دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در خصوص ارتباط بودجه 1403 با معیشت مردم به خبرنگاران گفت: بودجه به صورت مستقیم بر روی زندگی مردم تاثیر دارد. آن ارزش افزوده‌ای که اضافه شده است قطعا افزایش قیمت‌هایی داریم و فعلا به بخش آب و گاز نرسیده‌ایم که اگر دولت آن را اصلاح کند یک سری اصطلاحاتی در بخش قیمت‌ها وجود دارد. مجلس در تلاش است که قیمت حامل‌های انرژی را...

روسیه در این دوره زمانی مهمترین صادرکننده قند به ایران و هندوستان نیز مهمترین صادرکننده چای به کشور بوده است. در عین حال تقریبا تمام نفت وارداتی ایران از روسیه خریداری می‌شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از وزارت اقتصاد، از ابتدای سال، تاکنون مجموعا 108 هزار و 448 میلیارد تومان اوراق مشارکت نقدی به فروش رسیده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

یک اقتصاددان، گفت: شاهد یک اتفاق عجیب در جامعه هستیم؛ حتی در درون دهک‌های ثروتمند هم شاهد فاصله طبقاتی هستیم و با یک گروه ابرثروتمند روبه‌رو شده‌ایم که درآمدشان قابل مقایسه با سایر ثروتمندان نیست.

بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا ایران با افزایش 330 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در سال 2023 رکورددار افزایش تولید نفت در میان اعضای اوپک در این سال شده است.

آذر امسال، 16 ماه پس از توافق ایران و ترکیه، شبکه برق دو کشور به هم متصل شد و تبادل 600 مگاوات برق در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است برنامه هفتم توسعه با هدف اجرا نوشته نشده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، گفت: درآمد سرانه کشور‌ها نشان می‌دهد کشور‌های نفت‌خیز حوزه خلیج فارس به جز ایران و عراق درآمدی بالای 20 هزار دلار سرانه دارند.

پنهان‌کردن کسری بودجه در ردیف‌های درآمدی، دولت را دچار مشکلات ناگهانی کرده و مشکل کسری بودجه را مضاعف خواهد کرد.

مدیر کل دیوان محاسبات، گفت: تعداد شرکت‌های شبه دولتی که از نظر ماهیت دولتی نیستند، اما تحت کنترل دولت هستند و دولت در عزل و نصب‌ها و راهبری‌ها ورود دارد به 2 هزار و 116 مورد می‌رسد.

رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس، حداقل حقوق کارمندان در سال 1403 را اعلام کرد.

بودجه دولت به دنبال کاهش وابستگی به نفت و افزایش منابع پایدار درآمدی است؛ درآمد‌های مالیاتی از ثبات بالاتری نسبت به درآمد‌های نفتی برخوردارند و به تحولات جهانی وابسته نیستند.

نسبت اسکناس به کل نقدینگی در کشور بسیار پایین است و تراکنش‌های آنلاین بانکی دارد جای این کاغذ جادویی را می‌گیرد.

نخستین بازبینی در اردیبهشت ماه انجام شد و با بازبینی میزان درآمد و سرمایه افراد، برخی خانوار‌ها از فهرست دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

خلاصه کردن تمام سکه‌ها و اسکناس‌های جهان به این معنی است که باید بدانیم آن‌ها به اندازه یک دلار آمریکا، یک روپیه هند یا یک یوان چین به پوند بریتانیا چقدر می‌شوند.