دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تخفیف کارمزد معاملات سهام را ابلاغ کرد.

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA-20) روزانه و 42 هزار و 542 دلار رسیده که از بالاترین قیمت چند ماهه خارج شده است.

بهبود اقتصادی چین در ماه‌های پایانی سال 2023 نشانه‌هایی از ضعف را نشان داد و نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز رشد برای سال 2024 افزایش داد.

سود انباشته بخش بانکی روسیه در 11 ماهه سال 2023 تاکنون از سه تریلیون روبل (32.7 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

عضو هیئت مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل ایران از افزایش نرخ کرایه حمل دریایی، خبر داد.

آخرین گزارش منتشر شده مرکز آمار، حاکی از آن است که شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار در مناطق شهری و روستایی طی آذر 1402 نسبت به ماه قبل بیشتر شده است.

سخنگو کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از کاهش واردات برنج خارجی، خبر داد.

رئیس بانک مرکزی افغانستان، گفت: ارزش واحد افغانی در سال 2023 نسبت به سال گذشته میلادی، 26/4 درصد افزایش یافته است.

امروز (یکشنبه) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه بیش از 6 هزار واحد ریخت.

امروز (یکشنبه) قیمت انواع خودرو شاهین در بازار آزاد تهران مشخص شد.

یک فعال صنفی بازنشستگان، گفت: کف عیدی کارگری 60 روز مزد مصوب و سقف آن 90 روز مزد است؛ باید این محدوده قانونی در مورد عیدی پرداختی به کارگران بازنشسته نیز رعایت شود.

سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی جهان در سه‌ماهه سوم سال‌جاری میلادی، کاهش یافت.

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش‌تر بند 2 ماده 6 طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را مغایر سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و سیاست‌های کلی امنیت قضایی دانسته بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: انتشار شایعات و اطلاعات نادرست مانند اخذ مالیات 25 درصدی عایدی بر سرمایه همزمان با آغاز شروع به کار سامانه مودیان و سامانه پایانه فروشگاهی از سوی افراد غیر تخصصی و غیر صنفی باعث شد؛ جو بازار طلا ملتهب شود.

رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: هزینه‌های ارزی عمره برای هر زائر از 650 تا 750 دلار است، که شامل، تغذیه، حمل و نقل، خدمات فرودگاهی، اسکان، بهداشت و درمان می‌شود.

حملات دریایی یمنی‌ها موجب تغییر مسیر کشتی‌ها می‌شود و این موضوع بر هزینه تمام شده ناوگان کشتیرانی می‌شود و اقتصاد جهانی را با مشکلاتی روبرو می‌کند.