دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شرایط متزلزل اقتصاد جهانی فشار نزولی بر قیمت نفت وارد کرده‌است؛ زیرا قیمت جهانی نفت از اواخر سپتامبر 2023 به میزان 23 درصد کاهش یافته‌است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، گفت: صحبت این سامانه‌ها ربطی به مالیات در حال حاضر ندارد و بحث شفافیت خرید و فروش و فرار مالیاتی است؛ باید فاکتور‌های الکترونیکی در سامانه‌های فروشگاهی ثبت شود و سه ماه وقت داده‌اند که به تدریج این کار انجام شود.

الویت کشور ما، توسعه انرژی‌های پاک نیست. ظاهرا الویت سیاست گذاران در کشور ما چیز‌های دیگری است. تخصیص منابع نیز، عمدتا روی مواردی است که چندان ربطی به توسعه، پیشرفت و معیشت و رفاه مردم و محیط زیست ندارد؛ بنابراین حقیقت تلخ این است که توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های پاک، اولویت مسئولان کشور ما نیست، آن هم در شرایطی که انرژی‌های پاک تبدیل به اولویت اول منطقه شده است و حتی از درامد نفتی خود...

رئیس بانک مرکزی، گفت: تاکنون 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده که پنج میلیارد و 406 میلیون دلار آن به حوزه خودرو اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: دولت با اختصاص زمین رایگان 99 ساله در اختیار صنایع، برای احداث مسکن کارکنان فاقد مسکن صنعت در تلاش است تا مسئله مسکن این قشر عزیز جامعه را حل کند.

نماینده تبریز، گفت: کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی اعلام می‌کند که منابع ارزی کشور در حال هدر رفتن است و اقدامات دولت موجب شده تا صادرات توجیه‌اش را از دست دهد و ناترازی پیش بیاید.

«اگر افزایش قیمت بنزین که امری گریزناپذیر است امسال انجام شود بسیار بهتر از سال بعد است؛ زیرا امسال انتظارات تورمی پایین است و افزایش قابل توجه بنزین نمی‌تواند اثرات تورمی شدیدی داشته باشد.»

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، گفت: نظر دولت تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه است؛ اما بخش‌خصوصی تاکید دارد که بهتر است در اتخاذ این تصمیم، موضوع ارتباط با سایر کشور‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و اتاق بازرگانی تهران در این زمینه مکاتباتی با دولت و سایر نهاد‌های ذی‌ربط صورت داده است.

طی سال‌های 93 تا 96 که بازار مسکن، «رونق تورمی سال‌های 91 و 92» را پشت سر گذاشته بود، خرید سرمایه‌ای آپارتمان در پایتخت به پایین‌ترین میزان خود رسیده بود ضمن آنکه، سیگنال‌های مثبت از تحولات سیاسی در آن سال‌ها به جامعه باعث آرامش نسبی رفتار‌های سرمایه‌گذاران و قیمت‌ها در عمده بازار‌های دارایی شد.

نرخ تورم ماهانه آذر در همه استان‌ها به جز سیستان و بلوچستان بالاتر از آبان بوده و شدیدترین افزایش در استان چهارمحال و بختیاری دیده شده است.

امروز (چهارشنبه 13 دی ماه) عرضه 12 مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده‌اند و در نوبت تحویل خودرو قرار دارند، آغاز شد.

امروز (چهارشنبه) قیمت نفت در بازارهای جهانی، افزایش یافت و به 75 دلار و 95 سنت رسید.

به نظر می‌رسد این سیاست پلن بی و تکمیل کننده سناریوی سال قبل ایالات متحده در برابر دسترسی ایران به بازار ارز عراق است چرا که پس از جلوگیری از دسترسی ایران از بازار رسمی در سال گذشته، دسترسی ریال ایران از بازار غیر رسمی هم با این قانون محدود خواهد شد که برای بازار ارز مطلوب نیست.

سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه بخشودگی بدهی مالیات را ابلاغ کرد.

اردشیر دادرس گفت: روسیه اجازه نمی‌دهد ایران از هشت حلقه چاه میدان گازی سردار جنگل در دریای خزر، گاز برداشت کند.

قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در 20 ماه اخیر، از مرز 45 هزار دلار عبور کرده و سال 2024 را با قدرت شروع کرده است.