرده است، گزارش جدید دانشگاه جانز هاپکینز از تاثیرات تحریم‌ها نشان می‌دهد عملکرد نظام رفاهی ایران در تقویت آثار منفی تحریم‌ها نقش داشته است

زمان واریز عیدی بازنشستگان 1402 اعلام شد. بر اساس جدیدترین اخبار بازنشستگان درخواست افزایش عیدی کارگران بازنشسته نیز در این روز‌ها صادر شده است که تصمیم‌گری درباره آن به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

آگهی دعوت شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی به مجمع شورای عالی بورس را بخوانید.

ولی اله سیف گفت: در بودجه سال آینده افزایش 50 درصدی مالیات دیده شده است. حال سوال اینجاست که چگونه ممکن است درآمد‌های مالیاتی در شرایطی که اقتصاد با رکود و عدم تحرک روبروست، افزایش یابد؟

دبیر انجمن قطه سازان از توافق میان وزارت صمت و شرکت‌های خودروساز برای فروش بخشی از تیراژ تولید ایران خودرو و سایپا با قیمت پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار، خبر داد.

امروز (شنبه) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش هزار واحد افت کرد.

بانک مرکزی از کاهش نرخ بهره بین‌بانکی، خبر داد.

دریای سرخ تنها مسیر به کانال سوئز است و برخی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کالا‌های تجاری در اروپا را به تأمین‌کنندگان اصلی کالا‌ها در آسیا مرتبط می‌کند و حدود 12 درصد از تجارت جهانی از طریق کانال سوئز انجام می‌شود.

میزان حجم کل مخازن سد‌های استان تهران در حال حاضر 273 میلیون متر مکعب است؛ این میزان در سال گذشته 262 میلیون متر مکعب بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: کالابرگ الکترونیکی از سه سال قبل در مجلس مطرح شد و می‌خواهیم 11 قلم کالا را در این قالب توزیع کنیم؛ امروز زیرساخت مورد نیاز در بانک مرکزی فراهم شده است.

معاون وزیر اقتصاد، گفت: در نظام وثیقه گذاری با دو معضل مواجه هستم اول اینکه دارایی کوچک نمی‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین اگر دارایی بزرگ اقتصادی مبنای توثیق برای تسیهلات سایز کوچک قرار بگیرند، قفل می‌شوند.

کل نفت سرقتی ایران، توسط آمریکا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال 2023 بالغ بر 1 میلیون و 729 هزار بشکه معادل 6 هزار بشکه در روز بوده است.

امروز (شنبه) قیمت 10 ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتو کارنسی، مشخص شد.

امروز (شنبه 16 دی) قیمت طلا در بازارهای جهانی، افزایش یافت.

«برای مبارزه موثر با فساد اقتصادی و جلوگیری از تکرار آن در آینده، در وهله نخست، باید روی برقراری حاکمیت قانون به معنای حقیقی کلمه تاکید کرد و این با تغییر نگاه نسبت به نظام اقتصادی و سازوکار‌های آن، ممکن نیست.»