دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

آمار‌های اعلامی از سوی رییسی و سایر مقامات دولتش در دو سال گذشته، همواره بر این اصل استوار بوده است تا گذشته را نسبت به آنچه بوده، بدتر نشان دهد.

فهرست 20 ثروتمند جهان در پایان سال 2023 اعلام شد. بزرگترین تغییر امسال نسبت به سال گذشته این است که ایلان ماسک عنوان خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پس گرفته است.

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، چهار ناشر سود سنواتی و هفت ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، گفت: کشاورزان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

به‌طور قابل توجهی، تایید پیش‌بینی‌شده صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ایالات‌متحده، لحظه‌ای مهم برای صنعت ارز‌های دیجیتال است که در‌ها را به روی سرمایه‌گذاران نهادی باز می‌کند و به‌طور بالقوه پویایی بازار را تغییر می‌دهد.

آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که سهم دلار آمریکا از حدود 70 درصد در سال 2000 کاهش یافته است.

امروز (دوشنبه) عضویت ایران در گروه «بریکس» آغاز شد.

فرماندار شهرستان بانه، گفت: بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه به دلیل اختلافات حکومت مرزی عراق با اقلیم کردستان و به دستور دولت مرکزی بسته شده است.

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر کار، خواستار تعیین مزد منطقه‌ای در 1403 شد.

با توجه به جمعیت 24.6 میلیون نفری افراد شاغل در کشور زنجیره اشتغال 2 میلیون نفری در صنعت فرش، می‌تواند رقمی در حدود 8 درصد مشاغل را در کشور شامل شود؛ اما این تنها مزیت این صنعت نیست.

مدیر اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری، گفت: در ایران، میزان مشارکت در بازار کار 40 درصد است؛ حداقل دستمزد‌ها با خط فقر فاصله زیادی ندارند و از 24 میلیون نفر شاغل در کشور، 8 میلیون نفر بیمه بیکاری دارند.

امروز (دوشنبه) قیمت انواع لاستیک خودرو در بازار تهران، مشخص شد.

استدلال خودروسازان و مونتاژکارانی که تولید و عرضه محصولات خود را کاهشی کردند این است که به شورای رقابت ثابت کنند که با زیان در حال تولید هستند و اگر قیمت‌ها بالا نرود، بازار خودرو دچار بهم ریختگی شدید می‌شود.

داده‌های سوئیفت نشان می‌دهند که یوان چهارمین ارز پرداختی جهان از نظر ارزش در پایان نوامبر بود و برای اولین بار از ژانویه 2022 میلادی از ین ژاپن پیشی گرفت. واحد پول ملی چین برای حدود 4.6 درصد از پرداخت‌ها مورد استفاده قرار گرفت که نتیجه افزایش چند ساله بوده و بیش‌ترین سهم آن از زمان آغاز جمع آوری داده‌های سوئیفت در سال 2010 میلادی به این سو بوده است. با این وجود، زمان زیادی به طول خواهند...

مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا در گزارشی به بررسی وضعیت شرکت‌های دولتی موجود در لایحه بودجه سال 1402 پرداخته است که واکاوی آمار و ارقام مندرج در آن گویای نکات جالب و قابل‌توجهی برای مخاطب است.

یک اقتصاددان، گفت: مسئله بنزین، با افزایش قیمت حل نمی‌شود؛ مسئله با واردات خودرو‌های هیبریدی و کم‌مصرف حل می‌شود مسئله این است که مافیای خودرو حذف شود.