پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

متخصصان دریافتند مصرف الکل، کمبود ویتامین D، سکته مغزی، اختلال شنوایی، بیماری قلبی و غلظت بالای پروتئین‌های واکنشی سی که نشان‌دهنده التهاب در بدن است، از عوامل بروز زودهنگام زوال عقل هستند.

افزودن برخی غذا‌ها به رژیم غذایی سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود که از جمله این مواد غذایی می‌توان به زنجبیل، مرکبات، زردچوبه، گوجه فرنگی، ماهی سالمون وماهی‌های چرب و پیاز اشاره کرد.

مصرف ویتامین K باعث کمک به مواد معدنی برای اتصال به استخوان‌ها می‌شود. ویتامین D نیز به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند.

"دیر دیری بارت" روانشناس دانشکده پزشکی هاروارد که رویاها ارا مورد بررسی قرار می دهد و نویسنده کتاب "کمیته خواب" است می گوید:"آن افراد به دلیل ترس از خواب بیدار می شوند". با این وجود، برخلاف گفته او همواره نیز این بیدار شدن از خواب به دلیل ترس رخ نمی دهد. نتایج تحقیقات نشان داده اند که افراد مرگ و در برخی موارد زندگی پس از مرگ خود را در خواب می بینند.

این ویدئو که در یک غذاخوری خیابانی در ترکیه فیلمبرداری شده است، نحوه پخت بریانی بره، کباب کوبیده و چنجه به روش یک آشپز ترکیه‌ای را می‌بینید.

افرادی که در کودکی احساس می‌کردند نادیده گرفته شده اند، اغلب با احساس نامرئی بودن در بزرگسالی دست و پنجه نرم می‌کنند. این حس دیده نشدن یا شنیده نشدن می‌تواند منجر به رفتار‌های مختلفی شود که ممکن است در تلاش برای جلب توجه کردن خود، بیش از حد آن را جبران کنند.

مصرف روزانه 10 عدد پسته به همراه یک قاشق شربت زرشک، به دلیل وجود آهن و مس در این آجیل، می‌تواند به درمان کم‌خونی کمک کند. آهن موجود در پسته به تولید هموگلوبین که اکسیژن را در بدن حمل می‌کند، کمک می‌کند، در حالی که مس به جذب بهتر آهن کمک می‌نماید.

این ساختمان 22 طبقه که در زمینی به مساحت دو هکتار در بلوار سان‌سِت قرار دارد، میزبان دفاتر کاری خلاقانه‌ای به وسعت 48770 متر مربع خواهد بود. نقشه‌ها یک برج دایره‌ای را به تصویر می‌کشند که کف‌پوش‌های پیش آماده‌ای به رنگ سفید دارد و هر سطح آن در یک دیوار شیشه‌ای پیچیده شده است.

کشف پنج قایق پیشرفته از نظر فناوری در ایتالیا نشان داد مردم عصر نوسنگی بیش از 7000 سال پیش در دریای مدیترانه قایقرانی می‌کردند. قدمت این قایق‌ها بین 5700 تا 5100 قبل از میلاد است و قدیمی‌ترین نمونه‌های قایق در منطقه هستند.

این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

«خواب سالم فراتر از طی کردن یک زمان معمولی است. سه عنصر خواب با کیفیت عبارتند از مدت زمان، تداوم و عمق خواب، مدت خواب باید به اندازه‌ای باشد که فرد در روز بعد هوشیار باشد. دوره‌های یک خواب کامل باید یکپارچه و بدون تکه تکه شدن باشد. خواب باید به اندازه‌ای عمیق باشد که ترمیم‌کننده جسم و روان باشد.»

نخستین کاری که هنگام مصرف شیرینی جات و تنقلات انجام می‌دهید این است که در نظر داشته باشید تا حد امکان میزان آن‌ها را کاهش دهید. مثلاً اگر هوس خوردن یک شیرینی خاص کرده‌اید؛ مصرف مواد غذایی حاوی قند زیاد را کاهش دهید.

موز‌های ظاهرا خراب و سیاه شده بیش از موز‌های سالم و زرد رنگ خاصیت دارند.

سمبوسه یکی از غذا‌های خوشمزه مخصوص جنوب ایران است که در حال حاضر در سراسر کشور به عنوان یک غذای محبوب و پر طرفدار شناخته می‌شود. سمبوسه معمولا در مهمانی‌ها و تولد‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، چون خیلی سریع آماده می‌شود و نسبتا غذای کم هزینه‌ای هم هست لذا معمولا پای ثابت مهمانی‌های عصرانه و تولد است.

این خوشمزه‌ترین سینه مرغی است که تا به حال خورده اید! ساده، ارزان و بسیار آبدار!

این میوه محبوب و خوشمزه، چنان بر خواب راحت و عمیق انسان اثرگذار است که یک بنیاد جهانی خواب، در توصیه‌نامه خود برای سال جدید میلادی، به مردم توصیه کرده قبل از رفتن به تخت یک موز بخورند تا خواب شبانه راحتی داشته باشند.