یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

لیست فقیرترین کشور‌های جهان در سال 2023 بر اساس GDP PPP منتشر شد.

اگر قرار است روی کاهش فقر، کاهش بیکاری و کاهش نابرابری تلاش کنیم، باید به شاخصه‌های رشد اقتصادی توجه داشته باشیم. همچنین افزایش سرمایه گذاری در کشور بسیار مهم است. گرچه نباید فراموش کنیم که هر رشدی، منجر به حل مشکلات کارگری، مشکلات مرتبط با نابرابری و امثالهم نمی‌شود. در حال حاضر در جامعه جهانی، سیستم‌های تکنولوژیکی و تولیدی به گونه‌ای است که یک کشور می‌تواند رشد بالا داشته باشد، اما...

به‌طور کلی، 99 درصد کنترل و مدیریت صنعت پالایشی کشور در اختیار دولت و نهاد‌های عمومی است. به عبارتی، بخش خصوصی در این بازار پرتقاضا اصلا به حساب نمی‌آید. تامین اجتماعی 45 درصد این بازار را در اختیار دارد. دولت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) 35 درصد و سهام عدالت 11 درصد بازار را به دست گرفته‌اند. سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح نیز با سهم 8 درصدی از میزان پالایش نفت...

وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بانک آسیایی زیرساخت در مصر به قاهره سفر کرده است، با وزیر دارایی این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.

طی ماه‌های اخیر مسائل نظام بانکی کشور مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار گرفته است. این موضوع یکی از چالش‌های جدی اقتصاد ایران است. کلیت این مساله حساسیت‌برانگیز نیست و نشانه‌های رقابت‌های سیاسی به شکل جدی درآن به چشم نمی‌خورد. مشکل از آنجا آغاز می‌شود که مقصر تمام مشکلات نظام بانکی کشور یکسره بانک‌های خصوصی معرفی می‌شوند و نقش قوانین، سیاست‌های تعیین دستوری نرخ بهره، تسهیلات تکلیفی...

بار دیگر آتش جنگ در قره باغ شعله ور شده و باکو فعلا منطقه مورد مناقشه با ارمنستان یعنی قره باغ کوهستانی را هدف قرار داده است.

یک کارشناس بازار کار با بیان این‌که افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت، با تورم همخوانی ندارد، می‌گوید: دولت این رقم را از کجا استخراج کرده است؟ می‌گویند تورم به کانال 30 درصد رسیده است، با توجه به این تورم، رقم 20 درصد را از کجا آورده‌اند؟ چرا دستمزد را واقعی نمی‌کنند؟

مجموعه‌ی آهنگر کوشیده تا با همکاری کادری حرفه‌ای و دلسوز و نیز همراهی بنگاه‌های شناخته‌شده و کاربلد، فرآیند خرید مخاطبان خود را تسهیل کند، آن‌چنان که بهترین محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن با پیگیری‌های مسئولانه‌ی همکارانش، به دست مخاطب برساند تا خللی در انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی، صنعتی و... رخ ندهد.

ساکنین مشهد یا مسافران این شهر که می‌خواهند در کنار زیارت و سیاحت به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت خود مطمئن شوند، می‌توانند به سایت دکترتو مراجعه و با مشاهده لیست بهترین پزشکان این شهر نوبت خود را در زمانی کوتاه اخذ کنند.

عبدالناصر همتی تاکید کرد: اعلام گزیده‌های مثبت از آمار‌های اقتصاد، کمکی به کاهش انتظارات تورمی نمی‌کند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول اغتشاشات باعث تاثیر بر اقتصاد کلان و کاهش حداقل 1% تولید ناخالص داخلی در کشور‌ها می‌شود. با در نظر گرفتن GDP 369.7 میلیارد دلاری ایران (بر اساس برآورد بانک جهانی در 2021) و با احتساب قیمت دلار، اغتشاشات در سال گذشته حدود 175 همت به اقتصاد ایران از طریق تأثیر بر تولید ناخالص داخلی ضربه زده است. در واقع کیک اقتصاد ایران امسال می‌توانست 175 هزار میلیارد...

یکی از این دلایل افزایش میزان حواله‌هایی است که از طرف شهروندان ساکن خارج از افغانستان به داخل ارسال می‌شود و میزان آن در شش ماه اولیه سال جاری به یک میلیارد و 40 میلیون دلار رسیده است. پولی که مهاجران از خارج از کشور به داخل می‌فرستند بخش مهمی از زندگی مردم سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

همه امید ما از یکدست شدن قدرت در ایران این بود که دولت بتواند وارد پروسه اصلاح در بانک‌هایی شود که متعلق به حکومت هستند، اما دولتی نیستند. اما دولت موفق به اجرای این ضرورت نشده است. مطابق آمار‌های بانک مرکزی در سال 1401، دولت رییسی 17 میلیارد دلار واردات خدمات و 75.4 میلیارد دلار واردات کالا انجام داده است. این عدد باور نکردنی است.

رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه به یکی از بزرگترین کشور‌های تولیدکننده فولاد تبدیل شده‌ایم، گفت: ایران با تولید حدود 32 میلیون تن فولاد توانسته در بین 10 کشور برتر جهان قرار گیرد.

امروز (دوشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش قیمت روبرو شد.