دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیر عامل بورس تهران، گفت: تا پایان سال‌جاری، حداقل 5 شرکت در صنایع مختلف فلزی، معدنی و با ارزش برآوردی 10 همت عرضه خواهند شد.

وزیر اقتصاد، گفت: در گذشته، دو موسسه مالی ناتراز تعیین تکلیف شده‌اند و یک موسسه دیگر نیز تا پایان سال، تعیین تکلیف خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اسامی متخلفان بورسی برای نخستین بار، خبر داد.

معاون روابط بین الملل بانک مرکزی، گفت: ریال آفشور مبادلات تجاری را برای تجار تسهیل می‌کند و در این طرح صادر کننده و واردکننده کالای خود را با ریال مبادله می‌کنند و در بازگشت ارز صادراتی مشکلی نخواهند داشت.

از سوی شورای رقابت، جزییات اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خودرو اعلام شد.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذار بورسی دیگر نمی‌تواند با صبر کردن این اختلاف را جبران کند؛ چون در این مدت بازار‌های موازی به حدی رشد کرده‌اند که قدرت خرید افراد را پایین آورده‌اند.

وزیر اقتصاد، گفت: متاسفانه در کشور ما هم به دلیل کم انضباطی‌های پولی و مالی که در گذشته وجود داشته است با رشد افسار گسیخته نقدینگی مواجه شدیم که در 9 ماهه اول 1402 نقدینگی، کاهش یافته است.

تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade گفت: طلا در حال حاضر در حالت تثبیت است؛ در صورتی که انتظارات فعلی برای فدرال رزرو در سال 2024 پابرجا باشد بر اساس آن، افزایش‌های سال 2023 بیشتر خواهد بود.

معاون وزارت صمت، گفت: خبر مالیات 25 درصدی بر موجودی طلا نیز خبر غلطی بود؛ چنین چیزی در قوانین مالیاتی کشور نیست و قانون مالیات عایدی سرمایه هم هنوز نهایی نشده است.

تغییرات بازار سهام روسیه نیز هم‌راستا با تغییرات اقتصادی این کشور است؛ شاخص‌کل بازار سهام روسیه با وجود رشد حدود 46 درصدی طی سال‌2023، هنوز نتوانسته نزول شدید سال 2022 را جبران کند.

امروز (چهارشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی، افزایش یافت.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی، گفت: در حال حاضر مالیات طلافروشان همان روال قبلی است و هیچ نرخ و پایه جدیدی برای مالیات طلافروشان و سایر کسبه و مشاغل تعیین نشده است.

نماینده مهاباد در مجلس، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده به 245 هزار تومان رسیده و 30 تا 45 درصد نیز ضایعات دارد که باید به این مسائل، وجود واسطه‌ها را نیز اضافه کرد.

کمال غفاریان، کارآفرین و مهندس ایرانی - آمریکایی، یکی از چهره‌های سرشناس در حوزه هوافضا است.

معاون سازمان برنامه و بودجه، گفت: سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند برای افزایش قیمت بنزین به تنهایی تصمیم گیری کند.

در حالی که ایران دهمین کشور بزرگ دارنده ذخایر سیلسیوم در دنیا است، همچنان برای ساخت صفحات خورشیدی به واردات شمش سیلیکونی نیاز دارد.