جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

این فعالیت‌ها ظرفیت تغییر نگرش شما را نسبت به جهان دارند و می‌توانند شما را در مسیر رشد فردی ارتقا دهند.

به جای آنکه برای یک تعهد دیگر عجله کند، وقت گذاشت تا دوباره با خودش ارتباط برقرار کند. او سرگرمی‌هایی را دنبال کرد که همیشه دوست داشت و تحت روان‌درمانی قرار گرفت تا زخم‌های رابطه گذشته را ترمیم کند و به درس‌هایی که از رابطه‌های قبلی گرفته بود فکر کرد.

چقدر پیش می‌آید که موفقیت‌هایتان را به شانس نسبت دهید؟ اگر این عبارت در زمره واژگان روزمره‌تان است، ممکن است ناشی از احساس ناامنی پنهان‌تان باشد.

تنگه شیرز در نزدیکی شهرستان کوهدشت در نقطه اتصال سه استان لرستان، کردستان و کرمانشاه قرار دارد. وقتی به سمت قلب زاگرس حرکت می‌کنید، می‌توانید تنگه شیرز با شگفتی‌های طبیعی بسیارش که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است را ببینید.

صورت خفاش سرچکشی یک ترکیب بهم‌ریخته است: گوش‌هایش شبیه شخصیت یودا، صورتش شبیه الاغ و سوراخ‌های بینی‌اش شبیه نوعی موجود دریایی است. با این اوصاف، این حیوان عجیب، یک پیروزی تکاملی است که در جنگل‌های بارانی غرب و مرکز آفریقا زندگی می‌کند؛ جایی که میوه می‌خورد و شب‌ها پرواز می‌کند.

سبزی پلو با ماهی یکی از غذا‌های پر طرفدار و مناسبتی برای ما ایرانی‌ها است که در شب تحویل سال طبخ می‌شود. سبزی‌ای که در سبزی پلو استفاده می‌شود شامل تره، جعفری، شوید، برگ سیر و گشنیز است. سبزی پلو مجلسی را معمولا به صورت آبکش درست می‌کنند، ولی می‌توان آن را به صورت کته‌ای نیز درست کرد.

به طور کلی روش‌های مختلفی برای تهیه ماهی شکم پر وجود دارد و شما می‌توانید این غذای خوشمزه و چشم نواز را در فر یا داخل تابه تهیه کنید البته نوعی که در فر تهیه می‌شود، چون از روغن کمتری در تهیه آن استفاده می‌شود در نهایت سالم‌تر است.

آجیل هم مثل هر خوراکی دیگری نیاز به نگهداری درست و اصولی دارد تا هم طعم و تازگی خود را از دست ندهد، هم ارزش غذایی آن کم نشود و هم دچار آفت‌هایی مثل کرم و پروانه‌های ریز قهوه‌ای نشود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر پرهیز از خرید آجیل‌های مخلوط، افزود: ترجیحا هرکدام از مغز‌های گیاهی جداگانه خریداری شده و در منزل با هم مخلوط شوند، چراکه در آجیل‌های مخلوط موجود در بازار گاهی اوقات از انواع نامرغوب و یا حتی مانده استفاده می‌شود، بنابراین بهتر است آجیل‌ها جداگانه از نظر تازه بودن ارزیابی شوند، بعد خریداری شده و در منزل مخلوط شوند.

اگر اهل پیاده‌روی در مسیر‌های سخت هستید می‌توانید با یک ساعت حرکت به سمت شمال آهار به آتشگاه قصران برسید، آتشگاهی که قدمت آن به دوره ساسانی برمی‌گردد و تا سده‌ها بعد از ساسانیان همچنان روشن بود و محل عبادت ساکنان به‌شمار می‌رفت. قصه جالب آتشگاه شنیدنی است و آن‌طور که اهالی می‌گویند این آتشگاه پناهگاه زوج عاشق جوانی بود که برای رسیدن به یکدیگر به این کوه پناه آوردند.

پلک زدن حدود 15 بار در دقیقه برای اکثر افراد سالم تعدادی معقول تلقی می‌شود. افراد مبتلا به پارکینسون یا بیماری خودایمنی گریوز* ممکن است کم‌تر پلک بزنند.

عیدت مبارک بهترینم / همه می‌گویند سال نو من می‌گویم سال از نو / چون قرار است از نو دوستت داشته باشم...

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 1 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده این محدودیت را هر چیزی بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم تعریف می کند. این معادل چهار یا پنج فنجان قهوه است.

مکمل های روغن ماهی امگا 3 فواید متعددی برای سلامتی دارند از تقویت ایمنی گرفته تا سلامت قلب. با این وجود، بسیاری از افراد به افسانه ها و باورهای غلط اعتقاد دارند. بیایید امروز همه آن باورهای غلط را از بین ببریم!

برای تبریک عید نوروز ارسال پیامک و اس ام اس به دوستان و آشنایان و اعضای خانواده و... یکی از رسم‌هایی است که در سال‌های اخیر در بین مردم رواج پیدا کرده است، گزیده‌ای عاشقانه از پیام تبریک عید را تقدیم تان می‌کنیم.