پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند علائم رفلاکس اسید، درد قفسه سینه و مشکل در بلع را تشدید کند. همچنین گاهی اوقات سبب تحریک و آزار دیواره‌ی معده می‌شود؛ به خصوص زمانی که قبل از صبحانه مصرف شود.

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

به‌تازگی دادگاهی در استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس تحت مالکیت «ایلان ماسک» دستور داد تا ویدیو‌های حمله هفته گذشته در سیدنی را حذف کند. ایلان ماسک نیز دولت این کشور را به سانسور متهم کرد. به‌دنبال این اتفاقات، نخست‌وزیر استرالیا، ایلان ماسک را یک «میلیاردر متکبر» نامید.

افراد بسیاری هستند که در فصل بهار با حساسیت‌های فصلی مواجه می‌شوند و ناچارند مشکلات ناشی از آن را تحمل کنند. آلرژی فصلی می‌تواند در برخی موارد باعث تحریک یا تشدید آسم یا منجر به مشکلات سلامتی مانند عفونت‌های سینوسی و گوش شود.

یکی از مهم‌ترین یادگار‌های تاریخی ایران، نفرین شاه باستانی ایران است. این نقش‌برجسته بر صخره در شهر سرپل‌ذهاب، نمادی از پیروزی و ارتقای شاهان باستانی بر روی ترکیبات فرهنگی و هنری این سرزمین است.

رها کردن صدمات عمیق با گنجاندن فرآیند بخشش برای سلامتی و تندرستی بسیار مفید است حتی اگر اشتباهات از طرف افرادی باشد که بیش‌تر دوست شان دارید.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 4 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

باستان‌شناسان به تازگی با کاوش در شبه جزیره «Peljeac» کرواسی یک کلاه‌خود ایلیری (یونان باستان) را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند، که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

آب‌هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است که تاثیرات بسیاری مفیدی بر بدن از جمله ساخت پلاکت خون دارد.

معمولاً نشانه‌های سندرم ددی ایشو زمانی به چشم می‌خورد که دختر در خلال یک رابطه نیاز‌هایی را حس می‌کند، اما قادر به تشخیص نوع نیازش نیست و شروع به بهانه جویی یا رفتار‌های ناسازگارانه می‌کند.

یک زوج انگلیسی که به تازگی به خانه جدیدشان در شهر لینکلن نقل مکان کرده بودند، بعد از باز کردن یک دریچه چوبی در توالت خانه‌شان، یک چهره عجیب 600 ساله را که در آنجا پنهان شده بود مشاهده کردند.

گل مژه میتواند در هر سنی رخ دهد، ولی خطری برای بینایی ندارد و پس از چند روز به طور کامل درمان میشود. حالا ما میخوایم در این مقاله به انواع گل مژه‌ها و درمان گل مژه، و علت گل مژه بپردازیم.

در ادامه به بررسی هشت موقعیت کلیدی می‌پردازیم که در آن‌ها «نه گفتن» می‌تواند سالم‌ترین گزینه برای شما باشد. مخالفت کردن لزوماً به معنای لجبازی یا درگیری نیست؛ بلکه نشان‌دهنده درک و تاکید بر مرز‌های خود است.

کیک کرامبل توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و متفاوت میوه‌ای است که می‌توانید با فرارسیدن فصل بهار آن را با روشی آسان در منزل بپزید.

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است.

بر اساس یافته‌ها، جایگزینی گوشت قرمز با این نوع ماهی‌ها می‌تواند تا سال 2050 از مرگ 750000 نفر و کاهش ناتوانی مرتبط با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی جلوگیری کند.