دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

حملات دریایی یمنی‌ها موجب تغییر مسیر کشتی‌ها می‌شود و این موضوع بر هزینه تمام شده ناوگان کشتیرانی می‌شود و اقتصاد جهانی را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

دیوان محاسبات، چیزی برای ارائه ندارند و این یعنی یکی از نهاد‌هایی که می‌تواند واقعاً به ما در مسیر توسعه کمک کند هیچ کاری نمی‌کند و با اینکه به صورت عریض و طویل در دستگاه‌های اجرایی نماینده دارد اما ماحصل فعالیت آن‌ها هیچ است.

اگر یک مشترک، حجم 50 گیگی اینترنت، خریداری کند باید 327 تومان با مالیات برای این حجم پرداخت کند و هزینه تمام شده اینترنت مصرفی ماهانه او با فیلترشکن 487 تومان خواهد شد.

دولت در بودجه سال آینده با 3 چالش یارانه‌ای روبرو است.

مجموع درآمد نماد‌های بورسی در پاییز به 724 همت رسید؛ این میزان از درآمد نسبت به پاییز سال گذشته رشد 34 درصدی را تجربه کرده و نسبت به تابستان تنها 4 درصد افزایش یافته که حاکی از تثبیت روند رکودی در بازار سهام است.

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای هفته جاری، بورس، روند تعادلی خود را حفظ کند و احتمال این وجود دارد که در دی‌ماه شاخص کل بورس، پس از سپری کردن اصلاح زمانی فعلی، روند رو به بالایی داشته باشد.

بازار سرمایه در سال‌های اخیر همگرایی و همبستگی زایدالوصفی با مساله شعله‌ورشدن انتظارات تورمی داشته است که این مساله با تبدیل سپرده‌های بلندمدت و شبه‌پول به پول و سپس رشد نرخ ارز در بازار آزاد نمایان شده است.

دیروز (شنبه 9 دی ماه) روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران، افزایشی بود؛ دلار نخستین معاملات صبح دیروز را در حوالی رقم 50 هزار و 300 تومان آغاز کرد.

دولت، موظف خواهد بود از ابتدای خردادماه در سال 1403 به سرپرستان خانوار‌های فاقد خودرو، به ازای هر نفر 15 لیتر بنزین اختصاص دهد.

عربستان خواستار ادامه صدرنشینی در بازار جهانی نخل و خرما از طریق استراتژی ملی پایداری بخش‌های داخلی و جهانی است.

رئیس اتحادیه طلا با تأکید بر اینکه فعالان این صنف مخالف شفاف‌سازی و پرداخت مالیات نیستند، گفت: در سامانه جامع تجارت الزام است کد ملی خریدار طلا ثبت شود، ولی در مؤدیان این الزام را برداشته‌اند؛ تعدد سامانه‌ها مشکل‌ساز است.

به گفته فرجی، مدیرعامل تامین اجتماعی که حرف آخر را در مورد رقم عیدی بازنشستگان این سازمان می‌زند باید بداند با عیدی کارمندی، کارگران بازنشسته شب عید شرمنده خانواده‌هایشان می‌شوند.

قرار است سود وام مذکور 5 درصد کاهش یابد که در اینصورت، میزان اقساط و سود تسهیلات به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان در حالی قرار است اعمال شود که برخی از فعالان در این حوزه می‌گویند این میزان افزایش حقوق با تورم موجود در جامعه تناسب ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: از آنجا که پرداخت تسهیلات ازدواج به تمام متقاضیان از دغدغه‌های ریاست محترم جمهوری است و همنچنین با توجه به تعداد بالای متقاضیان و اهمیت موضوع برای آحاد جامعه برنامه‌های مدونی در بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به متقاضیان داریم تا دسترسی تمام متقاضیان به این تسهیلات فراهم شود که این برنامه از هفته‌های آتی و با تامین منابع لازم از سوی شبکه...

سخنگوی شورای رقابت، گفت: در مصوبه 623 شورای رقابت، اپراتور‌ها را ملزم شده‌اند که میزان بسته هایشان را متنوع کنند و از نظر زمان‌بندی، مقدار و حجم تغییراتی را اعمال کنند.