چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

اغلب افراد با مشاهده سیب زمینی‌های جوانه زده برای استفاده از آن‌ها دچار تردید می‌شوند، در برخی مواقع نباید سیب زمینی جوانه زده را مصرف کرد.

به‌طور کلی پروش آگاهی رابطه و در آغوش کشیدن آن، زوج‌ها را قادر می‌سازد تا به‌طور مداوم با یکدیگر تکامل داشته باشند، بر چالش‌ها به‌صورت اشتراکی غلبه کنند و تعارضات را به عنوان فرصتی برای رشد و ارتباط تلقی کنند.

یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص تغذیه و تقویت دستگاه ایمنی بدن به گفتگو پرداخت.

کره سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفیدی مانند بوتیرات و اسید لینولئیک کونژوگه است. محصولات لبنی پرچرب مانند کره با کاهش خطر چاقی، دیابت و مشکلات قلبی مرتبط هستند

وقتی روی پاهایتان می‌نشیند، عصب‌ها در این قسمت فشرده می‌شوند. این عصب‌ها نمی‌توانند به طور نرمال پیام‌ها را ردوبدل کنند و به همین علت در این لحظات، ارتباطات عصبی قطع شده و شما چیزی احساس نمی‌کنید.

مویز یا کشمش سیاه سرشار از پتاسیم و کلسیم بوده و برای سلامت استخوان‌ها مفید است. ضدافسردگی است، سطح انرژی‌تان را بالا می‌برد و از اسیدیته‌ی بدن می‌کاهد.

منصور رضایی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: نخستین قدم در زمینه لاغری و تناسب اندام، ریشه‌یابی و یافتن علت چاقی در افراد است. بر اساس یافته‌های جامعه آماری؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علت چاقی در کشور ما مشکلات تیروئیدی است و تشخیص این مهم نیز بر عهده متخصص غدد است و نمی‌توان آن را به تمام افراد چاق تعمیم داد و بی‌شک این تشخیص نیز مستلزم انجام آزمایش‌های تخصصی و ویژه است...

سلامتی افراد در روزهای گرم سال به‌دلیل کم‌آبی بدن و خروج مواد مغذی ضروری از بدن از طریق تعریق به خطر می‌افتد؛ به همین دلیل است که بدن ما برای جبران مواد مغذی از دست رفته به تغذیه بیشتر و همچنین هیدراتاسیون (آب‌رسانی) نیاز دارد.

مصرف برخی از دارو‌های ضد درد و مسکن مانند استامینوفن (که با نام‌های تجاری مانند تیلنول عرضه می‌شوند) در دوران بارداری به طور کلی بی‌خطر شمرده می‌شود. در مقابل برخی دارو‌های مسکن دیگر مانند «دارو‌های ضدالتهابی غیر استروئیدی» (NSAIDs) در صورت مصرف در دوران بارداری می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. همچنین ممکن است درباره اینکه چه شکلی از دارو‌ها را مصرف کنید، سوالاتی داشته باشید.

رئیس اداره دارو سنتی گفت: زالویی که خارج از زنجیره سلامت تهیه می‌شود ممکن است از زالو‌های صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها یا زالویی باشد که پس از مصرف روی یک بیمار به‌درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد.

یک متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و منظم است و سرعت بخشیدن به آن آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند، نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد و گفت: افرادی که تمایل به چاقی یا لاغری دارند باید تحت نظر پزشک و با در نظر گرفتن تداخلات دارویی، درمان خود را آغاز کنند.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 2 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

به تازگی رئیس کارگروه کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی با بیان موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی‌مشترک 20 ساله که اکنون در مسیر طلاق قرار دارند، گفته: «باید صیانت از خانواده برای افراد مختلف وجود داشته باشد چراکه اکنون شاهد خانواده‌هایی هستیم که بعد از دو دهه زندگی‌مشترک امروز به دنبال طلاق هستند، بنابراین باید طلاق‌های 10، 15 و 20 سال آینده را مدیریت کنیم».

در قفسه لبنیات هر فروشگاه مواد غذایی، ردیف به ردیف محصولات با سطوح مختلف چربی پیدا خواهید کرد. بدون چربی، کم چرب، کامل: سالم‌ترین گزینه چیست؟

در سال 2023 بود که یک جمجمه 150 میلیون ساله از یک گونه بیش‌خزنده‌واران (پلیوسور) در ارتفاع 12 متری در بالای صخره‌ای در امتداد ساحل ژوراسیک پیدا و بازیابی شد و خبر یافتن چنین فسیلی مثل بمب سر و صدا کرد.

رکن داشتن تناسب اندام بدون باشگاه، خوردن آگاهانه است. همانطور که خواب باکیفیت نوعی مراقبت از خود است، تمرین غذا خوردن با آگاهی نیز چنین است.