دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: بر اساس دهک‌بندی صورت‌گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک 10 قرار گرفته‌اند و بر این اساس تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، براساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

یک نماینده مجلس، گفت: ما نباید در این شرایط که باید تورم مهار شود و مساله کشور تورم دو رقمی است؛ بیاییم با افزایش نرخ مالیات ارزش‌افزوده محرک جدید به تورم بدهیم.

در لایحه بودجه سال1403، درآمد‌های مالیاتی نسبت به بودجه سال جاری رشد نزدیک به 50 درصدی را ثبت کرده است؛ اما درآمد‌های نفتی نسبت به سال 1402، کاهش 11.6 درصدی را نشان می‌دهد.

دولت بنا به شرایط مالی خود و اقتصاد کشور، نه‌تنها رغبتی برای افزایش قابل‌توجه حقوق و دستمزد ندارد، بلکه محافظه‌کاری در این حوزه را از راهکار‌های اصلاح وضع موجود می‌داند.

بر این اساس طی دو روز گذشته از بازه زمانی واریز یارانه نقدی دو گروه از سرپرستان خانوار موضوع عدم واریز یا اخلال در بحث یارانه نقدی دی ماه را مطرح کرده اند.

در حالی که قیمت نفت برای هفته‌ها تلاش می‌کرد تا به بالای 80 دلار در هر بشکه برسد، برخی از معامله‌گران روی قیمت نفت تا 110 دلار در هر بشکه در اوایل بهار گمانه زنی کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 63 سنت معادل 2.11 درصد افزایش به 79 دلار و 4 سنت رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هشت ماهه امسال صادرات غیرنفتی استان تهران یک میلیارد و 91 میلیون دلار و واردات به این استان هشت میلیارد دلار بوده است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، گفت: از این پس صرفاً تاکسی‌های دارای بیمه نامه شخص ثالث از سهمیه سوخت برخوردار خواهند شد.

یک سر این ناترازی بانکی از ناترازی مالی دولت سرچشمه می‌گیرد و دولت ناترازی موجود در بخش‌های دیگر اقتصاد را به شبکه بانکی تحمیل می‌کند.

امروز (پنجشنبه 21 دی ماه) قیمت دلار مسیر اصلاح را دنبال کرد و این در حالی است که دیروز برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی به کانال 52 هزار تومان نفوذ کرده است

رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه 1403 از حداقل کف حقوق کارمندان در سال آینده به میزان 10 میلیون تومان، خبر داد.

راغفر گفت: اخباری گری در دوره قاجار ادامه داشت و نسبت به امیر کبیر هم موضع گرفتند و حتی با ابله‌کوبی مخالفت می‌کردند که نشانه‌ای از کفر و الحاد و بدعت در دین می‌دانستند و کار به جایی رسید که مدارس را زیر سوال برده و اهل بدعت را نفرین می‌کردند و حتی ایجاد مدارس را در مخالفت با دین عنوان کردند. در پاسخ به این سوال که اگر مرحوم امیر کبیر الان زنده بود چه کار می‌کرد باید گفت که چه کارش...

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان: دو ماه است که خبری از پرداخت ارز شیر خشک نیست

اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از ناترازی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین در سال جاری خبر داد که خسارتی حدود 3 میلیارد دلار در پی دارد، معادل درآمد نفتی یک ماه ایران؛ عددی که با ادامه تولید خودرو‌های بی‌کیفیت سالانه 3 میلیارد دلار بر آن افزوده خواهد شد.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: یارانه کمک معیشتی مرحله 155 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز چهارشنبه 20 دی ماه قابل برداشت است.